Skip to main content

Prof. Uğur Cevdet Panayirci

Ugur Cevdet Panayirci

Prof.

Uğur Cevdet Panayirci

cevdet.panayirci@yeditepe.edu.tr

Faculty of Communication

Department
  • Advertising Design and Communication Undergraduate Program
Academic Duties
  • 2021
    DOÇENT

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ REKLAM TASARIMI VE İLETİŞİMİ BÖLÜMÜ

  • 2018
    DOÇENT

    İSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ

    İSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

  • 2016
    YARDIMCI DOÇENT

    İSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ

    İSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

  • 2010
    YARDIMCI DOÇENT

    OKAN ÜNİVERSİTESİ

    OKAN ÜNİVERSİTESİ UYGULAMALI BİLİMLER YÜKSEKOKULU HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

Education Information
  • 2005-2009
    Doktora

    MARMARA ÜNİVERSİTESİ

    SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ REKLAMCILIK VE TANITIM (DR)

    Tez adı: Postmodernizm, kültür ve reklam: Diyet gıda ürünü reklamlarının söylemi

  • 2003-2005
    Yüksek Lisans

    MARMARA ÜNİVERSİTESİ

    SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ HALKLA İLİŞKİLER (YL) (TEZSİZ)

  • 1998-2003
    Lisans

    İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ

    İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM PR.

Books
  • CRM Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Pazarlama İletişimi

    YILDIRIM FAZLI,PANAYIRCI UĞUR CEVDET, Yayın Yeri: Papatya Yayıncılık, Sayfa Sayısı: 127, ISBN: 978-975-6342-74-9

    2016 Araştırma (Tez Hariç) Kitabı
  • Medya ve Gündelik Yaşamda Çevre Gerçeği

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,USLUSOY BELKIS, Yayın Yeri: AYA Yayınevi, Sayfa Sayısı: 207, ISBN: 9789944106399

    2012 Araştırma (Tez Hariç) Kitabı
Articles
  • DENEYİMSEL PAZARLAMA VE TÜKETİCİ ANGAJMANI: TÜKETİCİ TERCİHLERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET, Akyalçın Gökçe, Yayın Yeri: Fenerbahçe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2022

    Ulusal Hakemli ASOS Index Özgün Makale
  • The Sphere of Consensus in a Polarized Media System:The Case of Turkey During the Catastrophic Coup Attempt

    İŞERİ EMRE,Şekercioğlu Eser,PANAYIRCI UĞUR CEVDET, Yayın Yeri: International Journal of Communication, 2019

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • Political agency of news outlets in a polarized media system: Framing the corruption probe in Turkey

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,İŞERİ EMRE,Sekercioglu Eser, Yayın Yeri: EUROPEAN JOURNAL OF COMMUNICATION, 2016

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • A Content Analysis of the AKP s Honorable Foreign Policy Discourse The Nexus of Domestic International Politics

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,İŞERİ EMRE, Yayın Yeri: Turkish Studies, 2014

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • KENDİNE YÖNELİK ŞİDDET ÇERÇEVESİNDE REKLAMCILIĞABİR BAKIŞ

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,USLUSOY BELKIS, Yayın Yeri: INTERNATIONAL PEER-REVIEWED JOURNAL OF COMMUNICATION AND HUMANITIES RESEARCHES, 2016

    Uluslararası Hakemli ResearchBib, ASOS, ASI, DRJI, MLA, CiteFactor, Özgün Makale
  • MODA MARKALARININ PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ŞİDDET SHOCKVERTISING

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,BAYAZIT ŞAHİNOĞLU DİDEM ZEYNEP, Yayın Yeri: İstanbul Sosyal Bİlimler Dergisi, 2015

    Uluslararası Hakemli ASOS, ISI (International Scientific Indexing) Özgün Makale
  • VIRTUAL SOCIAL LIFE AND RELATED MARKETING EFFORTS IN THE WORLD OF ONLINE GAMES

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,YILDIRIM FAZLI, Yayın Yeri: INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS AND MANAGEMENT STUDIES, 2010

    Uluslararası Hakemli EBSCO, Proquest-Ulrich-CSA, IBSS, ASOS, DOAJ, Open Science Directory Özgün Makale
  • GOVERNMENTAL MOBILE TECHNOLOGY USAGES DURINGPROMOTION EFFORTS OF REACHING THEIR CITIZENS

    YILDIRIM FAZLI,PANAYIRCI UĞUR CEVDET, Yayın Yeri: INTERNATIONAL JOURNAL OF eBUSINESS AND eGOVERNMENT STUDIES, 2012

    Uluslararası Hakemli EBSCO, Proquest-Ulrich-CSA, IBSS, ASOS, DOAJ, Open Science Directory, Econlit, CiteFactor Özgün Makale
  • Are Communication Theories Affected by New Communication Technologies A Look at Spiral of Silence Theory

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET, Yayın Yeri: AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology, 2016

    Uluslararası Hakemli ULAKBİM, Crossref, Index Copernicus, Ulrich's Web, Cabell's Directories, EBSCO, ProQuest, DOAJ, Citefactor, ASOS Özgün Makale
Presentations
  • M Devlet in Bireylere Ulaşması İçin Mobil Teknolojilerin Tanıtım Amaçlı Kullanımı

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,YILDIRIM FAZLI(06.05.2010), Yayın Yeri: 2. Ulusal Mobil Devlet Konferansı,

    Ulusal Tam metin bildiri
  • A Chase For Perfection A Look At Men And Masculinity In Turkish Advertising

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,USLUSOY BELKIS(15.06.2014), Yayın Yeri: 12th Annual convention of Communication in the Millenium,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • News Media as political actor Framing corruption probe in Turkey

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,İŞERİ EMRE(18.02.2015), Yayın Yeri: 56th Convention of the International Studies Association,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • A content analysis of AKP s honorable foreign policy discourse The nexus of domestics international politics

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,İŞERİ EMRE(03.04.2013), Yayın Yeri: 54th Annual Convention of the International Studies Association,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Medyanın Üniversite Öğrencileri Üzerinde Çevre Konularında Duyarsızlaştırıcı Etkisi

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,USLUSOY BELKIS(09.06.2010), Yayın Yeri: 1. Ulusal İletişim Ortamlarında Çevre Etkileşimi Sempozyumu,

    Ulusal Tam metin bildiri
  • Virtual Social Life and Related Marketing Efforts in The World of Online Games

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,YILDIRIM FAZLI(07.10.2010), Yayın Yeri: International Conference On Social Sciences,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Are Communication Theories Affected by New Communication Technologies A look at Spiral of Silence Theory

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET(14.05.2008), Yayın Yeri: Communication in the Millenium (6th International Symposium),

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Yeni İletişim Teknolojileri ve Marka İtibarı Yaratmak

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,USLUSOY BELKIS,BAYAZIT ŞAHİNOĞLU DİDEM ZEYNEP,ÜRPER OSMAN(01.11.2006), Yayın Yeri: Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Global Anlamda Eşcinsel Tüketim Pazarının Oluşumu ve Reklamların Etkisi

    PANAYIRCI UĞUR CEVDET,BAYAZIT ŞAHİNOĞLU DİDEM ZEYNEP,USLUSOY BELKIS,ÜRPER OSMAN(04.05.2006), Yayın Yeri: Uluslararası 1. İletişim Sempozyumu,

    Uluslararası Tam metin bildiri
Projects
  • Spheres of Consensus in a Polarized Media System: The Case of Turkey in Catastrophic Coup Attempt

    Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı 10.11.2016-01.12.2017 , 10.000 EURO

    Projedeki Görev: Araştırmacı

  • Bilim İnsanları ve Vatandaşlar arasında Bilim İletişimi: Beklenen İstanbul Depremi Üzerine Bir Araştırma

    -Tübitak 1001 Tamamlandı 01.02.2020-01.12.2022 , 340.806 TÜRK LİRASI

    Projedeki Görev: Araştırmacı

Courses

DönemDers AdıDiliSaat
2014-2015Pazarlama iletişiminde yeni yaklaşımlarTürkçe3
2014-2015Bitirme ProjesiTürkçe3
2014-2015Reklam AtölyesiTürkçe3
2014-2015MEDYA, KÜLTÜR VE TOPLUMTürkçe3
2014-2015Spor Odaklı Pazarlama İletişimiTürkçe3
2014-2015Reklam AnaliziTürkçe3
2014-2015Halkla İlişkiler KampanyalarıTürkçe3
2014-2015REKLAMCILIĞIN TEMELLERİTürkçe3
2013-2014Bitirme ProjesiTürkçe3
2013-2014Pazarlama İletişiminde Yeni YaklaşımlarTürkçe3
2013-2014Reklam AtölyesiTürkçe3
2013-2014Reklamda YaratıcılıkTürkçe3
2013-2014Reklam AnaliziTürkçe3
2013-2014Kurumsal İletişim YönetimiTürkçe3
2013-2014Spor Odaklı Pazarlama İletişimiTürkçe3
2013-2014Marka YönetimiTürkçe3
2013-2014REKLAMCILIĞIN TEMELLERİTürkçe3
2013-2014MEDYA, KÜLTÜR VE TOPLUMTürkçe3
2012-2013Bitirme ProjesiTürkçe3
2012-2013Pazarlama İletişiminde Yeni YaklaşımlarTürkçe3
2012-2013Reklamda YaratıcılıkTürkçe3
2012-2013Advertising Analysisİngilizce3
2012-2013Spor Odaklı Pazarlama İletişimiTürkçe3
2012-2013Media, Culture & Societyİngilizce3
2012-2013REKLAMCILIĞIN TEMELLERİTürkçe3
2012-2013Foundations of Advertisingİngilizce3
2012-2013MEDYA, KÜLTÜR VE TOPLUMTürkçe3
2011-2012Medya PlanlamaTürkçe3
2011-2012Spor Odaklı Pazarlama İletişimiTürkçe3
2011-2012Reklam Metni YazarlığıTürkçe3
2011-2012Reklamcılığın TemelleriTürkçe3
2011-2012Foundations of Advertisingİngilizce3
2011-2012Halkla İlişkiler için Yazım TeknikleriTürkçe3
2011-2012Reklam AtölyesiTürkçe3
2011-2012Bitirme ProjesiTürkçe3
2011-2012Reklamda YaratıcılıkTürkçe3
2011-2012Reklam AnaliziTürkçe3
2011-2012MEDYA, KÜLTÜR VE TOPLUMTürkçe3
2010-2011HALKLA İLİŞKİLER İÇİN YAZIM TEKNİKLERİTürkçe3
2010-2011MESLEKİ SEMİNERLER ITürkçe3
2010-2011YARATICILIKTürkçe3
2010-2011REKLAM ANALİZİTürkçe3
2010-2011MEDYA, KÜLTÜR VE TOPLUMTürkçe3
2010-2011MARKA VE İMAJ YÖNETİMİTürkçe3
2010-2011HALKLA İLİŞKİLERİN TEMELLERİTürkçe3
2009-2010MEDYA, KÜLTÜR VE TOPLUMTürkçe3
2009-2010DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞTürkçe3

DönemDers AdıDiliSaat
2015-2016Marka İletişimi ve Stratejik Marka YönetimiTürkçe3
2015-2016İletişim YönetimiTürkçe5
2015-2016Pazarlama Stratejileri ve Pazarlamanın Yeniden YapılandırılmasıTürkçe9
2014-2015Pazarlama YönetimiTürkçe3
2014-2015Gastronomi ve İletişimTürkçe3
Supervised Theses

YılHazırlayan Ad SoyadTez AdıÜniversite
MustafaGayrimenkul Sektöründe ESN Uygulamalarının CRM’e Etkisi
2018MUSTAFATüketicilerin alışveriş merkezi tercihlerinde AVM konseptlerinin önemi ve AVM'lerin evrimiBahçeşehir Üniversitesi
2018PINARSigorta sektöründe son dönem yeniliklerBahçeşehir Üniversitesi
2019GÖKÇEKüreselleşmenin pazarlama stratejilerine etkisi: Deneyimsel pazarlama üzerine bir araştırmaBahçeşehir Üniversitesi
2019DİDEMDeneyimsel pazarlamanın alışveriş merkezleri üzerindeki etkisine yönelik bir araştırmaBahçeşehir Üniversitesi
2019SEDAB2b teknoloji şirketlerinde stratejik pazarlama yönetimiBahçeşehir Üniversitesi
2019MERVEE-TİCARETTE ALIŞVERİŞÇİ PAZARLAMA(SHOPPER MARKETİNG)UYGULAMALARI VE SATIN ALMA DAVRANIŞI ARASINDAKİ İLİŞKİBahçeşehir Üniversitesi
2019NESLİHANOnline alışveriş sitelerinin m-ticarete dönüşüm sürecine yönelik tüketici davranışları odaklı bir araştırmaBahçeşehir Üniversitesi
2020ANILEmerging marketing automation tools: Chatbot implementation in industryBahçeşehir Üniversitesi
2020HOUDAThe construction of beauty: A cross-cultural analysis of representation of femininity in advertisingİstanbul Şehir Üniversitesi
2020ELİFRearch of branded content concept for B2B electronics sector in TurkeyBahçeşehir Üniversitesi
2021KEMAL EKİNThe influence of covid-19 pandemic on consumer behavior: A research on e-commerce based on Maslow's hierarchy of needsBahçeşehir Üniversitesi
2021AYBERKAnalysis of investment decision based on behavioral science: case of real estate investment in TurkeyBahçeşehir Üniversitesi
Memberships
  • Türkiye Avrupa Birliği Derneği

    Üye 2012

Administrative Duties
  • 2021
    Erasmus Koordinatörü

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2012
    Program Başkanı

    OKAN ÜNİVERSİTESİ

  • 2011
    Fakülte Kurulu Üyeliği

    OKAN ÜNİVERSİTESİ

  • 2010
    Bölüm Başkanı

    OKAN ÜNİVERSİTESİ

Experience Outside the University
  • PRO İLETİŞİM DANIŞMANLIK HİZMETLERİ A.Ş.

    Müşteri temsilcisi olarak ulusal ve uluslararası şirketlerin Türkiye’deki halkla ilişkiler çalışmaları sorumluluğu.

    2007 Diğer
  • AIDA HALKLA İLİŞKİLER ve YAYINCILIK

    Halkla ilişkiler çalışmaları sorumluluğu

    2005 Diğer