Skip to main content

Assist. Prof. Dr. Evrim Aydın

Evrim Aydin

Assist. Prof. Dr.

Evrim Aydın

evrimaydin@yeditepe.edu.tr

Faculty of Education

Department
  • Doctoral Program in English Language Education
  • Master's Program in English Language Education
Academic Duties
  • 2015
    DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2010
    ÖĞRETİM GÖREVLİSİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2007
    ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 1996
    ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Education Information
  • 2007-2015
    Doktora

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (DR)

    Tez adı: Moves in discussions: A corpus-based genre analysis of the discussion sections in applied linguistics research articles written in English

  • 1996-1999
    Yüksek Lisans

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

    Tez adı: Development of an attitude scale to investigate Turkish EFL teachers attitudes towards communicative language teaching

  • 1990-1995
    Lisans

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Books
  • Research and Practice in Teaching Second Language Skills to Young Learners

    EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Pegem, Sayfa Sayısı: 209, ISBN: 978-625-8325-84-3.

    2022 Bilimsel Kitap
  • Language Teaching Approaches and Methods

    EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Eğiten Kitap, Sayfa Sayısı: 270, ISBN: 978-625-6946-66-8.

    2023 Bilimsel Kitap
  • Coursebook Evaluation in English Language Teaching

    EVEYİK AYDIN EVRİM, GENÇ YÖNTEM ECE, Yayın Yeri: Eğiten Kitap, Sayfa Sayısı: 281, ISBN: 978-625-8420-03-6

    2022 Bilimsel Kitap
  • Learning through a reciprocal peer observation experience: Perspectives of EFL instructors and professional development unit head at a private university

    DİNÇ-AYAZ CANSU, EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Marmara University Press, Sayfa Sayısı: 207, ISBN: E-978-975-400-440-3

    2020 Bilimsel Kitap
  • Arabic Instructors’ attitudes on Communicative Language Teaching: Perspectives from an Intensive Language Program.

    Gokcora Deniz,EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: LAMBERT: Academic Publishing., Sayfa Sayısı: , ISBN: 9783838383804 383838380X

    2011 Araştırma (Tez Hariç) Kitabı
Articles
  • Exploring the relationship between teacher beliefs and styles on classroom management in relation to actual teaching practices: a case study

    EVEYİK AYDIN EVRİM,Kurt Gökçe,MEDE ENİSA, Yayın Yeri: Procedia- Social and Behavioral Science, 2009

    Uluslararası Hakemli Scopus Özgün Makale
  • Preservice EFL Teachers’ Reflectivity Levels on Evaluation Tasks Assigned During Practicum

    ÇELİK SUNA,EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Innovational Research in ELT, 2023

    Ulusal Hakemli EBSCO, Türk Eğitim Indexi Özgün Makale
  • Designing Units with the Ubd Framework to Teach English as a Foreign Language: Benefits and Challenges

    Çelikman Hanratty Gülşah,EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Sakarya University Journal of Education, 2023

    Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
  • The compilation of a developmental spoken English corpus of Turkish EFL learners

    GENÇ YÖNTEM ECE, EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Research in Corpus Linguistics, 2021

    Uluslararası Hakemli Scopus Özgün Makale
  • The relationship between the emotional labor and burnout levels of EFL teachers at university preparatory schools

    Ergül-Bayram Pınar, EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: TEFLIN Journal, 2023

    Uluslararası Hakemli Scopus Özgün Makale
  • Morphological awareness and reading comprehension: The case of an English-Turkish bilingual child versus a Turkish monolingual child.

    EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2014

    Uluslararası Hakemli Dergipark Özgün Makale
  • A clarificative evaluation of an Internet-based MA program in English Language Teaching (E-ELT) Project at Yeditepe University.

    EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2015

    Uluslararası Hakemli Dergipak Özgün Makale
  • Perspectives of EFL teacher trainers and pre-service teachers on continued mandatory distance education during the pandemic

    ÇAMLIBEL ACAR ZEYNEP CUMHUR, EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Teaching and Teacher Education, 2022

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • Arabic instructors’ attitudes on communicative language teaching (CLT).

    Gokcora Deniz,EVEYİK AYDIN EVRİM, Yayın Yeri: Journal of National Council of Less Commonly Taught Languages, 2004

    Uluslararası Hakemli DOAJ Özgün Makale
Presentations
  • Young Learners’ Use of Strategies in Reading and Writing Tasks: A Case Study in Turkish EFLcontext

    EVEYİK AYDIN EVRİM(02.05.2018), Yayın Yeri: 5th International Eurasion Educational Research Congress,

    Uluslararası
  • English Language Teaching Graduate Students’ Use of Discussion Moves in Research Articles.

    KOCA GAMZEGÜL,EVEYİK AYDIN EVRİM(10.05.2018), Yayın Yeri: ICACL 2018: 20th International Conference on Corpus Linguistics,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Development of an attitude scale: Validity and reliability studies.

    EVEYİK AYDIN EVRİM(24.05.1999), Yayın Yeri: Applied Linguistics Colloquium, University of Wisconsin-Madison,

    Uluslararası
  • Arabic instructors’ attitudes towards communicative language teaching.

    Gokcora Deniz,EVEYİK AYDIN EVRİM(02.05.2003), Yayın Yeri: Sixth National Conference of the National Council of Organizations of Less Commonly Taught Languages (NCOLCTL),

    Uluslararası Özet bildiri
  • EFL teachers’ attitudes towards communicative language teaching.

    EVEYİK AYDIN EVRİM(09.04.2002), Yayın Yeri: 36th annual convention of Teaching English to the Speakers of Other Languages (TESOL),

    Uluslararası Özet bildiri
  • EFL teachers’ voice on communicative language teaching.

    EVEYİK AYDIN EVRİM(25.03.2003), Yayın Yeri: 37th annual convention of Teaching English to the Speakers of Other Languages (TESOL),

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Students’ views on the medium of instruction in EFL countries.

    ÇAMLIBEL ACAR ZEYNEP CUMHUR,EVEYİK AYDIN EVRİM(01.05.2004), Yayın Yeri: Annual meeting of the American Association for Applied Linguistics,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Arabic instructors’ perceptions of teaching Arabic communicatively

    Gokcora Deniz,EVEYİK AYDIN EVRİM(21.11.2003), Yayın Yeri: 37th annual meeting and exposition of American Council on the Teaching of Languages (ACTFL),

    Uluslararası Özet bildiri
  • Perceptions of language instructors on communicative language teaching

    Gokcora Deniz,EVEYİK AYDIN EVRİM(01.05.2003), Yayın Yeri: 3rd International Conference on Language Teacher Education (ICLTE),

    Uluslararası Özet bildiri
  • Teachers’ classroom management beliefs and practices: The case of a reflective and non-reflective teacher.

    EVEYİK AYDIN EVRİM(27.06.2014), Yayın Yeri: the Conference of Teacher Researchers in Action,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • An oral communication syllabus designed for freshmen year ELT students

    EVEYİK AYDIN EVRİM,KEŞLİ DOLLAR YEŞİM(01.05.2009), Yayın Yeri: I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi,

    Uluslararası Tam metin bildiri
Courses

Dönem Ders Adı Dili Saat
2019-2020 EDEN 406- ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI İngilizce 5
2019-2020 EDEN 411-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE MATERYAL DEĞERLENDİRMESİ, ADAPTASYONU, VE GELİŞTİRİLMESİ İngilizce 3
2019-2020 EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASI İngilizce 6
2019-2020 EDEN 405-ERKEN YAŞTAKİ ÖĞRENCİLEREİNGİLİZCE EĞİTİMİ İngilizce 6
2018-2019 EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASI İngilizce 6
2018-2019 EDEN 406- ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI İngilizce 5
2018-2019 EDEN 411-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE MATERYAL DEĞERLENDİRMESİ, ADAPTASYONU, VE GELİŞTİRİLMESİ İngilizce 6
2018-2019 EDEN 409 OKUL DENEYİMİ İngilizce 3
2018-2019 EDEN 405-ERKEN YAŞTAKİ ÖĞRENCİLEREİNGİLİZCE EĞİTİMİ İngilizce 6
2017-2018 EDEN 406- ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI İngilizce 5
2017-2018 EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASI İngilizce 6
2017-2018 EDEN 411-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE MATERYAL DEĞERLENDİRMESİ, ADAPTASYONU, VE GELİŞTİRİLMESİ İngilizce 6
2017-2018 EDEN 409 Okul Deneyimi İngilizce 3
2017-2018 EDEN 405-ERKEN YAŞTAKİ ÖĞRENCİLEREİNGİLİZCE EĞİTİMİ İngilizce 6
2016-2017 EDEN 406- ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI İngilizce 5
2016-2017 EDEN 305-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE OKUMA VE YAZMA İngilizce 6
2016-2017 EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASI İngilizce 3
2016-2017 EDEN 411-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE MATERYAL DEĞERLENDİRMESİ, ADAPTASYONU, VE GELİŞTİRİLMESİ İngilizce 3
2016-2017 EDEN 409 OKUL DENEYİMİ İngilizce 3
2016-2017 EDEN 405-ERKEN YAŞTAKİ ÖĞRENCİLEREİNGİLİZCE EĞİTİMİ İngilizce 3
2015-2016 EDEN 406- ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI İngilizce 4
2015-2016 EDEN 408-ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SEMİNERİ İngilizce 4
2015-2016 EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASI İngilizce 3
2015-2016 EDEN 411-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE MATERYAL DEĞERLENDİRMESİ, ADAPTASYONU, VE GELİŞTİRİLMESİ İngilizce 6
2015-2016 EDEN 405-ERKEN YAŞTAKİ ÖĞRENCİLEREİNGİLİZCE EĞİTİMİ İngilizce 6
2014-2015 EDEN 409 OKUL DENEYİMİ İngilizce 3
2014-2015 EDEN 408-ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SEMİNERİ İngilizce 2
2014-2015 EDEN 411-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE MATERYAL DEĞERLENDİRMESİ, ADAPTASYONU, VE GELİŞTİRİLMESİ İngilizce 6
2014-2015 EDEN 405-ERKEN YAŞTAKİ ÖĞRENCİLEREİNGİLİZCE EĞİTİMİ İngilizce 6
2014-2015 EDEN 408-ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SEMİNERİ İngilizce 2
2014-2015 EDEN 406- ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI İngilizce 4
2014-2015 EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASI İngilizce 6
2013-2014 EDEN 305-İngilizce Eğitiminde Okuma ve Yazma İngilizce 3
2013-2014 EDEN 301-İngilizce Eğitiminde Dilbilgisi İngilizce 6
2013-2014 EDEN 411-İngilizce Eğitiminde Materyal Değerlendirmesi, Adaptasyonu, ve Geliştirilmesi İngilizce 3
2013-2014 EDEN 405-Erken Yaştaki Öğrencilereİngilizce Eğitimi İngilizce 6
2013-2014 EDEN 304-İngilizce Eğitiminde Dinleme ve Konuşma İngilizce 6
2013-2014 EDEN 408-Öğretmenlik Uygulaması Semineri İngilizce 2
2013-2014 EDEN 406- Öğretmenlik Uygulaması İngilizce 4
2013-2014 EDEN 404-Profesyonel Gelişim için Öğretmen Araştırması İngilizce 3
2012-2013 EDEN 305-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE OKUMA VE YAZMA İngilizce 6
2012-2013 EDEN 404-PROFESYONEL GELİŞİM İÇİN ÖĞRETMEN ARAŞTIRMASI İngilizce 6
2012-2013 EDEN 206-OKUL DENEYİMİ I İngilizce 3
2011-2012 EDEN 102-ÇALIŞMA BECERİLERİ İngilizce 4
2011-2012 EDEN 409 OKUL DENEYİMİ İngilizce 3
2011-2012 EDEN 208-Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri İngilizce 6
2011-2012 EDEN 305-İngilizce Eğitiminde Okuma ve Yazma İngilizce 3
2011-2012 EDEN 206-Okul Deneyimi I İngilizce 3
2011-2012 EDEN 301-İngilizce Eğitiminde Dilbilgisi İngilizce 6
2011-2012 EDEN 405-Erken Yaştaki Öğrencilereİngilizce Eğitimi İngilizce 6
2010-2011 EDEN 102-Çalışma Becerileri İngilizce 4
2010-2011 EDEN 211-Akademik Okuma ve Yazma İngilizce 6
2010-2011 EDEN 201-Uygulamalı Dil Bilim İngilizce 3
2010-2011 EDEN 208-Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri İngilizce 6
2010-2011 EDEN 206-Okul Deneyimi I İngilizce 3
2010-2011 EDEN 304-İngilizce Eğitiminde Dinleme ve Konuşma İngilizce 6
2007-2008 EDEN 101 İngilizce Komposizyon İngilizce 4
2006-2007 EDEN 304-İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE DİNLEME VE KONUŞMA İngilizce 3
2006-2007 EDEN 104 Sözel İletişim 2 İngilizce 4
2006-2007 EDEN 102-ÇALIŞMA BECERİLERİ İngilizce 8
2006-2007 EDEN 480 İngilizce Eğitiminde Özel Konular İngilizce 6

Dönem Ders Adı Dili Saat
2016-2017 EDEN 509 Dil becerilerinin öğretimine yaklaşımlar İngilizce 3
2015-2016 EDEN 509 Dil Becerilerinin Öğretimine Yaklaşımlar İngilizce 3
2015-2016 EDEN 505 İngilizce Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitimi ve Mesleki Gelişimi KOnularına Yaklaşımları İngilizce 3
Supervised Theses

Yıl Hazırlayan Ad Soyad Tez Adı Üniversite
Başak Investigation of pre-service EFL teachers’ perceived critical thinking skills and dispositions.
Tuğçe Examining the relationships among 11th grade English as a Foreign Language (EFL) Learners’ Vocational Programs, Cognitive Styles and Learning Style Preferences.
Gülşah EFL Teachers’ Perspectives on the Implementation of “Understanding by Design” Model in Primary School Settings
2018 KETEVAN Possible effects of the teaching proficiency through reading and storytelling TPRS) approach on very young learners' l2 vocabulary acquisition Yeditepe Üniversitesi
2019 GAMZEGÜL A corpus driven genre analysis study on ELT graduate students' use and perceptions of discussion moves in research articles Yeditepe Üniversitesi
2019 PERVİN Challenges faced by english language teachers in teaching English to young learners in public primary schools Yeditepe Üniversitesi
2019 SUNA Pre-service EFL teachers' perceived and actual reflectivity levels on reports written during practicum Yeditepe Üniversitesi
2019 CANSU A reciprocal peer observation experience at the professional development unit of a private university: The case of four in-service efl teachers Yeditepe Üniversitesi
2022 MERVE EFL teachers' critical reading conceptualization and their practices to improve university preparatory students' critical reading skills Yeditepe Üniversitesi
2020 PINAR The relationship between the emotional labour and burnout levels of EFL teachers working at university preparatory schools Yeditepe Üniversitesi
2020 HANDE Turkish EFL teachers' classroom management orientations: Investigating the role of demographic characteristics Yeditepe Üniversitesi
2021 TUĞÇE Examining the relationships among 11th grade english as a foreign language (EFL) learners' vocational programs, cognitive styles and learning style preferences Yeditepe Üniversitesi
2022 GÜLŞAH English language teachers' perspectives on the implementation of Understanding by Design (UbD) Model in unit design in Turkish EFL context Yeditepe Üniversitesi
2022 BAŞAK Investigation of pre-service ELT teachers' perceived critical thinking skills Yeditepe Üniversitesi
2022 DİLAN EFL teachers' perceptions regarding the contribution of CELTA to their professional development Yeditepe Üniversitesi
2024 ŞENOL L1 Turkish and L1 English writers' use of metadiscourse markers in research articles written in English in applied linguistics Yeditepe Üniversitesi
2024 ELİF The use of inquiry-based learning and teaching in Primary Years Programme (PYP) classrooms to teach English as an additional language in Turkish context Yeditepe Üniversitesi
2024 SEHER YONCA THE INVESTIGATION OF TEACHING, SOCIAL AND COGNITIVE PRESENCE LEVELS OF PRE-SERVICE EFL TEACHERS DURING THE MANDATORY HYBRID EDUCATION AFTER KAHRAMANMARAS EARTHQUAKE Yeditepe Üniversitesi

Yıl Hazırlayan Ad Soyad Tez Adı Üniversite
2019 ECE Investigation of grammatical and lexical errors in three different level Turkish EFL learners' spoken corpus Yeditepe Üniversitesi
2020 JEROME CHARLES A corpus analysis of economics textbooks Yeditepe Üniversitesi
Administrative Duties
  • 2020
    Anabilim Dalı Başkanı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2015
    Bölüm Başkan Yardımcısı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2015
    Enstitü Yönetim Kurulu üyeliği

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2015
    Fakülte Kurulu Üyeliği

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2014
    Okullarda Öğretmenlik Uygulması Staj Bölüm Koordinatörü

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

Experience Outside the University
  • Özel Kalamış Lisesi

    İlk ve orta eğitimde İngilizce Öğretmenliği

    1995 Diğer
  • University of Wisconsin-Madison

    2000 Diğer
  • University of Wisconsin-Madison

    2002 Diğer
  • Boğaziçi Üniversitesi

    2006 Diğer
  • Yeditepe Üniversitesi, Yaşam boyu öğrenme merkezi

    Sertifika Programında Öğretim Görevlisi

    2009 Diğer
  • DEULCOM International

    Boğaziçi Üniversitesi-DEULCOM hafta sonu dil kursları

    1996 Diğer