Bölüm
- İngiliz Dili Eğitimi Doktora Programı
- İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans Programı
Akademik Görevler
- 2015
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
- 2010
ÖĞRETİM GÖREVLİSİYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
- 2007
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
- 1996
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Öğrenim Bilgisi
- 1990-1995
LisansBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
- 1996-1999
Yüksek LisansBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Tez adı: Development of an attitude scale to investigate Turkish EFL teachers attitudes towards communicative language teaching
- 2007-2015
DoktoraYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (DR)
Tez adı: Moves in discussions: A corpus-based genre analysis of the discussion sections in applied linguistics research articles written in English
Kitaplar
Research and Practice in Teaching Second Language Skills to Young Learners
EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Pegem, Sayfa Sayısı: 209, ISBN: 978-625-8325-84-3.
2022Bilimsel KitapLanguage Teaching Approaches and Methods
EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Eğiten Kitap, Sayfa Sayısı: 270, ISBN: 978-625-6946-66-8.
2023Bilimsel KitapCoursebook Evaluation in English Language Teaching
EVEYİK AYDIN EVRİM, GENÇ YÖNTEM ECE, Yayın Yeri: Eğiten Kitap, Sayfa Sayısı: 281, ISBN: 978-625-8420-03-6
2022Bilimsel KitapLearning through a reciprocal peer observation experience: Perspectives of EFL instructors and professional development unit head at a private university
DİNÇ-AYAZ CANSU, EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Marmara University Press, Sayfa Sayısı: 207, ISBN: E-978-975-400-440-3
2020Bilimsel KitapArabic Instructors’ attitudes on Communicative Language Teaching: Perspectives from an Intensive Language Program.
Gokcora Deniz,EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: LAMBERT: Academic Publishing., Sayfa Sayısı: , ISBN: 9783838383804 383838380X
2011Araştırma (Tez Hariç) Kitabı
Makaleler
Exploring the relationship between teacher beliefs and styles on classroom management in relation to actual teaching practices: a case study
EVEYİK AYDIN EVRİM,Kurt Gökçe,MEDE ENİSA, Yayın Yeri: Procedia- Social and Behavioral Science, 2009
UluslararasıHakemliScopusÖzgün MakalePreservice EFL Teachers’ Reflectivity Levels on Evaluation Tasks Assigned During Practicum
ÇELİK SUNA,EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Innovational Research in ELT, 2023
UlusalHakemliEBSCO, Türk Eğitim IndexiÖzgün MakaleDesigning Units with the Ubd Framework to Teach English as a Foreign Language: Benefits and Challenges
Çelikman Hanratty Gülşah,EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Sakarya University Journal of Education, 2023
UlusalHakemliTR DİZİNÖzgün MakaleThe compilation of a developmental spoken English corpus of Turkish EFL learners
GENÇ YÖNTEM ECE, EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Research in Corpus Linguistics, 2021
UluslararasıHakemliScopusÖzgün MakaleThe relationship between the emotional labor and burnout levels of EFL teachers at university preparatory schools
Ergül-Bayram Pınar, EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: TEFLIN Journal, 2023
UluslararasıHakemliScopusÖzgün MakaleMorphological awareness and reading comprehension: The case of an English-Turkish bilingual child versus a Turkish monolingual child.
EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2014
UluslararasıHakemliDergiparkÖzgün MakaleA clarificative evaluation of an Internet-based MA program in English Language Teaching (E-ELT) Project at Yeditepe University.
EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2015
UluslararasıHakemliDergipakÖzgün MakalePerspectives of EFL teacher trainers and pre-service teachers on continued mandatory distance education during the pandemic
ÇAMLIBEL ACAR ZEYNEP CUMHUR, EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Teaching and Teacher Education, 2022
UluslararasıHakemliSSCIÖzgün MakaleArabic instructors’ attitudes on communicative language teaching (CLT).
Gokcora Deniz,EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Journal of National Council of Less Commonly Taught Languages, 2004
UluslararasıHakemliDOAJÖzgün Makale
Bildiriler
Young Learners’ Use of Strategies in Reading and Writing Tasks: A Case Study in Turkish EFLcontext
EVEYİK AYDIN EVRİM(02.05.2018), Yayın Yeri: 5th International Eurasion Educational Research Congress,
UluslararasıEnglish Language Teaching Graduate Students’ Use of Discussion Moves in Research Articles.
KOCA GAMZEGÜL,EVEYİK AYDIN EVRİM(10.05.2018), Yayın Yeri: ICACL 2018: 20th International Conference on Corpus Linguistics,
UluslararasıÖzet bildiriDevelopment of an attitude scale: Validity and reliability studies.
EVEYİK AYDIN EVRİM(24.05.1999), Yayın Yeri: Applied Linguistics Colloquium, University of Wisconsin-Madison,
UluslararasıArabic instructors’ attitudes towards communicative language teaching.
Gokcora Deniz,EVEYİK AYDIN EVRİM(02.05.2003), Yayın Yeri: Sixth National Conference of the National Council of Organizations of Less Commonly Taught Languages (NCOLCTL),
UluslararasıÖzet bildiriEFL teachers’ attitudes towards communicative language teaching.
EVEYİK AYDIN EVRİM(09.04.2002), Yayın Yeri: 36th annual convention of Teaching English to the Speakers of Other Languages (TESOL),
UluslararasıÖzet bildiriEFL teachers’ voice on communicative language teaching.
EVEYİK AYDIN EVRİM(25.03.2003), Yayın Yeri: 37th annual convention of Teaching English to the Speakers of Other Languages (TESOL),
UluslararasıTam metin bildiriStudents’ views on the medium of instruction in EFL countries.
ÇAMLIBEL ACAR ZEYNEP CUMHUR,EVEYİK AYDIN EVRİM(01.05.2004), Yayın Yeri: Annual meeting of the American Association for Applied Linguistics,
UluslararasıÖzet bildiriArabic instructors’ perceptions of teaching Arabic communicatively
Gokcora Deniz,EVEYİK AYDIN EVRİM(21.11.2003), Yayın Yeri: 37th annual meeting and exposition of American Council on the Teaching of Languages (ACTFL),
UluslararasıÖzet bildiriPerceptions of language instructors on communicative language teaching
Gokcora Deniz,EVEYİK AYDIN EVRİM(01.05.2003), Yayın Yeri: 3rd International Conference on Language Teacher Education (ICLTE),
UluslararasıÖzet bildiriTeachers’ classroom management beliefs and practices: The case of a reflective and non-reflective teacher.
EVEYİK AYDIN EVRİM(27.06.2014), Yayın Yeri: the Conference of Teacher Researchers in Action,
UluslararasıTam metin bildiriAn oral communication syllabus designed for freshmen year ELT students
EVEYİK AYDIN EVRİM,KEŞLİ DOLLAR YEŞİM(01.05.2009), Yayın Yeri: I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi,
UluslararasıTam metin bildiri
Dersler
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat |
---|---|---|---|
2019-2020 | EDEN 406- ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI | İngilizce | 5 |
2019-2020 | EDEN 411-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE MATERYAL DEĞERLENDİRMESİ, ADAPTASYONU, VE GELİŞTİRİLMESİ | İngilizce | 3 |
2019-2020 | EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASI | İngilizce | 6 |
2019-2020 | EDEN 405-ERKEN YAŞTAKİ ÖĞRENCİLEREİNGİLİZCE EĞİTİMİ | İngilizce | 6 |
2018-2019 | EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASI | İngilizce | 6 |
2018-2019 | EDEN 406- ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI | İngilizce | 5 |
2018-2019 | EDEN 411-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE MATERYAL DEĞERLENDİRMESİ, ADAPTASYONU, VE GELİŞTİRİLMESİ | İngilizce | 6 |
2018-2019 | EDEN 409 OKUL DENEYİMİ | İngilizce | 3 |
2018-2019 | EDEN 405-ERKEN YAŞTAKİ ÖĞRENCİLEREİNGİLİZCE EĞİTİMİ | İngilizce | 6 |
2007-2008 | EDEN 101 İngilizce Komposizyon | İngilizce | 4 |
2006-2007 | EDEN 304-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE DİNLEME VE KONUŞMA | İngilizce | 3 |
2006-2007 | EDEN 104 Sözel İletişim 2 | İngilizce | 4 |
2006-2007 | EDEN 102-ÇALIŞMA BECERİLERİ | İngilizce | 8 |
2006-2007 | EDEN 480 İngilizce Eğitiminde Özel Konular | İngilizce | 6 |
2011-2012 | EDEN 102-ÇALIŞMA BECERİLERİ | İngilizce | 4 |
2011-2012 | EDEN 409 OKUL DENEYİMİ | İngilizce | 3 |
2012-2013 | EDEN 305-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE OKUMA VE YAZMA | İngilizce | 6 |
2012-2013 | EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASI | İngilizce | 6 |
2012-2013 | EDEN 206-OKUL DENEYİMİ I | İngilizce | 3 |
2014-2015 | EDEN 409 OKUL DENEYİMİ | İngilizce | 3 |
2014-2015 | EDEN 408-ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SEMİNERİ | İngilizce | 2 |
2014-2015 | EDEN 411-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE MATERYAL DEĞERLENDİRMESİ, ADAPTASYONU, VE GELİŞTİRİLMESİ | İngilizce | 6 |
2014-2015 | EDEN 405-ERKEN YAŞTAKİ ÖĞRENCİLEREİNGİLİZCE EĞİTİMİ | İngilizce | 6 |
2014-2015 | EDEN 408-ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SEMİNERİ | İngilizce | 2 |
2014-2015 | EDEN 406- ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI | İngilizce | 4 |
2014-2015 | EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASI | İngilizce | 6 |
2015-2016 | EDEN 406- ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI | İngilizce | 4 |
2015-2016 | EDEN 408-ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SEMİNERİ | İngilizce | 4 |
2015-2016 | EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASI | İngilizce | 3 |
2015-2016 | EDEN 411-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE MATERYAL DEĞERLENDİRMESİ, ADAPTASYONU, VE GELİŞTİRİLMESİ | İngilizce | 6 |
2015-2016 | EDEN 405-ERKEN YAŞTAKİ ÖĞRENCİLEREİNGİLİZCE EĞİTİMİ | İngilizce | 6 |
2016-2017 | EDEN 406- ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI | İngilizce | 5 |
2016-2017 | EDEN 305-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE OKUMA VE YAZMA | İngilizce | 6 |
2016-2017 | EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASI | İngilizce | 3 |
2016-2017 | EDEN 411-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE MATERYAL DEĞERLENDİRMESİ, ADAPTASYONU, VE GELİŞTİRİLMESİ | İngilizce | 3 |
2016-2017 | EDEN 409 OKUL DENEYİMİ | İngilizce | 3 |
2016-2017 | EDEN 405-ERKEN YAŞTAKİ ÖĞRENCİLEREİNGİLİZCE EĞİTİMİ | İngilizce | 3 |
2017-2018 | EDEN 406- ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI | İngilizce | 5 |
2017-2018 | EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASI | İngilizce | 6 |
2017-2018 | EDEN 411-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE MATERYAL DEĞERLENDİRMESİ, ADAPTASYONU, VE GELİŞTİRİLMESİ | İngilizce | 6 |
2017-2018 | EDEN 409 Okul Deneyimi | İngilizce | 3 |
2017-2018 | EDEN 405-ERKEN YAŞTAKİ ÖĞRENCİLEREİNGİLİZCE EĞİTİMİ | İngilizce | 6 |
2010-2011 | EDEN 102-Çalışma Becerileri | İngilizce | 4 |
2010-2011 | EDEN 211-Akademik Okuma ve Yazma | İngilizce | 6 |
2010-2011 | EDEN 201-Uygulamalı Dil Bilim | İngilizce | 3 |
2011-2012 | EDEN 208-Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri | İngilizce | 6 |
2010-2011 | EDEN 208-Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri | İngilizce | 6 |
2011-2012 | EDEN 305-İngilizce Eğitiminde Okuma ve Yazma | İngilizce | 3 |
2013-2014 | EDEN 305-İngilizce Eğitiminde Okuma ve Yazma | İngilizce | 3 |
2010-2011 | EDEN 206-Okul Deneyimi I | İngilizce | 3 |
2011-2012 | EDEN 206-Okul Deneyimi I | İngilizce | 3 |
2011-2012 | EDEN 301-İngilizce Eğitiminde Dilbilgisi | İngilizce | 6 |
2013-2014 | EDEN 301-İngilizce Eğitiminde Dilbilgisi | İngilizce | 6 |
2013-2014 | EDEN 411-İngilizce Eğitiminde Materyal Değerlendirmesi, Adaptasyonu, ve Geliştirilmesi | İngilizce | 3 |
2011-2012 | EDEN 405-Erken Yaştaki Öğrencilereİngilizce Eğitimi | İngilizce | 6 |
2013-2014 | EDEN 405-Erken Yaştaki Öğrencilereİngilizce Eğitimi | İngilizce | 6 |
2013-2014 | EDEN 304-İngilizce Eğitiminde Dinleme ve Konuşma | İngilizce | 6 |
2010-2011 | EDEN 304-İngilizce Eğitiminde Dinleme ve Konuşma | İngilizce | 6 |
2013-2014 | EDEN 408-Öğretmenlik Uygulaması Semineri | İngilizce | 2 |
2013-2014 | EDEN 406- Öğretmenlik Uygulaması | İngilizce | 4 |
2013-2014 | EDEN 404-Profesyonel Gelişim için Öğretmen Araştırması | İngilizce | 3 |
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat |
---|---|---|---|
2015-2016 | EDEN 509 Dil Becerilerinin Öğretimine Yaklaşımlar | İngilizce | 3 |
2015-2016 | EDEN 505 İngilizce Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitimi ve Mesleki Gelişimi KOnularına Yaklaşımları | İngilizce | 3 |
2016-2017 | EDEN 509 Dil becerilerinin öğretimine yaklaşımlar | İngilizce | 3 |
Yönetilen Tezler
Yıl | Hazırlayan Ad Soyad | Tez Adı | Üniversite |
---|---|---|---|
Başak | Investigation of pre-service EFL teachers’ perceived critical thinking skills and dispositions. | ||
Tuğçe | Examining the relationships among 11th grade English as a Foreign Language (EFL) Learners’ Vocational Programs, Cognitive Styles and Learning Style Preferences. | ||
Gülşah | EFL Teachers’ Perspectives on the Implementation of “Understanding by Design” Model in Primary School Settings | ||
2018 | KETEVAN | Possible effects of the teaching proficiency through reading and storytelling TPRS) approach on very young learners' l2 vocabulary acquisition | Yeditepe Üniversitesi |
2019 | GAMZEGÜL | A corpus driven genre analysis study on ELT graduate students' use and perceptions of discussion moves in research articles | Yeditepe Üniversitesi |
2019 | PERVİN | Challenges faced by english language teachers in teaching English to young learners in public primary schools | Yeditepe Üniversitesi |
2019 | SUNA | Pre-service EFL teachers' perceived and actual reflectivity levels on reports written during practicum | Yeditepe Üniversitesi |
2019 | CANSU | A reciprocal peer observation experience at the professional development unit of a private university: The case of four in-service efl teachers | Yeditepe Üniversitesi |
2022 | MERVE | EFL teachers' critical reading conceptualization and their practices to improve university preparatory students' critical reading skills | Yeditepe Üniversitesi |
2020 | PINAR | The relationship between the emotional labour and burnout levels of EFL teachers working at university preparatory schools | Yeditepe Üniversitesi |
2020 | HANDE | Turkish EFL teachers' classroom management orientations: Investigating the role of demographic characteristics | Yeditepe Üniversitesi |
2021 | TUĞÇE | Examining the relationships among 11th grade english as a foreign language (EFL) learners' vocational programs, cognitive styles and learning style preferences | Yeditepe Üniversitesi |
2022 | GÜLŞAH | English language teachers' perspectives on the implementation of Understanding by Design (UbD) Model in unit design in Turkish EFL context | Yeditepe Üniversitesi |
2022 | BAŞAK | Investigation of pre-service ELT teachers' perceived critical thinking skills | Yeditepe Üniversitesi |
2022 | DİLAN | EFL teachers' perceptions regarding the contribution of CELTA to their professional development | Yeditepe Üniversitesi |
2024 | ŞENOL | L1 Turkish and L1 English writers' use of metadiscourse markers in research articles written in English in applied linguistics | Yeditepe Üniversitesi |
2024 | ELİF | The use of inquiry-based learning and teaching in Primary Years Programme (PYP) classrooms to teach English as an additional language in Turkish context | Yeditepe Üniversitesi |
2024 | SEHER YONCA | THE INVESTIGATION OF TEACHING, SOCIAL AND COGNITIVE PRESENCE LEVELS OF PRE-SERVICE EFL TEACHERS DURING THE MANDATORY HYBRID EDUCATION AFTER KAHRAMANMARAS EARTHQUAKE | Yeditepe Üniversitesi |
Yıl | Hazırlayan Ad Soyad | Tez Adı | Üniversite |
---|---|---|---|
2019 | ECE | Investigation of grammatical and lexical errors in three different level Turkish EFL learners' spoken corpus | Yeditepe Üniversitesi |
2020 | JEROME CHARLES | A corpus analysis of economics textbooks | Yeditepe Üniversitesi |
İdari Görevler
- 2020
Anabilim Dalı BaşkanıYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
- 2014
Okullarda Öğretmenlik Uygulması Staj Bölüm KoordinatörüYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
- 2015
Fakülte Kurulu ÜyeliğiYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
- 2015
Enstitü Yönetim Kurulu üyeliğiYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
- 2015
Bölüm Başkan YardımcısıYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
Üniversite Dışı Deneyim
Özel Kalamış Lisesi
İlk ve orta eğitimde İngilizce Öğretmenliği
1995DiğerUniversity of Wisconsin-Madison
2000DiğerUniversity of Wisconsin-Madison
2002DiğerBoğaziçi Üniversitesi
2006DiğerYeditepe Üniversitesi, Yaşam boyu öğrenme merkezi
Sertifika Programında Öğretim Görevlisi
2009DiğerDEULCOM International
Boğaziçi Üniversitesi-DEULCOM hafta sonu dil kursları
1996Diğer