Ana içeriğe atla

Prof. Dr. Uğur Cevdet Panayirci

Uğur Cevdet Panayırcı

Prof. Dr. Uğur Cevdet Panayirci

1628 cevdet.panayirci@yeditepe.edu.tr

İletişim Fakültesi

Çalışma Alanları: Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı , Reklamcılık , Reklam Kampanyaları , Reklam Stratejileri , Reklam Çözümlemesi

ORCID: 0000-0002-4958-1585

Bölüm
  • Reklam Tasarımı ve İletişimi Lisans Programı
Akademik Görevler
  • 2021
    DOÇENT

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ REKLAM TASARIMI VE İLETİŞİMİ BÖLÜMÜ

  • 2018
    DOÇENT

    İSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ

    İSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

  • 2016
    YARDIMCI DOÇENT

    İSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ

    İSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

  • 2010
    YARDIMCI DOÇENT

    OKAN ÜNİVERSİTESİ

    OKAN ÜNİVERSİTESİ UYGULAMALI BİLİMLER YÜKSEKOKULU HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

Öğrenim Bilgisi
  • 2005-2009
    Doktora

    MARMARA ÜNİVERSİTESİ

    SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ REKLAMCILIK VE TANITIM (DR)

    Tez adı: Postmodernizm, kültür ve reklam: Diyet gıda ürünü reklamlarının söylemi

  • 2003-2005
    Yüksek Lisans

    MARMARA ÜNİVERSİTESİ

    SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ HALKLA İLİŞKİLER (YL) (TEZSİZ)

  • 1998-2003
    Lisans

    İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ

    İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM PR.

Kitaplar
  • CRM Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Pazarlama İletişimi

    YILDIRIM FAZLI,PANAYIRCI UĞUR CEVDET, Yayın Yeri: Papatya Yayıncılık, Sayfa Sayısı: 127, ISBN: 978-975-6342-74-9

    2016 Araştırma (Tez Hariç) Kitabı
  • Medya ve Gündelik Yaşamda Çevre Gerçeği

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,USLUSOY BELKIS, Yayın Yeri: AYA Yayınevi, Sayfa Sayısı: 207, ISBN: 9789944106399

    2012 Araştırma (Tez Hariç) Kitabı
Makaleler
  • DENEYİMSEL PAZARLAMA VE TÜKETİCİ ANGAJMANI: TÜKETİCİ TERCİHLERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET, Akyalçın Gökçe, Yayın Yeri: Fenerbahçe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2022

    Ulusal Hakemli ASOS Index Özgün Makale
  • The Sphere of Consensus in a Polarized Media System:The Case of Turkey During the Catastrophic Coup Attempt

    İŞERİ EMRE,Şekercioğlu Eser,PANAYIRCI UĞUR CEVDET, Yayın Yeri: International Journal of Communication, 2019

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • KENDİNE YÖNELİK ŞİDDET ÇERÇEVESİNDE REKLAMCILIĞABİR BAKIŞ

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,USLUSOY BELKIS, Yayın Yeri: INTERNATIONAL PEER-REVIEWED JOURNAL OF COMMUNICATION AND HUMANITIES RESEARCHES, 2016

    Uluslararası Hakemli ResearchBib, ASOS, ASI, DRJI, MLA, CiteFactor, Özgün Makale
  • Are Communication Theories Affected by New Communication Technologies A Look at Spiral of Silence Theory

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET, Yayın Yeri: AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology, 2016

    Uluslararası Hakemli ULAKBİM, Crossref, Index Copernicus, Ulrich's Web, Cabell's Directories, EBSCO, ProQuest, DOAJ, Citefactor, ASOS Özgün Makale
  • Political agency of news outlets in a polarized media system: Framing the corruption probe in Turkey

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,İŞERİ EMRE,Sekercioglu Eser, Yayın Yeri: EUROPEAN JOURNAL OF COMMUNICATION, 2016

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • MODA MARKALARININ PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ŞİDDET SHOCKVERTISING

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,BAYAZIT ŞAHİNOĞLU DİDEM ZEYNEP, Yayın Yeri: İstanbul Sosyal Bİlimler Dergisi, 2015

    Uluslararası Hakemli ASOS, ISI (International Scientific Indexing) Özgün Makale
  • A Content Analysis of the AKP s Honorable Foreign Policy Discourse The Nexus of Domestic International Politics

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,İŞERİ EMRE, Yayın Yeri: Turkish Studies, 2014

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • GOVERNMENTAL MOBILE TECHNOLOGY USAGES DURINGPROMOTION EFFORTS OF REACHING THEIR CITIZENS

    YILDIRIM FAZLI,PANAYIRCI UĞUR CEVDET, Yayın Yeri: INTERNATIONAL JOURNAL OF eBUSINESS AND eGOVERNMENT STUDIES, 2012

    Uluslararası Hakemli EBSCO, Proquest-Ulrich-CSA, IBSS, ASOS, DOAJ, Open Science Directory, Econlit, CiteFactor Özgün Makale
  • VIRTUAL SOCIAL LIFE AND RELATED MARKETING EFFORTS IN THE WORLD OF ONLINE GAMES

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,YILDIRIM FAZLI, Yayın Yeri: INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS AND MANAGEMENT STUDIES, 2010

    Uluslararası Hakemli EBSCO, Proquest-Ulrich-CSA, IBSS, ASOS, DOAJ, Open Science Directory Özgün Makale
Bildiriler
  • M Devlet in Bireylere Ulaşması İçin Mobil Teknolojilerin Tanıtım Amaçlı Kullanımı

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,YILDIRIM FAZLI(06.05.2010), Yayın Yeri: 2. Ulusal Mobil Devlet Konferansı,

    Ulusal Tam metin bildiri
  • A Chase For Perfection A Look At Men And Masculinity In Turkish Advertising

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,USLUSOY BELKIS(15.06.2014), Yayın Yeri: 12th Annual convention of Communication in the Millenium,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • News Media as political actor Framing corruption probe in Turkey

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,İŞERİ EMRE(18.02.2015), Yayın Yeri: 56th Convention of the International Studies Association,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • A content analysis of AKP s honorable foreign policy discourse The nexus of domestics international politics

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,İŞERİ EMRE(03.04.2013), Yayın Yeri: 54th Annual Convention of the International Studies Association,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Medyanın Üniversite Öğrencileri Üzerinde Çevre Konularında Duyarsızlaştırıcı Etkisi

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,USLUSOY BELKIS(09.06.2010), Yayın Yeri: 1. Ulusal İletişim Ortamlarında Çevre Etkileşimi Sempozyumu,

    Ulusal Tam metin bildiri
  • Virtual Social Life and Related Marketing Efforts in The World of Online Games

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,YILDIRIM FAZLI(07.10.2010), Yayın Yeri: International Conference On Social Sciences,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Are Communication Theories Affected by New Communication Technologies A look at Spiral of Silence Theory

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET(14.05.2008), Yayın Yeri: Communication in the Millenium (6th International Symposium),

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Yeni İletişim Teknolojileri ve Marka İtibarı Yaratmak

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,USLUSOY BELKIS,BAYAZIT ŞAHİNOĞLU DİDEM ZEYNEP,ÜRPER OSMAN(01.11.2006), Yayın Yeri: Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Global Anlamda Eşcinsel Tüketim Pazarının Oluşumu ve Reklamların Etkisi

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,BAYAZIT ŞAHİNOĞLU DİDEM ZEYNEP,USLUSOY BELKIS,ÜRPER OSMAN(04.05.2006), Yayın Yeri: Uluslararası 1. İletişim Sempozyumu,

    Uluslararası Tam metin bildiri
Projeler
  • Spheres of Consensus in a Polarized Media System: The Case of Turkey in Catastrophic Coup Attempt

    Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı 10.11.2016-01.12.2017 , 10.000 EURO

    Projedeki Görev: Araştırmacı

  • Bilim İnsanları ve Vatandaşlar arasında Bilim İletişimi: Beklenen İstanbul Depremi Üzerine Bir Araştırma

    -Tübitak 1001 Tamamlandı 01.02.2020-01.12.2022 , 340.806 TÜRK LİRASI

    Projedeki Görev: Araştırmacı

Dersler

Dönem Ders Adı Dili Saat
2014-2015 Pazarlama iletişiminde yeni yaklaşımlar Türkçe 3
2014-2015 Bitirme Projesi Türkçe 3
2014-2015 Reklam Atölyesi Türkçe 3
2014-2015 MEDYA, KÜLTÜR VE TOPLUM Türkçe 3
2014-2015 Spor Odaklı Pazarlama İletişimi Türkçe 3
2014-2015 Reklam Analizi Türkçe 3
2014-2015 Halkla İlişkiler Kampanyaları Türkçe 3
2014-2015 REKLAMCILIĞIN TEMELLERİ Türkçe 3
2013-2014 Bitirme Projesi Türkçe 3
2013-2014 Pazarlama İletişiminde Yeni Yaklaşımlar Türkçe 3
2013-2014 Reklam Atölyesi Türkçe 3
2013-2014 Reklamda Yaratıcılık Türkçe 3
2013-2014 Reklam Analizi Türkçe 3
2013-2014 Kurumsal İletişim Yönetimi Türkçe 3
2013-2014 Spor Odaklı Pazarlama İletişimi Türkçe 3
2013-2014 Marka Yönetimi Türkçe 3
2013-2014 REKLAMCILIĞIN TEMELLERİ Türkçe 3
2013-2014 MEDYA, KÜLTÜR VE TOPLUM Türkçe 3
2012-2013 Bitirme Projesi Türkçe 3
2012-2013 Pazarlama İletişiminde Yeni Yaklaşımlar Türkçe 3
2012-2013 Reklamda Yaratıcılık Türkçe 3
2012-2013 Advertising Analysis İngilizce 3
2012-2013 Spor Odaklı Pazarlama İletişimi Türkçe 3
2012-2013 Media, Culture & Society İngilizce 3
2012-2013 REKLAMCILIĞIN TEMELLERİ Türkçe 3
2012-2013 Foundations of Advertising İngilizce 3
2012-2013 MEDYA, KÜLTÜR VE TOPLUM Türkçe 3
2011-2012 Medya Planlama Türkçe 3
2011-2012 Spor Odaklı Pazarlama İletişimi Türkçe 3
2011-2012 Reklam Metni Yazarlığı Türkçe 3
2011-2012 Reklamcılığın Temelleri Türkçe 3
2011-2012 Foundations of Advertising İngilizce 3
2011-2012 Halkla İlişkiler için Yazım Teknikleri Türkçe 3
2011-2012 Reklam Atölyesi Türkçe 3
2011-2012 Bitirme Projesi Türkçe 3
2011-2012 Reklamda Yaratıcılık Türkçe 3
2011-2012 Reklam Analizi Türkçe 3
2011-2012 MEDYA, KÜLTÜR VE TOPLUM Türkçe 3
2010-2011 HALKLA İLİŞKİLER İÇİN YAZIM TEKNİKLERİ Türkçe 3
2010-2011 MESLEKİ SEMİNERLER I Türkçe 3
2010-2011 YARATICILIK Türkçe 3
2010-2011 REKLAM ANALİZİ Türkçe 3
2010-2011 MEDYA, KÜLTÜR VE TOPLUM Türkçe 3
2010-2011 MARKA VE İMAJ YÖNETİMİ Türkçe 3
2010-2011 HALKLA İLİŞKİLERİN TEMELLERİ Türkçe 3
2009-2010 MEDYA, KÜLTÜR VE TOPLUM Türkçe 3
2009-2010 DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ Türkçe 3

Dönem Ders Adı Dili Saat
2015-2016 Marka İletişimi ve Stratejik Marka Yönetimi Türkçe 3
2015-2016 İletişim Yönetimi Türkçe 5
2015-2016 Pazarlama Stratejileri ve Pazarlamanın Yeniden Yapılandırılması Türkçe 9
2014-2015 Pazarlama Yönetimi Türkçe 3
2014-2015 Gastronomi ve İletişim Türkçe 3
Yönetilen Tezler

Yıl Hazırlayan Ad Soyad Tez Adı Üniversite
Mustafa Gayrimenkul Sektöründe ESN Uygulamalarının CRM’e Etkisi
2018 MUSTAFA Tüketicilerin alışveriş merkezi tercihlerinde AVM konseptlerinin önemi ve AVM'lerin evrimi Bahçeşehir Üniversitesi
2018 PINAR Sigorta sektöründe son dönem yenilikler Bahçeşehir Üniversitesi
2019 GÖKÇE Küreselleşmenin pazarlama stratejilerine etkisi: Deneyimsel pazarlama üzerine bir araştırma Bahçeşehir Üniversitesi
2019 DİDEM Deneyimsel pazarlamanın alışveriş merkezleri üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma Bahçeşehir Üniversitesi
2019 SEDA B2b teknoloji şirketlerinde stratejik pazarlama yönetimi Bahçeşehir Üniversitesi
2019 MERVE E-TİCARETTE ALIŞVERİŞÇİ PAZARLAMA(SHOPPER MARKETİNG)UYGULAMALARI VE SATIN ALMA DAVRANIŞI ARASINDAKİ İLİŞKİ Bahçeşehir Üniversitesi
2019 NESLİHAN Online alışveriş sitelerinin m-ticarete dönüşüm sürecine yönelik tüketici davranışları odaklı bir araştırma Bahçeşehir Üniversitesi
2020 ANIL Emerging marketing automation tools: Chatbot implementation in industry Bahçeşehir Üniversitesi
2020 HOUDA The construction of beauty: A cross-cultural analysis of representation of femininity in advertising İstanbul Şehir Üniversitesi
2020 ELİF Rearch of branded content concept for B2B electronics sector in Turkey Bahçeşehir Üniversitesi
2021 KEMAL EKİN The influence of covid-19 pandemic on consumer behavior: A research on e-commerce based on Maslow's hierarchy of needs Bahçeşehir Üniversitesi
2021 AYBERK Analysis of investment decision based on behavioral science: case of real estate investment in Turkey Bahçeşehir Üniversitesi
Üyelikler
  • Türkiye Avrupa Birliği Derneği

    Üye 2012

İdari Görevler
  • 2021
    Erasmus Koordinatörü

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2012
    Program Başkanı

    OKAN ÜNİVERSİTESİ

  • 2011
    Fakülte Kurulu Üyeliği

    OKAN ÜNİVERSİTESİ

  • 2010
    Bölüm Başkanı

    OKAN ÜNİVERSİTESİ

Üniversite Dışı Deneyim
  • PRO İLETİŞİM DANIŞMANLIK HİZMETLERİ A.Ş.

    Müşteri temsilcisi olarak ulusal ve uluslararası şirketlerin Türkiye’deki halkla ilişkiler çalışmaları sorumluluğu.

    2007 Diğer
  • AIDA HALKLA İLİŞKİLER ve YAYINCILIK

    Halkla ilişkiler çalışmaları sorumluluğu

    2005 Diğer