YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (DR)
Tez adı: The role of portfolios in EFL student teachers` professional development: A case study
The American University
English Language and Literature
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)
Tez adı: Sex-based differences in the conversational behaviors of Turkish EFL students: An analysis of communication strategies
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
EDEBİYAT FAKÜLTESİ İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ANABİLİM DALI
Design Solutions for Adaptive Hypermedia Listening Software,
GÜLÖZER KAİNE, KOÇOĞLU ZEYNEP BANU, Yayın Yeri: IGI Global Publishers, Sayfa Sayısı: , ISBN: 9781799878773
2021 Bilimsel KitapRESEARCH PERSPECTIVES ON TEACHING AND LEARNING ENGLISH IN TURKEY POLICIES AND PRACTICES
KOÇOĞLU ZEYNEP BANU, Yayın Yeri: PETER LANG, Sayfa Sayısı: 11, ISBN:
2012 Bilimsel KitapTHE USE OF L1 IN THE EFL CLASSROOM
GABA MONİKA,KOÇOĞLU ZEYNEP BANU, Yayın Yeri: 7EDU, 2015
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün MakaleThe Impact of Gender Difference on Effective Communication Between Learners of English Language and Native Speakers of English
KOÇOĞLU ZEYNEP BANU, Yayın Yeri: HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, 2013
Uluslararası Hakemli SSCI Özgün MakaleEFFECTS OF PEER E-FEEDBACK ON TURKISH EFL STUDENTS’xx WRITING PERFORMANCE
Ciftci Hatime,KOÇOĞLU ZEYNEP BANU, Yayın Yeri: JOURNAL OF EDUCATIONAL COMPUTING RESEARCH, 2012
Uluslararası Hakemli SSCI Özgün MakalePen Paper and Electronic Portfolios An Effective Tool for Developing Reflective Thinking of Turkish EFL Student Teachers
KOÇOĞLU ZEYNEP BANU,AKYEL AYŞE SEMRA,ERÇETİN KOCA NACİYE GÜLCAN, Yayın Yeri: Mediterranean Journal of Educational Studies, 2008
Uluslararası Hakemli British Education Index Özgün MakaleTurkish EFL Student Teachers Perceptions on the Role of Electronic Portfolios in Their Professional Development
KOÇOĞLU ZEYNEP BANU, Yayın Yeri: The Turkish Online Journal of Educational Technology [TOJET], 2008
Uluslararası Hakemli SSCI Özgün MakaleThe use of quizlet flashcard software and its effects on vocabulary learning
Ersoy Yağmur,KOÇOĞLU ZEYNEP BANU, Yayın Yeri: Dil Dergisi, 2017
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün MakaleYabancı Dil Olarak İngilizce Yazma Dersinde Blogların Kullanımı
KOÇOĞLU ZEYNEP BANU, Yayın Yeri: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2009
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün MakaleIntegrating a Web Based Learning Program into a Traditional Learning Environment Students Attitudes and Expectations
ÖZEK KALOTI YEŞİM,KEŞLİ DOLLAR YEŞİM,KOÇOĞLU ZEYNEP BANU, Yayın Yeri: US-China Education Review, 2009
Uluslararası Hakemli EBSCO Özgün MakaleBlended learning: Investigating its potential in an English language teacher training program
KOÇOĞLU ZEYNEP BANU,ÖZEK KALOTI YEŞİM,KEŞLİ DOLLAR YEŞİM, Yayın Yeri: AUSTRALASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY, 2011
Uluslararası Hakemli EBSCO Özgün MakaleInvestigating the effects of multimedia input modality on L2 listening skills of Turkish EFL learners
Incecay Volkan,KOÇOĞLU ZEYNEP BANU, Yayın Yeri: EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 2016
Uluslararası Hakemli British Education Index Özgün MakaleEmotional intelligence and teacher efficacy: A study of Turkish EFL preservice teachers
KOÇOĞLU ZEYNEP BANU, Yayın Yeri: Teacher Development, 2011
Uluslararası Hakemli British Education Index Özgün MakaleThe role of English language proficiency on student evaluation of instructor
KOÇOĞLU ZEYNEP BANU, Yayın Yeri: Journal of theory and practice in education, 2013
Uluslararası Hakemli EBSCO Özgün MakaleThe application of podcasting as an instructional tool to improve Turkish EFL learners’xx speaking anxiety
Hamzaoglu Harika,KOÇOĞLU ZEYNEP BANU, Yayın Yeri: EDUCATIONAL MEDIA INTERNATIONAL, 2016
Uluslararası Hakemli British Education Index Özgün MakaleTPACK in practice A qualitative study on technology integrated lesson planning and implementation of Turkish pre service teachers of English
KURT GÖKÇE,AKYEL AYŞE SEMRA,KOÇOĞLU ZEYNEP BANU, Yayın Yeri: ELT Research Journal, 2014
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün MakaleThe effects of Hypermedia Annotation Types and Learning Styles on mobile-assisted vocabulary learning
GÜRKAN SERKAN,KOÇOĞLU ZEYNEP BANU(23.07.2017), Yayın Yeri: 18th World Congress of Applied Linguistics (AILA),
Uluslararası Özet bildiriTechnological pedagogical content knowledge development of Turkish pre service teachers of English
kurt gökçe, mishra punya, koçoğlu zeynep(25.03.2013), Yayın Yeri: 24th Society for Information and Teacher Education (SITE) International Conference,
Uluslararası Tam metin bildiriTPACK in Practice A Qualitative Study on Technology Integrated Lesson Planning and Implementation of Pre Service Teachers of English
KURT GÖKÇE,AKYEL AYŞE SEMRA,KOÇOĞLU ZEYNEP BANU,MISHRA PUNYA(15.05.2014), Yayın Yeri: The 8th International ELT Research Conference,
Uluslararası Tam metin bildiriStudy-abroad students’ ELF awareness and intercultural sensitivity prior to sojourn: Necessity for training
KURAL FARUK,KOÇOĞLU ZEYNEP BANU(04.09.2014), Yayın Yeri: The 7th International Conference of English as a Lingua Franca (ELF7),
Uluslararası Özet bildiriIntegrating a web based learning program into a traditional learning environment Students attitudes and expectations
ÖZEK KALOTI YEŞİM,KEŞLİ DOLLAR YEŞİM,KOÇOĞLU ZEYNEP BANU(09.03.2009), Yayın Yeri: 3rd International Technology, Education and Development Conference (INTED2009),
Uluslararası Tam metin bildiriThe effects of podcasts on speaking proficiency and speaking anxiety of Turkish Elementary school students
KOÇOĞLU ZEYNEP BANU,HAMZAOGLU HARİKA(11.07.2013), Yayın Yeri: 4th WORLDCALL Conference,
Uluslararası Özet bildiriAn Investigation of the Relationships among Turkish EFL Learners’ Self-Assessment, Self-Efficacy and Their English Proficiency.
KOÇOĞLU ZEYNEP BANU(10.09.2013), Yayın Yeri: European Conference on Educational Research (ECER),
Uluslararası Özet bildiriThe relationship between Emotional Intelligence and EFL student teacher efficacy
KOÇOĞLU ZEYNEP BANU(05.05.2010), Yayın Yeri: 3rd ELT conference: Telling ELT tales out of school,
Uluslararası Özet bildiriInfusing Technology into Foreign language teacher education program
KOÇOĞLU ZEYNEP BANU(14.08.2002), Yayın Yeri: EUROCALL 2002,
Uluslararası Özet bildiriEffects of Different Input Delivery Modes on Turkish EFL Learners Listening Comprehension A Meta Analysis
İnceçay Volkan,KOÇOĞLU ZEYNEP BANU(20.08.2014), Yayın Yeri: 22nd EUROCALL Conference,
Uluslararası Özet bildiriThe Effect of Audio and Video Modality on Comprehension of Connected Speech: The Role of e-Learning
GÜLÖZER KAİNE,KOÇOĞLU ZEYNEP BANU(24.08.2016), Yayın Yeri: 23rd EUROCALL Conference,
Uluslararası Özet bildiriA study of hypermedia annotation types and learning styles among Turkish EFL learners
GÜRKAN SERKAN,KOÇOĞLU ZEYNEP BANU(16.08.2017), Yayın Yeri: 17th International Educational Technology Conference,
Uluslararası Özet bildiriUsing Online Journal Writing As a Technique to Enhance Reflection
KOÇOĞLU ZEYNEP BANU(08.03.2007), Yayın Yeri: Society for Information Technology and teacher education,
Uluslararası Tam metin bildiriExploring the technological pedagogical content knowledge of pre service teachers in language education
KOÇOĞLU ZEYNEP BANU(04.02.2009), Yayın Yeri: world conference on educational sciences,
Uluslararası Tam metin bildiriWebQuests in EFL reading writing classroom
KOÇOĞLU ZEYNEP BANU(04.02.2010), Yayın Yeri: World Conference on Educational Sciences,
Uluslararası Tam metin bildiriThe role of asynchronous electronic discourse in a blended teacher education course
KOÇOĞLU ZEYNEP BANU(26.04.2010), Yayın Yeri: 10TH IETC INTERNATIONAL EDUCATIONAL TECHNOLOGY CONFERENCE,
Uluslararası Tam metin bildiriEffects of Blogging Feedback on Turkish EFL Students Writing Performance
Kara Hatime,KOÇOĞLU ZEYNEP BANU(27.06.2011), Yayın Yeri: World Conference on Educational Media and Technology,
Uluslararası Tam metin bildiriThe use of Quizlet flashcard software and its effects on vocabulary recall
ERSOY YAĞMUR,KOÇOĞLU ZEYNEP BANU(02.03.2015), Yayın Yeri: INTED2015, the 9th International Technology, Education and Development Conference,
Uluslararası Tam metin bildiriDönem | Ders Adı | Dili | Saat |
---|---|---|---|
2019-2020 | İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE EDEBİ METİNLERİN KULLANIMI | İngilizce | 3 |
2019-2020 | İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE KONUŞMA VE DİNLEME | İngilizce | 3 |
2019-2020 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI | İngilizce | 5 |
2018-2019 | Okul Deneyimi | İngilizce | 3 |
2018-2019 | İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE EDEBİ METİNLERİN KULLANIMI | İngilizce | 3 |
2018-2019 | İNGİLZCE EĞİTİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | İngilizce | 3 |
2018-2019 | İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE KONUŞMA VE DİNLEME | İngilizce | 3 |
2018-2019 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI | İngilizce | 5 |
2017-2018 | İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | İngilizce | 3 |
2017-2018 | İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE KONUŞMA VE DİNLEME | İngilizce | 3 |
2017-2018 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI | İngilizce | 5 |
2017-2018 | Sözel İletişim | İngilizce | 3 |
2017-2018 | İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE EDEBİ METİNLERİN KULLANIMI | İngilizce | 3 |
2016-2017 | İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE KONUŞMA VE DİNLEME | İngilizce | 3 |
2016-2017 | İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | İngilizce | 3 |
2016-2017 | İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE EDEBİ METİNLERİN KULLANIMI | İngilizce | 3 |
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat |
---|---|---|---|
2019-2020 | YÜKSEK LİSANS TEZİ | İngilizce | 2 |
2018-2019 | İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE EDEBİ METİNLERİN KULLANIMI | İngilizce | 3 |
2018-2019 | YÜKSEK LİSANS TEZİ | İngilizce | 2 |
2017-2018 | YÜKSEK LİSANS TEZİ | İngilizce | 6 |
2017-2018 | TEZSİZ YÜKSEK LİSANS DERS PROJESİ | İngilizce | 1 |
2016-2017 | TEZSİZ YÜKSEK LİSANS DERS PROJESİ | İngilizce | 1 |
2016-2017 | YÜKSEK LİSANS TEZİ | İngilizce | 5 |
2016-2017 | İNGİLİZCENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLERİN KULLANIMI | İngilizce | 3 |
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat |
---|---|---|---|
2019-2020 | DOKTORA TEZİ | İngilizce | 1 |
2018-2019 | DOKTORA TEZİ | İngilizce | 3 |
2017-2018 | DOKTORA TEZİ | İngilizce | 3 |
2016-2017 | LİSANSÜSTÜ SEMİNER | İngilizce | 1 |
2016-2017 | DOKTORA TEZİ | İngilizce | 3 |
Yıl | Hazırlayan Ad Soyad | Tez Adı | Üniversite |
---|---|---|---|
2020 | Hilal | Using video-stimulated thinking aloud protocols as reflective tools to enhance teacher development. | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ |
2009 | HATİME | The effect of blog peer feedback on Turkish efl students' writing performance and their perceptions | Yeditepe Üniversitesi |
2012 | VOLKAN | Effects of input modality on L2 listening comprehension: A multimedia learning theory perspective | Yeditepe Üniversitesi |
2015 | HARİKA | The effects of asynchronous CMC on speaking proficiency and anxiety: Podcasts | Yeditepe Üniversitesi |
2015 | SÜLEYMAN | (MIS)Match between teacher-learner autonomy perceptions and its relationship with EFL learners' achievement in language learning | Yeditepe Üniversitesi |
2017 | YAĞMUR | Mobile- assisted vocabulary learning and its effect on vocabulary recall | Yeditepe Üniversitesi |
2017 | EBRU | Whatsapp: A mobile instant messaging tool to enhance students' writing performance through dialogue journaling | Yeditepe Üniversitesi |
2018 | CEM | Impact of flipped classroom model on EFL learners' grammar achievement: Not only inversion, but also integration | Yeditepe Üniversitesi |
2019 | ASLI | The user interface design of mobile assisted language learning based applications | Yeditepe Üniversitesi |
2019 | EZGİ | The effect of metacognitive listening strategy instruction on EFL learners' listening comprehension and awareness levels and the role of ted talks as a listening resource on students' perceptions | Yeditepe Üniversitesi |
2020 | GİZEM | Applying self-regulated learning strategies with an ICT tool for out of class language learning and Its effect on students' academic success | Yeditepe Üniversitesi |
2021 | PINAR | The possible effects of using songs through tpr on young learners' vocabulary acquisition in English | Yeditepe Üniversitesi |
2021 | MEHMET TAMER | The explicit teaching of L2 English collocations through graphic organizers | Yeditepe Üniversitesi |
2021 | ERSİN | Out-of-class english language learning environments and experiences of turkish secondary and high school students | Yeditepe Üniversitesi |
2022 | MURAT | Opinions of English language teachers and students on the effects of distance education on classroom management in the COVID-19 pandemic | Yeditepe Üniversitesi |
2024 | SONER | Evaluating the impact of self-created digital flashcards and self-regulation on vocabulary learning among Turkish tertiary-level EFL learners | Yeditepe Üniversitesi |
2024 | HÜLYA | IS ARTIFICIAL INTELLIGENCE THE NEW WRITING TEACHER? A COMPARISON OF CHATGPT FEEDBACK AND TEACHER FEEDBACK ON WRITING PROFICIENCY IN TURKISH EFL CLASSROOMS | Yeditepe Üniversitesi |
2024 | MUHAMMED FATİH | The Effects of Different Voice Modalities on EFL Students' Listening Anxiety and Comprehension | Yeditepe Üniversitesi |
Yıl | Hazırlayan Ad Soyad | Tez Adı | Üniversite |
---|---|---|---|
2012 | GÖKÇE | Developing technological pedagogical content knowledge of Turkish pre-service teachers of English through a design study | Yeditepe Üniversitesi |
2016 | KAİNE | The effect of audio and video modality on listening comprehension of reduced forms in sentential level: The role of web-based learning | Yeditepe Üniversitesi |
2018 | SERKAN | The effects of hypermedia annotation types and learning styles on mobile assisted vocabulary learning , recall and retention | Yeditepe Üniversitesi |
2023 | NURSEL | Effects of an online verb-noun collocation assistant on the use of verb-noun collocations in the Turkish EFL learners' paragraph writing | Yeditepe Üniversitesi |
2023 | ASLI | Designing an online language assessment training course for improving language assessment literacy of secondary school EFL in-service teachers in Mersin | Yeditepe Üniversitesi |
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
Boğaziçi Üniversitesi
1993 DiğerMARMARA ÜNİVERSİTESİ
2001 DiğerHAN UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES
ERASMUS TEACHING
2018 Diğer