
Bölüm
- Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı
Akademik Görevler
- 2024
DOÇENTYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
- 2012
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
- 2004
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İNGİLİZCE)
Öğrenim Bilgisi
- 1998-2003
LisansORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İNGİLİZCE)
- 2003-2006
Yüksek LisansORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ FEN VE MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)
Tez adı: A study on pattern of 6th grade elementary mathematics lesson
- 2007-2012
DoktoraORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İLKÖĞRETİM (DR)
Tez adı: Upper elementary mathematics curriculum in Turkey: A critical discourse analysis
Kitaplar
Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları
KILIÇ HÜLYA,DOĞAN OĞUZHAN, Yayın Yeri: Pegem Akademi, Sayfa Sayısı: 22, ISBN: 9786257880084
2020Bilimsel Kitap
Makaleler
Preservice Mathematics Teachers’ Noticing in Action and in Reflection
DOĞAN OĞUZHAN, KILIÇ HÜLYA, Yayın Yeri: International Journal of Science and Mathematics Education, 2022
UluslararasıHakemliSSCIÖzgün MakaleLearning and Teaching with Preservice Teachers: An Action Research for Modelling and Building Faculty-School Collaboration
DOĞAN OĞUZHAN,KILIÇ HÜLYA, Yayın Yeri: İlköğretim Online, 2020
UlusalHakemliTR DİZİNÖzgün MakaleFakülte-Okul İşbirliği Modelinin Matematik Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgisine Etkisi
KILIÇ HÜLYA, DOĞAN OĞUZHAN, Yayın Yeri: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2020
UlusalHakemliTR DİZİNÖzgün Makaleİlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Epistemolojik Kavramlamaları: Üniversite ve Sınıf Düzeyinin Etkisi
DOĞAN OĞUZHAN, ERHAN GÖNÜL, ÇAKIROĞLU ERDİNÇ, ISIKSAL BOSTAN MINE, Yayın Yeri: İlköğretim Online (elektronik), 2007
UlusalHakemliTR DİZİNÖzgün MakaleEleştirel Matematik Eğitimi: Pandemi Sonrası Matematik Sınıfı için Alternatifler
DOĞAN OĞUZHAN, Yayın Yeri: Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2022
UlusalHakemliTR DİZİNDerleme MakaleTracing students’ mathematics learning loss during school closures in teachers’ self-reported practices
DOĞAN OĞUZHAN, ERHAN GÖNÜL, HASER ÇİĞDEM, Yayın Yeri: International Journal of Educational Development, 2022
UluslararasıHakemliSSCIÖzgün MakaleMathematical Opportunities: Noticing and Acting
DOĞAN OĞUZHAN,KILIÇ HÜLYA, Yayın Yeri: Eğitim ve Bilim, 2019
UluslararasıHakemliSSCIÖzgün MakalePreservice mathematics teachers belief systems
DOĞAN OĞUZHAN,HASER ÇİĞDEM, Yayın Yeri: JOURNAL OF EDUCATION FOR TEACHING, 2012
UluslararasıHakemliSSCIÖzgün Makale
Bildiriler
Ortaokul Öğrencileri İçin Beceri Temelli Sorulara Yönelik Görüşler Ölçeği Geliştirme: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması.
ERHAN GÖNÜL,HASER ÇİĞDEM,DOĞAN OĞUZHAN(27.09.2023), Yayın Yeri: 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,
UlusalÖzet bildiriThe inconsistency between curricular expectations and assessment results.
DOĞAN OĞUZHAN,KILIÇ AYŞEGÜL,KILIÇ HÜLYA(10.07.2023), Yayın Yeri: The 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13),
UluslararasıTam metin bildiri‘New Generation’ Barrier for Low SES Students: Non-routine problems in Mathematics.
DOĞAN OĞUZHAN,KILIÇ HÜLYA,KILIÇ AYŞEGÜL(10.07.2023), Yayın Yeri: The 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13),
UluslararasıTam metin bildiriGerçekçi matematik eğitiminin ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeler konusundaki başarılarına etkisi
DOĞAN OĞUZHAN, Dönmez Pelin(28.09.2016), Yayın Yeri: 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,
UlusalÖzet bildiriÖrüntüyü keşfetmek ya da keşfedememek
DOĞAN OĞUZHAN, KILIÇ HÜLYA, Dönmez Pelin, Yılmaz Zuhal(28.09.2016), Yayın Yeri: 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,
UlusalÖzet bildiriThe gap between mathematics education low income students real life: A case from Turkey
DOĞAN OĞUZHAN, HASER ÇİĞDEM(06.02.2013), Yayın Yeri: Eighth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME8),
UluslararasıTam metin bildiriUnderstanding the Impact of an Initial Methods Course on Preservice Teachers Teaching Beliefs
DOĞAN OĞUZHAN, HASER ÇİĞDEM(25.09.2009), Yayın Yeri: European Conference on Educational Research (ECER),
UluslararasıTam metin bildiriÖğrenci fikirlerine dayanan matematik öğrenme fırsatları
DOĞAN OĞUZHAN,YILMAZ ZUHAL,KILIÇ HÜLYA,Ergül Kübra,Arabacı Nil(17.05.2017), Yayın Yeri: 3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu,
UlusalTam metin bildiriA Study of Elementary Mathematics Lessons in Turkey
DOĞAN OĞUZHAN, ÇAKIROĞLU ERDİNÇ(25.09.2009), Yayın Yeri: European Conference on Educational Research (ECER),
UluslararasıTam metin bildiriTracing Critical Issues in Elementary Mathematics in Turkey An Investigation of Elementary Mathematics Curriculum and Textbooks
DOĞAN OĞUZHAN, HASER ÇİĞDEM(23.08.2010), Yayın Yeri: European Conference on Educational Research (ECER),
UluslararasıTam metin bildiriThe Impacts of Cultural Capital on Students’ Communication and Learning of Mathematics
DOĞAN OĞUZHAN(07.09.2015), Yayın Yeri: European Conference on Educational Research (ECER) 2015,
UluslararasıÖzet bildiriMATEMATİĞE VEDA EDİLEN AN: BİR SOSYAL MEDYA ARAŞTIRMASI
DOĞAN OĞUZHAN(04.10.2018), Yayın Yeri: 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,
UlusalÖzet bildiriMatematik etkinliklerinin öğretmen-öğrenci iletişiminin yapısı üzerindeki etkisi
KILIÇ HÜLYA,DOĞAN OĞUZHAN,Arabacı Nil,Tün Sena Simay(04.10.2018), Yayın Yeri: 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,
UlusalÖzet bildiriÖğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgisini ve Fark Etme Becerisini Tasarladıkları Etkinlikler Yoluyla Anlamak
KILIÇ HÜLYA,DOĞAN OĞUZHAN(26.09.2019), Yayın Yeri: 4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu,
UlusalTam metin bildiriSupporting students’ algebraic thinking with pattern tasks
Arabacı Nil,KILIÇ HÜLYA,İMAMOĞLU YEŞİM,DOĞAN OĞUZHAN(04.09.2018), Yayın Yeri: The European Conference on Educational Research,
UluslararasıTam metin bildiriPreservice teachers’ noticing of mathematical opportunities
KILIÇ HÜLYA,DOĞAN OĞUZHAN,Arabacı Nil,Tün Sena Simay(05.02.2019), Yayın Yeri: CERME 11,
UluslararasıTam metin bildiriÖğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Epistemolojik Kavramlamaları
DOĞAN OĞUZHAN,IŞIKSAL MİNE,KURT GÖNÜL,ÇAKIROĞLU ERDİNÇ(07.09.2006), Yayın Yeri: VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,
UlusalÖzet bildiriA Farewell to Mathematics: A Personal Choice or Social Exclusion
DOĞAN OĞUZHAN(06.02.2019), Yayın Yeri: CERME 11,
UluslararasıTam metin bildiriMissing pedagogical opportunities
DOĞAN OĞUZHAN,KILIÇ HÜLYA,Tün Sena Simay,Arabacı Nil(04.09.2018), Yayın Yeri: The European Conference on Educational Research,
UluslararasıTam metin bildiriSupporting preservice teachers’ in-the-moment noticing
KILIÇ HÜLYA,DOĞAN OĞUZHAN,Tün Sena Simay,Arabacı Nil(03.07.2018), Yayın Yeri: PME 42 (42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education),
UluslararasıTam metin bildiriVeri Analizi
DOĞAN OĞUZHAN,KILIÇ HÜLYA,Arabacı Nil,Tün Sena Simay(02.04.2018), Yayın Yeri: Öğrenci Merkezli Etkinlik Sempozyumu,
UlusalÖzet bildiriÖrüntüyü keşfetmek ya da keşfedememek
KILIÇ HÜLYA,YILMAZ ZUHAL,DOĞAN OĞUZHAN,Dönmez Pelin(28.09.2016), Yayın Yeri: UFBMEK 12,
UlusalÖzet bildiriPre-service teachers’ reflections on task design and implementation
KILIÇ HÜLYA,DOĞAN OĞUZHAN,YILMAZ ZUHAL,Dönmez Pelin(01.02.2017), Yayın Yeri: CERME 10,
UluslararasıTam metin bildiri
Projeler
Öğretmen Adaylarının Öğrenciye İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi İçin Fakülte Okul İşbirliği Modeli
TÜBİTAK PROJESİTamamlandı01.05.2016-01.11.2018, 210.525 TÜRK LİRASIProjedeki Görev: Araştırmacı
Dersler
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat |
---|---|---|---|
2023-2024 | Matematik Öğretiminde Modelleme | İngilizce | 2 |
2023-2024 | Matematik Tarihi ve Felsefesi | İngilizce | 3 |
2016-2017 | Material Development in Elementary Mathematics | İngilizce | 3 |
2019-2020 | Mathematical Modelling and Problem Solving | İngilizce | 3 |
2021-2022 | Computer Assisted Mathematics Instruction | İngilizce | 2 |
2022-2023 | Misconceptions in Mathematics | İngilizce | 2 |
2020-2021 | Teaching Methods in Elementary Mathematics | İngilizce | 3 |
2022-2023 | Teaching Geometry and Measurement | İngilizce | 3 |
2019-2020 | Teaching Methods in Elementary Mathematics 2 | İngilizce | 3 |
2020-2021 | Statistics | İngilizce | 2 |
2022-2023 | Teaching Practice | İngilizce | 8 |
2018-2019 | Teaching Methods in Elementary Mathematics Education | İngilizce | 3 |
2017-2018 | Teaching Methods in Elementary Mathematics Education | İngilizce | 3 |
2016-2017 | Teaching Methods in Elementary Mathematics Education | İngilizce | 3 |
2018-2019 | School Experience | İngilizce | 8 |
2017-2018 | School Experience | İngilizce | 5 |
2016-2017 | School Experience | İngilizce | 5 |
2015-2016 | School Experience | İngilizce | 5 |
2014-2015 | School Experience | İngilizce | 5 |
2013-2014 | School Experience | İngilizce | 5 |
2012-2013 | TEMEL MATEMATİK KAVRAMLARI | Türkçe | 3 |
2012-2013 | School Experience | İngilizce | 3 |
2012-2013 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI | İngilizce | 8 |
2013-2014 | MATEMATİKTE BİLGİSAYAR KULLANIM BECERİLERİ | İngilizce | 3 |
2012-2013 | MATEMATİKTE BİLGİSAYAR KULLANIM BECERİLERİ | İngilizce | 3 |
2012-2013 | TEMEL BİLGİSAYAR KULLANIM BECERİLERİ | İngilizce | 3 |
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat |
---|---|---|---|
2021-2022 | Educational Statistics and Applications | İngilizce | 3 |
2017-2018 | Statistics for Educational Sciences | İngilizce | 3 |
2016-2017 | Statistics for Educational Sciences | İngilizce | 3 |
2015-2016 | Educational Statistics | İngilizce | 3 |
2013-2014 | Educational Statistics | İngilizce | 3 |
Yönetilen Tezler
Yıl | Hazırlayan Ad Soyad | Tez Adı | Üniversite |
---|---|---|---|
2018 | PELİN | The effect of using realistic mathematics education on the 7th grade students' mathematical achievement about algebraic expression and attitude towards mathematics | Yeditepe Üniversitesi |
Ödüller
Proje Performans Ödülü
TÜRKİYE
İdari Görevler
- 2015
Bölüm BaşkanıYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
- 2023
Enstitü Müdür YardımcısıYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
- 2014
Fakülte Yönetim Kurulu ÜyeliğiYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
- 2014
Bölüm BaşkanıYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
- 2013
Erasmus KoordinatörüYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
Üniversite Dışı Deneyim
Pazarköy İlköğretim Okulu
2003Diğer