Ana içeriğe atla

Stratejik Plan

2025 Yılı Ocak ayında çalışmalar başlamıştır. Kalite Komisyonunun liderliğinde planlamalar yapılmış ve “Vizyon Yeditepe, yarın için bugün” mottosuyla yol haritası belirlenmiştir.

01


Stratejik planlama çalışmalarının en önemli aşamalarından birincisi olan “Öz Değerlendirme” aşaması için alanlar tespit edilmiş ve ilgili anket idari ve akademik çalışanların cevaplaması için Nisan ayında aktif hale getirilmiştir. Ankette;

  • Kurumsal Yapı ve Özellikler (31 soru)
  • Eğitim-Öğretim (54 soru)
  • Araştırma-Geliştirme-Yenilikçilik (25 soru)
  • Toplumsal Katkı (21 soru)
  • İdari ve Destek (30 soru)
  • Yönetişim (30 soru)

olacak şekilde üniversitenin güçlü ve zayıf yönlerini tespit etmek amaçlı yapılmıştır. Anketten elde edilen verilerle gerekli analizler yapılmıştır.

İkinci önemli aşama olan “Çevre Analiz Çalıştayı” da 16 Mayıs 2025’te iç ve dış  paydaşların katılımıyla Şile Doğa Kulüpte gerçekleşmiştir. Katılımcılar;

  • Rektör ve Rektör Yardımcıları: 4
  • Dekan ve Dekan yardımcıları: 39
  • Kalite Komisyonu: 25
  • Bölüm Başkanları: 64
  • İdari Müdürler: 23
  • Öğrenciler: 14
  • Dış Paydaşlar: 34

olarak, toplam 203 kişi çalıştaya katkıda bulunmuştur.
 

3


Öz Değerlendirme anketinden elde edilen güçlü ve zayıf yönler ile çevre analizinden elde edilen tehdit ve fırsatlar “Stratejik Amaçların” belirlenmesi için kullanılmıştır.

Elde edilen SWOT ile oluşan Stratejik Amaçlar;

DEĞERLENDİRME KONU BAŞLIKLARIGÜÇLÜ YÖNLERİYİLEŞMEYE AÇIK YÖNLERFIRSATLARTEHDİTLER
1. KURUMSAL YAPI VE ÖZELLİKLER20231114
2. EĞİTİM VE ÖĞRETİM22151023
3. ARAŞTIRMA, GELİŞTİRME VE YENİLİKÇİLİK6101514
4. TOPLUMSAL KATKI911215
5. İDARİ VE DESTEK HİZMETLERİ12567
6. YÖNETSEL SÜREÇLER (YAPISAL VE DAVRANIŞSAL)91169
TOPLAM78576082
Stratejik Alan 1. Kurumsal Yapı ve Özellikler
Kurumsal yapı ve kapasitenin yüksek öğretimdeki güncel ihtiyaçlar doğrultusunda iyileştirilmesi ve sürdürülebilir kılınmasını sağlamak1.1. Akademik birimlerin (Fakülteler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü ve Araştırma ve Uygulama Merkezleri)… değerlendirmek
1.2. İdari birimlerin ve organizasyon yapısını gözden geçirilmek ve iyileştirilmek
1.3. Uluslararası tam zamanlı öğrenci sayısını arttırılmak
1.4. Eğitim-öğretim, AR-GE-YE, Sosyal, Kültürel, Spor ve diğer hizmet alanlarının etkin ve verimli kullanılmasını sağlanmak
1.5. Akademik ve idari personel sayılarının kurumsal ihtiyaçlarla orantılı olarak dengelenmek
1.6. Üniversitenin bilişim ve kampüs otomasyon yapısının teknolojik gelişmeler doğrultusunda güçlendirmek
1.7. Mali kaynaklarını (ARGE fonları, SEM gelirleri, danışmanlık hizmetleri, vb) çeşitlendirmek ve zenginleştirmek
1.8. İç ve dış paydaşlar (öğrenci, akademisyen, çalışan, mezun, iş dünyası, STK, diğer yükseköğretim kurumları) ile ilişkileri güçlendirilmek
1.9. Üniversitenin 2030 yılına kadar hedeflenen akademik değişim profini yapılandırmak
1.10. BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri doğrultusunda örnek bir kampüs altyapısı ve ortamı oluşturmak
Stratejik Alan 2. Eğitim-Öğretim
Yükseköğretim alanında ulusal ve uluslararası öğrencilerin ve akademisyenlerin ilk sıralarda tercih ettiği, istihdam ve kalite odaklı örnek bir üniversite olmak2.1. Üniversiteye özgü araştırma-uygulama dengesini sağlayan bir eğitim-öğretim modeli oluşturmak…
2.2. Programların tasarlanması, gözden geçirilmesi ve iyileştirilmesi çalışmalarına katılımı arttırmak.
2.3. Yükseköğretimde ortaya çıkan güncel araçları (AKTS, TYÇ, TYYÇ, RPL vb.) mükemmellik düzeyinde uygulamak.
2.4. Eğitim-öğretim programlarının istihdam ile ilişkisini güçlendirmek.
2.5. Tüm programlarda öğrencilerin mesleki ve yaşam boyu gelişimini destekleyecek yetkinlikleri uygulamak.
2.6. Eğitim-öğretim programlarında disiplinler arası ilişkiyi güçlendirmek.
2.7. Eğitim-öğretimin etkinliğini arttıracak öğrenme kaynaklarını oluşturmak ve iyileştirmek.
2.8. Öğretim elemanlarının öğrenci merkezli süreç yetkinliklerini geliştirmek.
2.9. Eğitim-öğretim programlarında uluslararasılaşmayı teşvik etmek ve geliştirmek.
2.10. Yabancı dil hazırlık öğretimini güçlendirmek ve kalite güvencesini sağlamak.
2.11. Nitelikli öğrencilerin öncelikli tercihi olmak.
2.12. Eğitim-öğretimi yaşamboyu öğrenme programları ile desteklemek.
2.13. Ulusal ve uluslararası standartlarda kalite güvencesini sağlamak.
2.14. İnternet destekli eğitim-öğretimde iyi uygulama örnekleri geliştirmek.
Stratejik Alan 3. Araştırma-Geliştirme-Yenilikçilik
Üniversitemizin güçlü olduğu alanlarda AR-GE-YE çalışmalarında ve üretiminde ulusal ve uluslararası düzeyde rekabetçi ve önde gelen üniversiteler arasında yer almak3.1. Üniversitenin güçlü olduğu AR-GE-YE alanlarını belirlemek ve stratejiler oluşturmak.
3.2. Akademik personeli AR-GE-YE projeleri geliştirmeleri için teşvik etmek.
3.3. Çok disiplinli AR-GE-YE projelerini desteklemek.
3.4. Ulusal/uluslararası kurumlarca desteklenen projeler yürütmek.
3.5. AR-GE-YE çalışmalarında uluslararası ağlarda yer almak.
3.6. Üniversite-iş dünyası işbirliği platformlarını (TTO, Teknokent, vb.) güçlendirmek.
3.8. AR-GE-YE çalışmaları ile eğitim-öğretim faaliyetleri arasındaki ilişkiyi güçlendirmek.
3.9. Akademik birimler ve araştırma merkezleri arasındaki ilişkiyi güçlendirmek.
3.10. AR-GE-YE sonuçlarını yayın, patent ve ürüne dönüştürmek.
3.11. AR-GE-YE çalışmalarının kalite güvencesini sağlamak.
Stratejik Alan 4. Toplumsal Katkı
Toplumsal duyarlılık ve topluma katkı alanlarında örnek bir üniversite olmak4.1. Toplumsal sorunların belirlenmesi ve çözümüne yönelik faaliyetlerde bulunmak.
4.2. Kurumsal sosyal sorumluluk alanlarını belirlemek ve örnek projeler oluşturmak.
4.3. Topluma katkı sağlayacak etkinliklerin düzenlenmesini teşvik etmek.
4.4. Sürekli eğitim merkezi aracılığıyla sertifika programları düzenlemek.
4.5. Eğitim-öğretim faaliyetleri ile toplumsal katkı misyonu arasındaki ilişkiyi güçlendirmek.
4.6. Farklı gereksinimleri olan paydaşlara yönelik faaliyetleri çeşitlendirmek.
4.7. Toplumsal katkı çalışmalarında kalite süreçlerini oluşturmak.
Stratejik Alan 5. İdari ve Destek
Üniversitenin sunmuş olduğu tüm hizmetlerde iç ve dış paydaşların memnuniyetine odaklanmış yüksek kalite standartlarında idari ve destek hizmetleri oluşturmak ve bunları mükemmellik düzeyinde uygulamak5.1. Kurumsal yapıyı ve personel gelişimini destekleyecek süreçleri uygulamak.
5.2. Stratejik planlama ve kalite yönetimi süreçlerini uygulamak.
5.3. Eğitim-öğretim faaliyetlerini destekleyecek idari süreçleri uygulamak.
5.4. AR-GE-YE faaliyetlerini destekleyecek idari süreçleri uygulamak.
5.5. Toplumsal katkı faaliyetlerini destekleyecek süreçleri uygulamak.
5.6. Uluslararasılaşma süreçlerini destekleyecek idari süreçleri uygulamak.
5.7. Yönetişim süreçlerini destekleyecek süreçleri uygulamak.
5.8. Sürdürülebilir kampüs ve yaşam alanları oluşturmak.
Stratejik Alan 6. Yönetişim (Yapısal ve Davranışsal)
Şeffaf, hesap verebilir, çok boyutlu kalite standartları ile desteklenen, kapsayıcı ve insan odaklı sürdürülebilir stratejik bir yönetişim sistemi ve kültürünün oluşturulması6.1. EFQM Mükemmellik Modelini yönetişim süreçlerinde benimsemek ve uygulamak.
6.2. Tüm akademik ve idari süreçleri kalite sistemleri çerçevesinde tanımlamak.
6.3. Tüm iç paydaşların her düzeyde yönetim süreçlerine katılımını sağlamak.
6.4. Görev, yetki ve sorumluluk süreçlerini gözden geçirip stratejik planla ilişkilendirmek.
6.5. Çalışan ve öğrencilerin memnuniyet ve bağlılığını arttırmak.
6.6. Yöneticilerin liderlik ve yenilikçi özelliklerini geliştirmek.
6.7. Çeşitliliği, ekip çalışmasını ve eleştirel düşünmeyi teşvik etmek.
6.8 Kurum çalışanları arasında kültür ve değerlerin paylaşılmasına, iş arkadaşlığı ve sosyal ilişkilerin geliştirilmesine yönelik faaliyetleri desteklemek.
6.9. Değerleri doğrultusunda bilime, insan yaşamına ve topluma fayda sağlayacak konularda; çalışanların, öğrencilerin ve tüm paydaşlarının bilimsel çalışma, düşünce ve davranış biçimlerini, akademik özgürlük, şeffaflık ve hesap verilebilirlik ilkeleri içerisinde teşvik etmek ve desteklemek.