Ana içeriğe atla

Prof. Dr. Pelin Hürmeriç

Pelin Hurmeric

Prof. Dr.

Pelin Hürmeriç

perguven@yeditepe.edu.tr

İletişim Fakültesi

Bölüm
  • Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programı
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım Yüksek Lisans Programı
  • Medya Çalışmaları Doktora Programı
  • Medya ve İletişim Yönetimi Yüksek Lisans Programı
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Programı
Akademik Görevler
  • 2020
    PROFESÖR

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ

  • 2015
    DOÇENT

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ

  • 2009
    YARDIMCI DOÇENT

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ

  • 2006
    ÖĞRETİM GÖREVLİSİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ

  • 2001
    ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ

Öğrenim Bilgisi
  • 2005-2009
    Doktora

    MARMARA ÜNİVERSİTESİ

    İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ HALKLA İLİŞKİLER ANABİLİM DALI

    Tez adı: Sosyal Pazarlama Yöntemi Olarak Karşılıklı Yarar Odaklı Sponsorluk (Neden İlişkili Pazarlama) Uygulamalarının Tutumlar Üzerine Etkisi

  • 2001-2004
    Yüksek Lisans

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM (YL) (TEZSİZ) (İNGİLİZCE)

    Tez adı: A Special Use of PR: Corporate Social Responsibility Te

  • 1996-2000
    Lisans

    MARMARA ÜNİVERSİTESİ

    İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM PR.

Kitaplar
  • Women in PR History

    HÜRMERİÇ PELİN, BIÇAKÇI AYŞE BANU, Yayın Yeri: Routledge, Sayfa Sayısı: 130, ISBN: 9780367687731

    2020 Bilimsel Kitap
  • Public Relations, Values and Cultural Identity

    Bıçakçı Ayşe Banu,HÜRMERİÇ PELİN, Yayın Yeri: PETER LANG, Sayfa Sayısı: , ISBN: 978-2875742513

    2015 Bilimsel Kitap
  • Communication Ethics in a Connected World: Research in Public Relations and Organisational Communication

    HÜRMERİÇ PELİN,ÜLGER BİLLUR, Yayın Yeri: PETER LANG, Sayfa Sayısı: , ISBN: 978-2875742865

    2015 Bilimsel Kitap
  • Protest Public Relations: Communicating Dissent and Activism

    Bıçakçı Ayşe Banu,HÜRMERİÇ PELİN, Yayın Yeri: Routledge, Sayfa Sayısı: , ISBN: 9780815386995

    2018 Bilimsel Kitap
  • İletişimin Gücü: Kurumsaldan Küresele Halkla İlişkiler

    HÜRMERİÇ PELİN, Yayın Yeri: Beta Yayınevi, Sayfa Sayısı: 434, ISBN: 978-605-333-565-8

    2016 Bilimsel Kitap
  • International Public Relations: Perspectives from deeply divided societies

    Bıçakçı A Banu,HÜRMERİÇ PELİN,BIÇAKÇI İLKER CENAN, Yayın Yeri: Routledge, Sayfa Sayısı: 259, ISBN: 978-1-138-86013-1

    2017 Bilimsel Kitap
  • Medya Akademi İletişim Pazarlama İletişimi Ağ Toplumu Teknoloji

    Gülşah Gönenli, Pelin Hürmeriç, Yayın Yeri: Beta Yayınları, Sayfa Sayısı: , ISBN:

    2012 Bilimsel Kitap
  • İletişim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri Görsel Metin Çözümleme

    HÜRMERİÇ PELİN, Yayın Yeri: Ütopya Yayınevi, Sayfa Sayısı: , ISBN:

    2012 Bilimsel Kitap
  • Pathways to Public Relations History

    A Banu Bıçakçı, Pelin Hürmeriç, Yayın Yeri: Routledge, Sayfa Sayısı: , ISBN:

    2014 Bilimsel Kitap
Makaleler
  • Authentic Leadership, Motivating Language, Psychological Empowerment, and Work Engagement: A Serial Mediation Model

    ULUTÜRK BÜLENT, YILMAZ ALTUNBAŞ ELGİZ, HÜRMERİÇ PELİN, Yayın Yeri: International Journal of Business Communication, 2024

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • Kurumsal Kimliğin Dijitalleştirilmesinde Kullanılan Parametreler

    Gönç Deniz,HÜRMERİÇ PELİN, Yayın Yeri: Global Media Journal Turkish Edition, 2020

    Uluslararası Hakemli EBSCOhost, IBSS, Asos Özgün Makale
  • Reflections of Sustainability on Corporate Communication: Semiotic Analysis of Global Automotive Brands’ CorporateAdvertisements

    HÜRMERİÇ PELİN,Bıçakçı Ayşe Banu, Yayın Yeri: Global Media Journal Turkish Edition, 2015

    Uluslararası Hakemli SCI-Expanded Özgün Makale
  • Social Media Used as a Marketing PublicRelations Tool in Turkish Football Teams

    Filiz Balta Peltekoğlu, Pelin Hürmeriç, Yayın Yeri: Selçuk İletişim Dergisi, 2012

    Ulusal Hakemli TÜBİTAK/ULAKBİM Sosyal Bilimler Veri Tabanı Özgün Makale
  • Simmel Veblen ve Sombart ın Penceresinden Hedonik Tüketim Ütopya da Negotium ve Otium

    Pelin Hürmeriç, Ece Baban, Yayın Yeri: Global Media Journal Turkish Edition, 2014

    Uluslararası Hakemli SCI-Expanded Özgün Makale
  • Milestones in Turkish Public Relations History

    A Banu Bıçakçı, Pelin Hürmeriç, Yayın Yeri: Public Relations Review, 2013

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
Bildiriler
  • Three Women, Three Decades in IPRA: How Did TurkishWomen Presidents of IPRA Influence the PR Profession?

    HÜRMERİÇ PELİN,Bıçakçı Ayşe Banu(06.07.2016), Yayın Yeri: International History of PR Conference,

    Uluslararası Özet bildiri
  • The Milestones Influencing Public Relations Profession in Turkey Insights from the PR Pioneers

    Bıçakçı A Banu, Hürmeriç Pelin(11.07.2012), Yayın Yeri: International History of Public Relations Conference,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Turkish Universities Adoption of Social Media for Dialogic Communication

    A Banu Bıçakçı, Pelin Hürmeriç(03.10.2013), Yayın Yeri: EUPRERA 2013 Congress (Kitap bölümü olarak yayım aşamasında),

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • ETHICS STATEMENTS OF PUBLIC RELATIONS AGENCIES IN TURKEY HOW DO TURKISH PR AGENCIES PRESENT THEMSELVES ON THE WEB

    HÜRMERİÇ PELİN(11.09.2014), Yayın Yeri: EUPRERA 2014 International Congress (Kitap bölümü olarak yayım aşamasında),

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Public Relations as a Tool to Cultivate PublicHealth An Overall Analysis of Smoke Free Air Space Campaign

    Pelin Hürmeriç, Gülşah Gönenli(09.05.2012), Yayın Yeri: International Conference on Communication, Media, Technology and Design,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • The Effects of the Environment on Public Relations and Advertising as Key Elements of Promotion Strategy in the Marketing Efforts

    Filiz Balta Peltekoğlu, Pelin Hürmeriç(13.06.2012), Yayın Yeri: International Conference on Contemporary Marketing Issues,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • SUSTAINABILITY REFLECTIONS IN CORPORATE ADVERTISEMENTS A SEMIOTIC ANALYSIS

    Pelin Hürmeriç, A Banu Bıçakçı(20.09.2012), Yayın Yeri: Euprera 2012 Congress,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Reflections of the Current Economic Crisis in the Turkish Media Framing the Government Public Relations in Turkey

    Pelin Hürmeriç, A Banu Bıçakçı(25.05.2013), Yayın Yeri: IAMCR 2013,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Transformation of Turkish Printed Newspapers Corporate Cultures

    HÜRMERİÇ PELİN(02.07.2014), Yayın Yeri: International History of Public Relations Conference,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Turkish Universities Adoption of Social Media for Dialogic Communication

    A Banu Bıçakçı, Pelin Hürmeriç(03.10.2013), Yayın Yeri: EUPRERA 2013 Congress,

    Uluslararası Tam metin bildiri
Dersler

Dönem Ders Adı Dili Saat
2017-2018 KURUMSAL HALKLA İLİŞKİLER İngilizce 3
2017-2018 HALKLA İLİŞKİLERDE UYGULAMA VE ÖRNEKOLAY ÇALIŞMALARI İngilizce 4
2017-2018 HALKLA İLİŞKİLERDE UYGULAMA VE ÖRNEKOLAY ÇALIŞMALARI İngilizce 4
2017-2018 HALKLA İLİŞKİLERDE STRATEJİ VE KAMPANYA YÖNETİMİ İngilizce 4
2017-2018 HALKLA İLİŞKİLERDE STRATEJİ VE KAMPANYA YÖNETİMİ İngilizce 4
2017-2018 HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ İngilizce 3
2017-2018 HALKLA İLİŞKİLERE ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR İngilizce 3
2017-2018 KURUMSAL HALKLA İLİŞKİLER İngilizce 3
2016-2017 HALKLA İLİŞKİLER STRATEJİ VE KAMPANYA YÖNETİMİ İngilizce 4
2016-2017 HALKLA İLİŞKİLERDE UYGULAMA VE ÖRNEKOLAY ÇALIŞMALARI İngilizce 4
2016-2017 KURUMSAL HALKLA İLİŞKİLER İngilizce 3
2016-2017 BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ İngilizce 3
2016-2017 KURUMSAL HALKLA İLİŞKİLER İngilizce 3
2016-2017 KURUMSAL HALKLA İLİŞKİLER İngilizce 3
2016-2017 BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ İngilizce 3
2016-2017 BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ İngilizce 3
2015-2016 HALKLA İLİŞKİLER İÇİN FON ARTIRMA İngilizce 3
2015-2016 KURUMSAL HALKLA İLİŞKİLER İngilizce 3
2015-2016 HALKLA İLİŞKİLER STRATEJİ VE KAMPANYA YÖNETİMİ İngilizce 1
2015-2016 HALKLA İLİŞKİLERDE UYGULAMA VE ÖRNEKOLAY ÇALIŞMALARI İngilizce 4
2015-2016 HALKLA İLİŞKİLERDE UYGULAMA VE ÖRNEKOLAY ÇALIŞMALARI İngilizce 4
2015-2016 BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ İngilizce 3
2015-2016 HALKLA İLİŞKİLERDE UYGULAMA VE ÖRNEKOLAY ÇALIŞMALARI İngilizce 4
2015-2016 HALKLA İLİŞKİLER STRATEJİ VE KAMPANYA YÖNETİMİ İngilizce 4
2015-2016 KURUMSAL HALKLA İLİŞKİLER İngilizce 3
2014-2015 KURUMSAL HALKLA İLİŞKİLER İngilizce 3
2014-2015 HALKLA İLİŞKİLER STRATEJİ VE KAMPANYA YÖNETİMİ İngilizce 4
2014-2015 HALKLA İLİŞKİLERDE UYGULAMA VE ÖRNEKOLAY ÇALIŞMALARI İngilizce 4
2014-2015 HALKLA İLİŞKİLERDE UYGULAMA VE ÖRNEKOLAY ÇALIŞMALARI İngilizce 4
2014-2015 HALKLA İLİŞKİLERDE STRATEJİ VE KAMPANYA YÖNETİMİ İngilizce 3
2014-2015 KURUMSAL HALKLA İLİŞKİLER İngilizce 3
2014-2015 KURUMSAL HALKLA İLİŞKİLER İngilizce 3
2014-2015 HALKLA İLİŞKİLERDE UYGULAMA VE ÖRNEKOLAY ÇALIŞMALARI İngilizce 3
2013-2014 HALKLA İLİŞKİLERDE PRATİKLER VE ÖRNEKOLAY ÇALIŞMALARI İngilizce 3
2013-2014 HALKLA İLİŞKİLERDE UYGULAMA VE ÖRNEKOLAY ÇALIŞMALARI İngilizce 3
2013-2014 HALKLA İLİŞKİLER STRATEJİ VE KAMPANYA YÖNETİMİ İngilizce 3
2013-2014 KURUMSAL HALKLA İLİŞKİLER İngilizce 3
2013-2014 HALKLA İLİŞKİLER STRATEJİ VE KAMPANYA YÖNETİMİ İngilizce 3
2013-2014 HALKLA İLİŞKİLERDE UYGULAMA VE ÖRNEKOLAY ÇALIŞMALARI İngilizce 3
2013-2014 KURUMSAL HALKLA İLİŞKİLER İngilizce 3
2012-2013 HALKLA İLİŞKİLERDE STRATEJİ VE KAMPANYA YÖNETİMİ İngilizce 3
2012-2013 KURUMSAL HALKLA İLİŞKİLER İngilizce 3
2012-2013 HALKLA İLİŞKİLERDE PRATİKLER VE ÖRNEKOLAY ÇALIŞMALARI İngilizce 3
2012-2013 İLETİŞİMİN TEMELLERİ İngilizce 3
2012-2013 İLETİŞİMİN TEMELLERİ İngilizce 3
2012-2013 KURUMSAL HALKLA İLİŞKİLER İngilizce 3
2012-2013 HALKLA İLİŞKİLERDE UYGULAMA VE ÖRNEKOLAY ÇALIŞMALARI İngilizce 3
2012-2013 HALKLA İLİŞKİLER STRATEJİ VE KAMPANYA YÖNETİMİ İngilizce 3
2011-2012 HALKLA İLİŞKİLERDE STRATEJİ VE KAMPANYA YÖNETİMİ İngilizce 3
2011-2012 KURUMSAL HALKLA İLİŞKİLER İngilizce 3
2011-2012 HALKLA İLİŞKİLERDE UYGULAMA VE ÖRNEKOLAY ÇALIŞMALARI İngilizce 3
2011-2012 İLETİŞİMİN TEMELLERİ İngilizce 3
2011-2012 İLETİŞİMİN TEMELLERİ İngilizce 3
2011-2012 İLETİŞİMİN TEMELLERİ İngilizce 3
2011-2012 MEZUNİYET İÇİN SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ İngilizce 4
2011-2012 HALKLA İLİŞKİLERDE STRATEJİ VE KAMPANYA YÖNETİMİ İngilizce 3
2011-2012 KURUMSAL HALKLA İLİŞKİLER İngilizce 3
2011-2012 HALKLA İLİŞKİLERDE UYGULAMA VE ÖRNEKOLAY ÇALIŞMALARI İngilizce 3
2011-2012 HALKLA İLİŞKİLERDE UYGULAMA VE ÖRNEKOLAY ÇALIŞMALARI İngilizce 3

Dönem Ders Adı Dili Saat
2017-2018 TEZ DANIŞMANLIĞI İngilizce 3
2017-2018 BİTİRME PROJESİ İngilizce 3
2017-2018 YÜKSEK LİSANS TEZİ İngilizce 3
2016-2017 YÜKSEK LİSANS TEZİ İngilizce 3
2016-2017 YÜKSEK LİSANS TEZİ İngilizce 3
2015-2016 YÜKSEK LİSANS TEZİ İngilizce 3
2014-2015 YÜKSEK LİSANS TEZİ İngilizce 3
2013-2014 YÜKSEK LİSANS TEZİ İngilizce 1
2013-2014 YÜKSEK LİSANS TEZİ İngilizce 1
2012-2013 YÜKSEK LİSANS TEZİ İngilizce 1
2012-2013 İLETİŞİM TARİHİ İngilizce 3

Dönem Ders Adı Dili Saat
2017-2018 PAZARLAMA İLETİŞİMİ TEORİSİ İngilizce 3
2013-2014 TEZ DANIŞMANLIĞI İngilizce 2
Yönetilen Tezler

Yıl Hazırlayan Ad Soyad Tez Adı Üniversite
2018 CANSU The role of brand personality on consumer based brand equity: A research on automobile brands in Turkey Yeditepe Üniversitesi
2019 DENİZ The impact of call centers on recognition and representation of corporate identities: A research on Call Centers Association Yeditepe Üniversitesi
2019 BEREN Brand equity and the use of social media: A study on brands in the banking system Yeditepe Üniversitesi
2019 GÜNSU SERVAN Crisis preparadness in educational institution in Turkey: Perception of crisis management in private schools Yeditepe Üniversitesi
2019 AYŞE EDA The role of digital marketing on consumer attitudes and effects Yeditepe Üniversitesi
2019 CEMAL Is social media the new mainstream? / Rise of alternative media channels in the light of 2019 Turkish local elections Yeditepe Üniversitesi
2019 PELİN YELDA Sport media perception: A study of leading brands from Turkey interms of readers profile Yeditepe Üniversitesi
2020 EGE SİMGE The impact of influencer marketing on consumer behavior: A study on luxury consumption Yeditepe Üniversitesi
2023 SANEM A tale as old as time or a whole new world? A comparison of Disney classics and their remakes Yeditepe Üniversitesi

Yıl Hazırlayan Ad Soyad Tez Adı Üniversite
2016 DUYGU Understanding new generation consumers in the Turkish consumption society: Research on shopping practices and buying behaviors of generations X and Y Yeditepe Üniversitesi
2017 AHMET GÖKÇE Rereading football in the postmodern era in Turkey: Research on fans and sponsorship activities of the great triad Yeditepe Üniversitesi
2024 DENİZ Transhumanism in animated cartoons Yeditepe Üniversitesi
2021 AYŞE SEREM The Impact of #hashtags Culture in Football Club Management on Twitter: A Case Study of Sports Media Consumption in Turkey Yeditepe Üniversitesi
2025 BETÜL Life design during emerging adulthood: The role of media on career orientation Yeditepe Üniversitesi
Ödüller
  • NCA Prize Award

    National Communication Association

    AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ

Üyelikler
  • IAMCR

    Üye 2013

  • EUPRERA

    Üye 2011

  • ECREA

    Üye 2010

İdari Görevler
  • 2021
    Eğitim ve Öğretim Komisyon Üyeliği

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2017
    Erasmus Koordinatörü

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2017
    Kalite Kurulu Üyeliği

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2017
    Komisyon Başkanlığı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2017
    Komisyon Üyeliği

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2016
    Dekan Yardımcısı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2015
    Anabilim Dalı Başkanı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2015
    Anabilim Dalı Başkanı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2015
    Bölüm Başkanı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2015
    Bölüm Başkanı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2015
    Dekan Yardımcısı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2015
    Fakülte Kurulu Üyeliği

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2014
    Bölüm Başkan Yardımcısı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2014
    Program Başkanı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2013
    Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2012
    Anabilim Dalı Başkanı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2012
    Program Başkanı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

Üniversite Dışı Deneyim
  • CNN TÜRK

    2000 Diğer
  • BPR Halkla İlişkiler

    1999 Diğer