Skip to main content

Assist. Prof. Dr. Evrim Aydın

Evrim Aydin

Assist. Prof. Dr.

Evrim Aydın

evrimaydin@yeditepe.edu.tr

Faculty of Education

Bölüm
  • Doctoral Program in English Language Education
  • Master's Program in English Language Education
Academic Duties
  • 2015
    DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2010
    ÖĞRETİM GÖREVLİSİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2007
    ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 1996
    ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Education Information
  • 1990-1995
    Lisans

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 1996-1999
    Yüksek Lisans

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

    Tez adı: Development of an attitude scale to investigate Turkish EFL teachers attitudes towards communicative language teaching

  • 2007-2015
    Doktora

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (DR)

    Tez adı: Moves in discussions: A corpus-based genre analysis of the discussion sections in applied linguistics research articles written in English

Books
  • Research and Practice in Teaching Second Language Skills to Young Learners

    EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Pegem, Sayfa Sayısı: 209, ISBN: 978-625-8325-84-3.

    2022Bilimsel Kitap
  • Language Teaching Approaches and Methods

    EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Eğiten Kitap, Sayfa Sayısı: 270, ISBN: 978-625-6946-66-8.

    2023Bilimsel Kitap
  • Coursebook Evaluation in English Language Teaching

    EVEYİK AYDIN EVRİM, GENÇ YÖNTEM ECE, Yayın Yeri: Eğiten Kitap, Sayfa Sayısı: 281, ISBN: 978-625-8420-03-6

    2022Bilimsel Kitap
  • Learning through a reciprocal peer observation experience: Perspectives of EFL instructors and professional development unit head at a private university

    DİNÇ-AYAZ CANSU, EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Marmara University Press, Sayfa Sayısı: 207, ISBN: E-978-975-400-440-3

    2020Bilimsel Kitap
  • Arabic Instructors’ attitudes on Communicative Language Teaching: Perspectives from an Intensive Language Program.

    Gokcora Deniz,EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: LAMBERT: Academic Publishing., Sayfa Sayısı: , ISBN: 9783838383804 383838380X

    2011Araştırma (Tez Hariç) Kitabı
Articles
  • Exploring the relationship between teacher beliefs and styles on classroom management in relation to actual teaching practices: a case study

    EVEYİK AYDIN EVRİM,Kurt Gökçe,MEDE ENİSA, Yayın Yeri: Procedia- Social and Behavioral Science, 2009

    UluslararasıHakemliScopusÖzgün Makale
  • Preservice EFL Teachers’ Reflectivity Levels on Evaluation Tasks Assigned During Practicum

    ÇELİK SUNA,EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Innovational Research in ELT, 2023

    UlusalHakemliEBSCO, Türk Eğitim IndexiÖzgün Makale
  • Designing Units with the Ubd Framework to Teach English as a Foreign Language: Benefits and Challenges

    Çelikman Hanratty Gülşah,EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Sakarya University Journal of Education, 2023

    UlusalHakemliTR DİZİNÖzgün Makale
  • The compilation of a developmental spoken English corpus of Turkish EFL learners

    GENÇ YÖNTEM ECE, EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Research in Corpus Linguistics, 2021

    UluslararasıHakemliScopusÖzgün Makale
  • The relationship between the emotional labor and burnout levels of EFL teachers at university preparatory schools

    Ergül-Bayram Pınar, EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: TEFLIN Journal, 2023

    UluslararasıHakemliScopusÖzgün Makale
  • Morphological awareness and reading comprehension: The case of an English-Turkish bilingual child versus a Turkish monolingual child.

    EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2014

    UluslararasıHakemliDergiparkÖzgün Makale
  • A clarificative evaluation of an Internet-based MA program in English Language Teaching (E-ELT) Project at Yeditepe University.

    EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2015

    UluslararasıHakemliDergipakÖzgün Makale
  • Perspectives of EFL teacher trainers and pre-service teachers on continued mandatory distance education during the pandemic

    ÇAMLIBEL ACAR ZEYNEP CUMHUR, EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Teaching and Teacher Education, 2022

    UluslararasıHakemliSSCIÖzgün Makale
  • Arabic instructors’ attitudes on communicative language teaching (CLT).

    Gokcora Deniz,EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Journal of National Council of Less Commonly Taught Languages, 2004

    UluslararasıHakemliDOAJÖzgün Makale
Presentations
  • Young Learners’ Use of Strategies in Reading and Writing Tasks: A Case Study in Turkish EFLcontext

    EVEYİK AYDIN EVRİM(02.05.2018), Yayın Yeri: 5th International Eurasion Educational Research Congress,

    Uluslararası
  • English Language Teaching Graduate Students’ Use of Discussion Moves in Research Articles.

    KOCA GAMZEGÜL,EVEYİK AYDIN EVRİM(10.05.2018), Yayın Yeri: ICACL 2018: 20th International Conference on Corpus Linguistics,

    UluslararasıÖzet bildiri
  • Development of an attitude scale: Validity and reliability studies.

    EVEYİK AYDIN EVRİM(24.05.1999), Yayın Yeri: Applied Linguistics Colloquium, University of Wisconsin-Madison,

    Uluslararası
  • Arabic instructors’ attitudes towards communicative language teaching.

    Gokcora Deniz,EVEYİK AYDIN EVRİM(02.05.2003), Yayın Yeri: Sixth National Conference of the National Council of Organizations of Less Commonly Taught Languages (NCOLCTL),

    UluslararasıÖzet bildiri
  • EFL teachers’ attitudes towards communicative language teaching.

    EVEYİK AYDIN EVRİM(09.04.2002), Yayın Yeri: 36th annual convention of Teaching English to the Speakers of Other Languages (TESOL),

    UluslararasıÖzet bildiri
  • EFL teachers’ voice on communicative language teaching.

    EVEYİK AYDIN EVRİM(25.03.2003), Yayın Yeri: 37th annual convention of Teaching English to the Speakers of Other Languages (TESOL),

    UluslararasıTam metin bildiri
  • Students’ views on the medium of instruction in EFL countries.

    ÇAMLIBEL ACAR ZEYNEP CUMHUR,EVEYİK AYDIN EVRİM(01.05.2004), Yayın Yeri: Annual meeting of the American Association for Applied Linguistics,

    UluslararasıÖzet bildiri
  • Arabic instructors’ perceptions of teaching Arabic communicatively

    Gokcora Deniz,EVEYİK AYDIN EVRİM(21.11.2003), Yayın Yeri: 37th annual meeting and exposition of American Council on the Teaching of Languages (ACTFL),

    UluslararasıÖzet bildiri
  • Perceptions of language instructors on communicative language teaching

    Gokcora Deniz,EVEYİK AYDIN EVRİM(01.05.2003), Yayın Yeri: 3rd International Conference on Language Teacher Education (ICLTE),

    UluslararasıÖzet bildiri
  • Teachers’ classroom management beliefs and practices: The case of a reflective and non-reflective teacher.

    EVEYİK AYDIN EVRİM(27.06.2014), Yayın Yeri: the Conference of Teacher Researchers in Action,

    UluslararasıTam metin bildiri
  • An oral communication syllabus designed for freshmen year ELT students

    EVEYİK AYDIN EVRİM,KEŞLİ DOLLAR YEŞİM(01.05.2009), Yayın Yeri: I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi,

    UluslararasıTam metin bildiri
Courses

DönemDers AdıDiliSaat
2019-2020EDEN 406- ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIİngilizce5
2019-2020EDEN 411-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE MATERYAL DEĞERLENDİRMESİ, ADAPTASYONU, VE GELİŞTİRİLMESİİngilizce3
2019-2020EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASIİngilizce6
2019-2020EDEN 405-ERKEN YAŞTAKİ ÖĞRENCİLEREİNGİLİZCE EĞİTİMİİngilizce6
2018-2019EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASIİngilizce6
2018-2019EDEN 406- ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIİngilizce5
2018-2019EDEN 411-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE MATERYAL DEĞERLENDİRMESİ, ADAPTASYONU, VE GELİŞTİRİLMESİİngilizce6
2018-2019EDEN 409 OKUL DENEYİMİİngilizce3
2018-2019EDEN 405-ERKEN YAŞTAKİ ÖĞRENCİLEREİNGİLİZCE EĞİTİMİİngilizce6
2007-2008EDEN 101 İngilizce Komposizyonİngilizce4
2006-2007EDEN 304-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE DİNLEME VE KONUŞMAİngilizce3
2006-2007EDEN 104 Sözel İletişim 2İngilizce4
2006-2007EDEN 102-ÇALIŞMA BECERİLERİİngilizce8
2006-2007EDEN 480 İngilizce Eğitiminde Özel Konularİngilizce6
2011-2012EDEN 102-ÇALIŞMA BECERİLERİİngilizce4
2011-2012EDEN 409 OKUL DENEYİMİİngilizce3
2012-2013EDEN 305-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE OKUMA VE YAZMAİngilizce6
2012-2013EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASIİngilizce6
2012-2013EDEN 206-OKUL DENEYİMİ Iİngilizce3
2014-2015EDEN 409 OKUL DENEYİMİİngilizce3
2014-2015EDEN 408-ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SEMİNERİİngilizce2
2014-2015EDEN 411-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE MATERYAL DEĞERLENDİRMESİ, ADAPTASYONU, VE GELİŞTİRİLMESİİngilizce6
2014-2015EDEN 405-ERKEN YAŞTAKİ ÖĞRENCİLEREİNGİLİZCE EĞİTİMİİngilizce6
2014-2015EDEN 408-ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SEMİNERİİngilizce2
2014-2015EDEN 406- ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIİngilizce4
2014-2015EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASIİngilizce6
2015-2016EDEN 406- ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIİngilizce4
2015-2016EDEN 408-ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SEMİNERİİngilizce4
2015-2016EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASIİngilizce3
2015-2016EDEN 411-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE MATERYAL DEĞERLENDİRMESİ, ADAPTASYONU, VE GELİŞTİRİLMESİİngilizce6
2015-2016EDEN 405-ERKEN YAŞTAKİ ÖĞRENCİLEREİNGİLİZCE EĞİTİMİİngilizce6
2016-2017EDEN 406- ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIİngilizce5
2016-2017EDEN 305-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE OKUMA VE YAZMAİngilizce6
2016-2017EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASIİngilizce3
2016-2017EDEN 411-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE MATERYAL DEĞERLENDİRMESİ, ADAPTASYONU, VE GELİŞTİRİLMESİİngilizce3
2016-2017EDEN 409 OKUL DENEYİMİİngilizce3
2016-2017EDEN 405-ERKEN YAŞTAKİ ÖĞRENCİLEREİNGİLİZCE EĞİTİMİİngilizce3
2017-2018EDEN 406- ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIİngilizce5
2017-2018EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASIİngilizce6
2017-2018EDEN 411-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE MATERYAL DEĞERLENDİRMESİ, ADAPTASYONU, VE GELİŞTİRİLMESİİngilizce6
2017-2018EDEN 409 Okul Deneyimiİngilizce3
2017-2018EDEN 405-ERKEN YAŞTAKİ ÖĞRENCİLEREİNGİLİZCE EĞİTİMİİngilizce6
2010-2011EDEN 102-Çalışma Becerileriİngilizce4
2010-2011EDEN 211-Akademik Okuma ve Yazmaİngilizce6
2010-2011EDEN 201-Uygulamalı Dil Bilimİngilizce3
2011-2012EDEN 208-Yabancı Dil Öğretim Yöntemleriİngilizce6
2010-2011EDEN 208-Yabancı Dil Öğretim Yöntemleriİngilizce6
2011-2012EDEN 305-İngilizce Eğitiminde Okuma ve Yazmaİngilizce3
2013-2014EDEN 305-İngilizce Eğitiminde Okuma ve Yazmaİngilizce3
2010-2011EDEN 206-Okul Deneyimi Iİngilizce3
2011-2012EDEN 206-Okul Deneyimi Iİngilizce3
2011-2012EDEN 301-İngilizce Eğitiminde Dilbilgisiİngilizce6
2013-2014EDEN 301-İngilizce Eğitiminde Dilbilgisiİngilizce6
2013-2014EDEN 411-İngilizce Eğitiminde Materyal Değerlendirmesi, Adaptasyonu, ve Geliştirilmesiİngilizce3
2011-2012EDEN 405-Erken Yaştaki Öğrencilereİngilizce Eğitimiİngilizce6
2013-2014EDEN 405-Erken Yaştaki Öğrencilereİngilizce Eğitimiİngilizce6
2013-2014EDEN 304-İngilizce Eğitiminde Dinleme ve Konuşmaİngilizce6
2010-2011EDEN 304-İngilizce Eğitiminde Dinleme ve Konuşmaİngilizce6
2013-2014EDEN 408-Öğretmenlik Uygulaması Semineriİngilizce2
2013-2014EDEN 406- Öğretmenlik Uygulamasıİngilizce4
2013-2014EDEN 404-Profesyonel Gelişim için Öğretmen Araştırmasıİngilizce3

DönemDers AdıDiliSaat
2015-2016EDEN 509 Dil Becerilerinin Öğretimine Yaklaşımlarİngilizce3
2015-2016EDEN 505 İngilizce Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitimi ve Mesleki Gelişimi KOnularına Yaklaşımlarıİngilizce3
2016-2017EDEN 509 Dil becerilerinin öğretimine yaklaşımlarİngilizce3
Supervised Theses

YılHazırlayan Ad SoyadTez AdıÜniversite
BaşakInvestigation of pre-service EFL teachers’ perceived critical thinking skills and dispositions.
TuğçeExamining the relationships among 11th grade English as a Foreign Language (EFL) Learners’ Vocational Programs, Cognitive Styles and Learning Style Preferences.
GülşahEFL Teachers’ Perspectives on the Implementation of “Understanding by Design” Model in Primary School Settings
2018KETEVANPossible effects of the teaching proficiency through reading and storytelling TPRS) approach on very young learners' l2 vocabulary acquisitionYeditepe Üniversitesi
2019GAMZEGÜLA corpus driven genre analysis study on ELT graduate students' use and perceptions of discussion moves in research articlesYeditepe Üniversitesi
2019PERVİNChallenges faced by english language teachers in teaching English to young learners in public primary schoolsYeditepe Üniversitesi
2019SUNAPre-service EFL teachers' perceived and actual reflectivity levels on reports written during practicumYeditepe Üniversitesi
2019CANSUA reciprocal peer observation experience at the professional development unit of a private university: The case of four in-service efl teachersYeditepe Üniversitesi
2022MERVEEFL teachers' critical reading conceptualization and their practices to improve university preparatory students' critical reading skillsYeditepe Üniversitesi
2020PINARThe relationship between the emotional labour and burnout levels of EFL teachers working at university preparatory schoolsYeditepe Üniversitesi
2020HANDETurkish EFL teachers' classroom management orientations: Investigating the role of demographic characteristicsYeditepe Üniversitesi
2021TUĞÇEExamining the relationships among 11th grade english as a foreign language (EFL) learners' vocational programs, cognitive styles and learning style preferencesYeditepe Üniversitesi
2022GÜLŞAHEnglish language teachers' perspectives on the implementation of Understanding by Design (UbD) Model in unit design in Turkish EFL contextYeditepe Üniversitesi
2022BAŞAKInvestigation of pre-service ELT teachers' perceived critical thinking skillsYeditepe Üniversitesi
2022DİLANEFL teachers' perceptions regarding the contribution of CELTA to their professional developmentYeditepe Üniversitesi
2024ŞENOLL1 Turkish and L1 English writers' use of metadiscourse markers in research articles written in English in applied linguisticsYeditepe Üniversitesi
2024ELİFThe use of inquiry-based learning and teaching in Primary Years Programme (PYP) classrooms to teach English as an additional language in Turkish contextYeditepe Üniversitesi
2024SEHER YONCATHE INVESTIGATION OF TEACHING, SOCIAL AND COGNITIVE PRESENCE LEVELS OF PRE-SERVICE EFL TEACHERS DURING THE MANDATORY HYBRID EDUCATION AFTER KAHRAMANMARAS EARTHQUAKEYeditepe Üniversitesi

YılHazırlayan Ad SoyadTez AdıÜniversite
2019ECEInvestigation of grammatical and lexical errors in three different level Turkish EFL learners' spoken corpusYeditepe Üniversitesi
2020JEROME CHARLESA corpus analysis of economics textbooksYeditepe Üniversitesi
Administrative Duties
  • 2020
    Anabilim Dalı Başkanı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2014
    Okullarda Öğretmenlik Uygulması Staj Bölüm Koordinatörü

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2015
    Fakülte Kurulu Üyeliği

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2015
    Enstitü Yönetim Kurulu üyeliği

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2015
    Bölüm Başkan Yardımcısı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

Experience Outside the University
  • Özel Kalamış Lisesi

    İlk ve orta eğitimde İngilizce Öğretmenliği

    1995Diğer
  • University of Wisconsin-Madison

    2000Diğer
  • University of Wisconsin-Madison

    2002Diğer
  • Boğaziçi Üniversitesi

    2006Diğer
  • Yeditepe Üniversitesi, Yaşam boyu öğrenme merkezi

    Sertifika Programında Öğretim Görevlisi

    2009Diğer
  • DEULCOM International

    Boğaziçi Üniversitesi-DEULCOM hafta sonu dil kursları

    1996Diğer