Ana içeriğe atla

Doç. Dr. Oğuzhan Doğan

oguzhan dogan

Doç. Dr.

Oğuzhan Doğan

oguzhan.dogan@yeditepe.edu.tr

Eğitim Fakültesi

Bölüm
  • Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı
Akademik Görevler
  • 2024
    DOÇENT

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

  • 2012
    DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2004
    ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İNGİLİZCE)

Öğrenim Bilgisi
  • 1998-2003
    Lisans

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İNGİLİZCE)

  • 2003-2006
    Yüksek Lisans

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

    SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ FEN VE MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)

    Tez adı: A study on pattern of 6th grade elementary mathematics lesson

  • 2007-2012
    Doktora

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

    SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İLKÖĞRETİM (DR)

    Tez adı: Upper elementary mathematics curriculum in Turkey: A critical discourse analysis

Kitaplar
  • Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları

    KILIÇ HÜLYA,DOĞAN OĞUZHAN, Yayın Yeri: Pegem Akademi, Sayfa Sayısı: 22, ISBN: 9786257880084

    2020Bilimsel Kitap
Makaleler
  • Preservice Mathematics Teachers’ Noticing in Action and in Reflection

    DOĞAN OĞUZHAN, KILIÇ HÜLYA, Yayın Yeri: International Journal of Science and Mathematics Education, 2022

    UluslararasıHakemliSSCIÖzgün Makale
  • Learning and Teaching with Preservice Teachers: An Action Research for Modelling and Building Faculty-School Collaboration

    DOĞAN OĞUZHAN,KILIÇ HÜLYA, Yayın Yeri: İlköğretim Online, 2020

    UlusalHakemliTR DİZİNÖzgün Makale
  • Fakülte-Okul İşbirliği Modelinin Matematik Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgisine Etkisi

    KILIÇ HÜLYA, DOĞAN OĞUZHAN, Yayın Yeri: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2020

    UlusalHakemliTR DİZİNÖzgün Makale
  • İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Epistemolojik Kavramlamaları: Üniversite ve Sınıf Düzeyinin Etkisi

    DOĞAN OĞUZHAN, ERHAN GÖNÜL, ÇAKIROĞLU ERDİNÇ, ISIKSAL BOSTAN MINE, Yayın Yeri: İlköğretim Online (elektronik), 2007

    UlusalHakemliTR DİZİNÖzgün Makale
  • Eleştirel Matematik Eğitimi: Pandemi Sonrası Matematik Sınıfı için Alternatifler

    DOĞAN OĞUZHAN, Yayın Yeri: Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2022

    UlusalHakemliTR DİZİNDerleme Makale
  • Tracing students’ mathematics learning loss during school closures in teachers’ self-reported practices

    DOĞAN OĞUZHAN, ERHAN GÖNÜL, HASER ÇİĞDEM, Yayın Yeri: International Journal of Educational Development, 2022

    UluslararasıHakemliSSCIÖzgün Makale
  • Mathematical Opportunities: Noticing and Acting

    DOĞAN OĞUZHAN,KILIÇ HÜLYA, Yayın Yeri: Eğitim ve Bilim, 2019

    UluslararasıHakemliSSCIÖzgün Makale
  • Preservice mathematics teachers belief systems

    DOĞAN OĞUZHAN,HASER ÇİĞDEM, Yayın Yeri: JOURNAL OF EDUCATION FOR TEACHING, 2012

    UluslararasıHakemliSSCIÖzgün Makale
Bildiriler
  • Ortaokul Öğrencileri İçin Beceri Temelli Sorulara Yönelik Görüşler Ölçeği Geliştirme: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması.

    ERHAN GÖNÜL,HASER ÇİĞDEM,DOĞAN OĞUZHAN(27.09.2023), Yayın Yeri: 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,

    UlusalÖzet bildiri
  • The inconsistency between curricular expectations and assessment results.

    DOĞAN OĞUZHAN,KILIÇ AYŞEGÜL,KILIÇ HÜLYA(10.07.2023), Yayın Yeri: The 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13),

    UluslararasıTam metin bildiri
  • ‘New Generation’ Barrier for Low SES Students: Non-routine problems in Mathematics.

    DOĞAN OĞUZHAN,KILIÇ HÜLYA,KILIÇ AYŞEGÜL(10.07.2023), Yayın Yeri: The 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13),

    UluslararasıTam metin bildiri
  • Gerçekçi matematik eğitiminin ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeler konusundaki başarılarına etkisi

    DOĞAN OĞUZHAN, Dönmez Pelin(28.09.2016), Yayın Yeri: 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,

    UlusalÖzet bildiri
  • Örüntüyü keşfetmek ya da keşfedememek

    DOĞAN OĞUZHAN, KILIÇ HÜLYA, Dönmez Pelin, Yılmaz Zuhal(28.09.2016), Yayın Yeri: 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,

    UlusalÖzet bildiri
  • The gap between mathematics education low income students real life: A case from Turkey

    DOĞAN OĞUZHAN, HASER ÇİĞDEM(06.02.2013), Yayın Yeri: Eighth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME8),

    UluslararasıTam metin bildiri
  • Understanding the Impact of an Initial Methods Course on Preservice Teachers Teaching Beliefs

    DOĞAN OĞUZHAN, HASER ÇİĞDEM(25.09.2009), Yayın Yeri: European Conference on Educational Research (ECER),

    UluslararasıTam metin bildiri
  • Öğrenci fikirlerine dayanan matematik öğrenme fırsatları

    DOĞAN OĞUZHAN,YILMAZ ZUHAL,KILIÇ HÜLYA,Ergül Kübra,Arabacı Nil(17.05.2017), Yayın Yeri: 3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu,

    UlusalTam metin bildiri
  • A Study of Elementary Mathematics Lessons in Turkey

    DOĞAN OĞUZHAN, ÇAKIROĞLU ERDİNÇ(25.09.2009), Yayın Yeri: European Conference on Educational Research (ECER),

    UluslararasıTam metin bildiri
  • Tracing Critical Issues in Elementary Mathematics in Turkey An Investigation of Elementary Mathematics Curriculum and Textbooks

    DOĞAN OĞUZHAN, HASER ÇİĞDEM(23.08.2010), Yayın Yeri: European Conference on Educational Research (ECER),

    UluslararasıTam metin bildiri
  • The Impacts of Cultural Capital on Students’ Communication and Learning of Mathematics

    DOĞAN OĞUZHAN(07.09.2015), Yayın Yeri: European Conference on Educational Research (ECER) 2015,

    UluslararasıÖzet bildiri
  • MATEMATİĞE VEDA EDİLEN AN: BİR SOSYAL MEDYA ARAŞTIRMASI

    DOĞAN OĞUZHAN(04.10.2018), Yayın Yeri: 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,

    UlusalÖzet bildiri
  • Matematik etkinliklerinin öğretmen-öğrenci iletişiminin yapısı üzerindeki etkisi

    KILIÇ HÜLYA,DOĞAN OĞUZHAN,Arabacı Nil,Tün Sena Simay(04.10.2018), Yayın Yeri: 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,

    UlusalÖzet bildiri
  • Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgisini ve Fark Etme Becerisini Tasarladıkları Etkinlikler Yoluyla Anlamak

    KILIÇ HÜLYA,DOĞAN OĞUZHAN(26.09.2019), Yayın Yeri: 4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu,

    UlusalTam metin bildiri
  • Supporting students’ algebraic thinking with pattern tasks

    Arabacı Nil,KILIÇ HÜLYA,İMAMOĞLU YEŞİM,DOĞAN OĞUZHAN(04.09.2018), Yayın Yeri: The European Conference on Educational Research,

    UluslararasıTam metin bildiri
  • Preservice teachers’ noticing of mathematical opportunities

    KILIÇ HÜLYA,DOĞAN OĞUZHAN,Arabacı Nil,Tün Sena Simay(05.02.2019), Yayın Yeri: CERME 11,

    UluslararasıTam metin bildiri
  • Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Epistemolojik Kavramlamaları

    DOĞAN OĞUZHAN,IŞIKSAL MİNE,KURT GÖNÜL,ÇAKIROĞLU ERDİNÇ(07.09.2006), Yayın Yeri: VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,

    UlusalÖzet bildiri
  • A Farewell to Mathematics: A Personal Choice or Social Exclusion

    DOĞAN OĞUZHAN(06.02.2019), Yayın Yeri: CERME 11,

    UluslararasıTam metin bildiri
  • Missing pedagogical opportunities

    DOĞAN OĞUZHAN,KILIÇ HÜLYA,Tün Sena Simay,Arabacı Nil(04.09.2018), Yayın Yeri: The European Conference on Educational Research,

    UluslararasıTam metin bildiri
  • Supporting preservice teachers’ in-the-moment noticing

    KILIÇ HÜLYA,DOĞAN OĞUZHAN,Tün Sena Simay,Arabacı Nil(03.07.2018), Yayın Yeri: PME 42 (42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education),

    UluslararasıTam metin bildiri
  • Veri Analizi

    DOĞAN OĞUZHAN,KILIÇ HÜLYA,Arabacı Nil,Tün Sena Simay(02.04.2018), Yayın Yeri: Öğrenci Merkezli Etkinlik Sempozyumu,

    UlusalÖzet bildiri
  • Örüntüyü keşfetmek ya da keşfedememek

    KILIÇ HÜLYA,YILMAZ ZUHAL,DOĞAN OĞUZHAN,Dönmez Pelin(28.09.2016), Yayın Yeri: UFBMEK 12,

    UlusalÖzet bildiri
  • Pre-service teachers’ reflections on task design and implementation

    KILIÇ HÜLYA,DOĞAN OĞUZHAN,YILMAZ ZUHAL,Dönmez Pelin(01.02.2017), Yayın Yeri: CERME 10,

    UluslararasıTam metin bildiri
Projeler
  • Öğretmen Adaylarının Öğrenciye İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi İçin Fakülte Okul İşbirliği Modeli

    TÜBİTAK PROJESİTamamlandı01.05.2016-01.11.2018, 210.525 TÜRK LİRASI

    Projedeki Görev: Araştırmacı

Dersler

DönemDers AdıDiliSaat
2023-2024Matematik Öğretiminde Modellemeİngilizce2
2023-2024Matematik Tarihi ve Felsefesiİngilizce3
2016-2017Material Development in Elementary Mathematicsİngilizce3
2019-2020Mathematical Modelling and Problem Solvingİngilizce3
2021-2022Computer Assisted Mathematics Instructionİngilizce2
2022-2023Misconceptions in Mathematicsİngilizce2
2020-2021Teaching Methods in Elementary Mathematicsİngilizce3
2022-2023Teaching Geometry and Measurementİngilizce3
2019-2020Teaching Methods in Elementary Mathematics 2İngilizce3
2020-2021Statisticsİngilizce2
2022-2023Teaching Practiceİngilizce8
2018-2019Teaching Methods in Elementary Mathematics Educationİngilizce3
2017-2018Teaching Methods in Elementary Mathematics Educationİngilizce3
2016-2017Teaching Methods in Elementary Mathematics Educationİngilizce3
2018-2019School Experienceİngilizce8
2017-2018School Experienceİngilizce5
2016-2017School Experienceİngilizce5
2015-2016School Experienceİngilizce5
2014-2015School Experienceİngilizce5
2013-2014School Experienceİngilizce5
2012-2013TEMEL MATEMATİK KAVRAMLARITürkçe3
2012-2013School Experienceİngilizce3
2012-2013ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIİngilizce8
2013-2014MATEMATİKTE BİLGİSAYAR KULLANIM BECERİLERİİngilizce3
2012-2013MATEMATİKTE BİLGİSAYAR KULLANIM BECERİLERİİngilizce3
2012-2013TEMEL BİLGİSAYAR KULLANIM BECERİLERİİngilizce3

DönemDers AdıDiliSaat
2021-2022Educational Statistics and Applicationsİngilizce3
2017-2018Statistics for Educational Sciencesİngilizce3
2016-2017Statistics for Educational Sciencesİngilizce3
2015-2016Educational Statisticsİngilizce3
2013-2014Educational Statisticsİngilizce3
Yönetilen Tezler

YılHazırlayan Ad SoyadTez AdıÜniversite
2018PELİNThe effect of using realistic mathematics education on the 7th grade students' mathematical achievement about algebraic expression and attitude towards mathematicsYeditepe Üniversitesi
Ödüller
  • Proje Performans Ödülü

    TÜRKİYE

İdari Görevler
  • 2015
    Bölüm Başkanı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2023
    Enstitü Müdür Yardımcısı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2014
    Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2014
    Bölüm Başkanı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2013
    Erasmus Koordinatörü

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

Üniversite Dışı Deneyim
  • Pazarköy İlköğretim Okulu

    2003Diğer