Eğitim Fakültesi
Çalışma Alanları: Eğitim Bilimleri Temel Alanı , Zihin Engelliler Eğitimi
ORCID: 0000-0001-8158-9053
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
MARMARA ÜNİVERSİTESİ
MARMARA ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ÇOK ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ (DR)
Tez adı: Gelişimsel geriliği olan çocukların problem davranışların azaltılmasına işlevsel iletişim öğretiminin sönmeyle birlikte ve sönme olmaksızın uygulanmasının etkililiğinin karşılaştırılması
University of Illinois at Urbana-Champaign {Illinois}
Eğitim
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar
ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Türk Psikologlar Derneği, Sayfa Sayısı: 24, ISBN: 978-605-170-172-1
2023 Ders KitabıUygulamalı Davranış Analizi
ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Pegem Yayınevi, Sayfa Sayısı: 555, ISBN: 978-605-241-141-4
2024 Ders KitabıÖzel Eğitim Öğretmenleri İçin Etik İlkeler Klavuzu
APAYDIN FAHRİ,VURAN SEZGİN,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE,BOZKUŞ GENÇ GÜLDEN,ÖZTÜRK HALİL,ÖMÜR NESLİŞAH,ŞAHİN VOLKAN,BAŞ NAGİHAN,GENÇ ESRA,ÖZDEMİR ONUR,KOÇ EMEL,OLÇAY SERAY,KAYHAN HATİCE NİLAY,DÜZKANTAR AYTEN,İLİK ŞERİFE ŞENAY,KONUK ER RUKİYE,MELEKOĞLU MERAL,ERBAŞ DİLEK,AKÇAMETE AYŞE GÖNÜL,ÇAKIROĞLU DEMET,ÖZTÜRK BAŞPINAR NURAN,KURNAZ AHMET, Yayın Yeri: Vize Akademik, Sayfa Sayısı: 74, ISBN: 9786057989505
2020 Bilimsel KitapÖzel Gereksinimli Öğrencilere Matematik Beceri ve Kavramlarının Öğretimini Planlama ve Uygulama
ERBAŞ DİLEK,YILDIZ GİZEM, Yayın Yeri: Vize Yayıncılık, Sayfa Sayısı: 24, ISBN: 9786059278256
2017 Bilimsel KitapYanlışsız Öğretim Yöntemleri
ARSLANTÜRK EGİN CENNET TUBA, GÖÇ SAMET, ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Pegem, Sayfa Sayısı: 563, ISBN: 9786258325584
2022 Bilimsel KitapÖzel gereksinimli Öğrencilere Matematik Beceri ve Kavramlarının Öğretimini Planlama ve Uygulamalı
ERBAŞ DİLEK,YILDIZ GİZEM, Yayın Yeri: Vize Yayıncılık, Sayfa Sayısı: 450, ISBN: 978-605-9278-25-6
2017 Bilimsel KitapÖzel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri
ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Nobel, Sayfa Sayısı: 30, ISBN: 978-605-133-888-0
2014 Bilimsel Kitapİşlevsel değerlendirme-DAVRANIŞ SORUNLARIYLA BAŞA ÇIKMA VE UYGUN DAVRANIŞLAR KAZANDIRMA SÜRECİ
ERBAŞ DİLEK,Kırcaali Iftar Gönül,TEKİN İFTAR ELİF, Yayın Yeri: Kök yayınevi, Sayfa Sayısı: 200, ISBN: 9754992681
2011 Ders KitabıProblem Davranışları Azaltmada Olumlu Davranışsal Destek Uygulamaları Aile ve Öğretmen El Kitabı
ERBAŞ DİLEK,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE, Yayın Yeri: pegem, Sayfa Sayısı: , ISBN: 9786055985691
2018 Bilimsel KitapSınıfta Etkili Öğretim ve Yönetim (Etkinlikler ve Örnekler)
ERBAŞ DİLEK,CAN NİYAZİ,DİKEN İBRAHİM HALİL,DEMİR BAŞARAN SEMRA,GÜNGÖR HÜDAYAR CİHAN,ARDIÇ AVŞAR, Yayın Yeri: DATA YAINCILIK, Sayfa Sayısı: 624, ISBN: 978-605-5930-77-6
2015 Ders KitabıSınıfta Etkili Öğretim ve Yönetim Etkinliklerle ve Örneklerle
ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Pegem A yayıncılık, Sayfa Sayısı: 528, ISBN: 6053182443
2015 Ders KitabıEducational support in mainstreaming practices project: Evaluation of the effectiveness of paraprofessional education
AYDIN AYDAN,ERBAŞ DİLEK,GÖÇ SAMET,ARSLANTÜRK CENNET TUBA,ŞAHSUVAROĞLU NECDET TUNA,ÖZDEMİR ONUR, Yayın Yeri: New Trends Issues Proceedings on Humanities Social Sciences, 2017
Uluslararası Hakemli Thomson Reuters Web of Science Özgün MakaleÖzel Eğitimde Sanal Gerçeklik Uygulamaları
ÖZDEMİR ONUR,ERBAŞ DİLEK,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE, Yayın Yeri: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 2019
Uluslararası Hakemli ESCI Derleme MakaleOlumlu Davranışsal Destek
ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Özel Eğitim Dergisi, 2005
Ulusal Hakemli özel eğitim Özgün MakaleIntentional communicative behaviours of Turkish speaking children with normal and delayed language development
TOPBAŞ SAİME SEYHUN,MAVİŞ İLKNUR,ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Child: Care, Health & Development, 2003
Uluslararası Hakemli SSCI Özgün MakaleProblem davranışların işlevsel analiz
ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2001
Ulusal Hakemli ed Özgün MakaleOkulöncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimineİlişkin Görüşleri ve Önerileri Early Childhood Teachers Opinions about and Suggestions for Inclusion Programs
GÖK GÖNÜL,ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: International Journal of Early Childhood Special Education, 2011
Uluslararası Hakemli TR DİZİN Özgün MakaleA Description of Communication Breakdown Repair Strategies Utilized By Nonverbal Children with Developmental Delays
DİNÇER BARIŞ,ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Education and Training in Developmental Disabilities, 2010
Uluslararası Hakemli SSCI Özgün MakaleProblem davranışların azaltalmasında olumlu davranışsal destek planı hazırlama
ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 2002
Uluslararası Hakemli TR DİZİN Özgün MakaleReview of literature related to nonaversive intervention methods for self injurious behaviors of persons with disabilities
ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Özel Eğitim Dergisi, 2002
Ulusal Hakemli ed Özgün MakaleÖzel eğitim öğretmenleri tarafından uygulanan olumlu davranışsal destek programının etkililiği
ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Özel Eğitim Dergisi, 2008
Ulusal Hakemli Özel Eğitim Özgün Makaleİşlevi kaçma yoluyla olumsuz pekiştirme olan problem davranışların yer aldığı araştırmaların incelenmesi
YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE,ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Özel Eğitim Dergisi, 2002
Ulusal Hakemli ed Özgün MakaleTeaching pedestrian skills to children with developmental disabilities
BATU EMİNE SEMA,ERGENEKON YASEMİN,ERBAŞ DİLEK,AKMANOĞLU NURGÜL, Yayın Yeri: Journal of Behavioral Education, 2004
Uluslararası Hakemli Journal of Behavioral Education Özgün MakaleÖzel eğitim öğretmenliği programında yer alan uygulama derslerini yürütürken kullanılan iki farklı dönüt verme yönteminin karşılaştırılması
ERBAŞ DİLEK,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE, Yayın Yeri: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2002
Ulusal Hakemli ed Özgün MakaleOlumlu davranışsal desteğe dayalı davranış değiştirme programının hazırlanması
ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Özel Eğitim Dergisi, 2002
Ulusal Hakemli ed Özgün MakaleGelişimsel yetersizliği olan öğrencilerin kullandığı iletişim kopukluğu düzeltme biçimleri
DİNÇER BARIŞ,ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Özel Eğitim Dergisi, 2006
Ulusal Hakemli özel eğitim Özgün MakaleÖzel gereksinimli öğrencilere genel para kullanımını öğretme
ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Özel Eğitim Dergisi, 2008
Ulusal Hakemli özel eğitim Özgün MakaleSocial validation in Special education
Turan Yasemin,ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: The Journal of International Social Research, 2010
Uluslararası Hakemli The Journal of International Social Research Özgün MakaleComparison of Two Approaches for Identifying Reinforcers in Teaching Figure Coloring to Students with Down Syndrome
ERBAŞ DİLEK,ÖZEN ARZU,ACAR ÇİMEN, Yayın Yeri: Education and Training in Developmental Disabilities, 2004
Uluslararası Hakemli SSCI Özgün MakaleResponses to Communication Breakdowns by Nonverbal Children with Developmental Disabilities
ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Education and Training in Developmental Disabilities, 2005
Uluslararası Hakemli SSCI Özgün MakaleTurkish Special Education Teachers Implement Functional Analysis in Classroom Settings
ERBAŞ DİLEK,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE,turan yasemin,michalene ostrosky, Yayın Yeri: Education and Training in Developmental Disabilities, 2006
Uluslararası Hakemli SSCI Özgün MakaleTeaching Special Education Teachers How to Conduct Functional Analysis in Natural Settings
ERBAŞ DİLEK,TEKİN İFTAR ELİF,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE, Yayın Yeri: Education and Training in Developmental Disabilities, 2006
Uluslararası Hakemli SSCI Özgün MakaleThe Effect of an Adapted Cover Write Method to Word Naming and Spelling to Students with Developmental Disabilities in Turkiye
ERBAŞ DİLEK,turan yasemin,ÖZEN ARZU,james w halle, Yayın Yeri: Education and Training in Developmental Disabilities, 2006
Uluslararası Hakemli SSCI Özgün MakaleTurkish Special Education Teachers Reported Use of Positive Behavior Intervention Strategies An Examination of the Variables Associated with Use
turan yasemin,ERBAŞ DİLEK,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE,ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU BURCU, Yayın Yeri: Journal of Positive Behavior Intervention, 2009
Uluslararası Hakemli SSCI Özgün MakaleThe Effectiveness of Instruction on Mand Model One of the Milieu Teaching Techniques
ERBAŞ DİLEK,TOĞRAM BÜLENT, Yayın Yeri: Eurasian Journal of Educational Research, 2010
Uluslararası Hakemli SSCI Özgün MakaleAttributions for Problem Behavior as Described by Turkish Teachers of Special Education
ERBAŞ DİLEK,GÜLEÇ ASLAN YEŞİM,glen dunlap,Turan Yasemin, Yayın Yeri: Remedial and Special Education, 2010
Uluslararası Hakemli SSCI Özgün MakaleA collaborative approach to implement positive behavior support plans for children with problem behaviors A comparison of consultation versus consultation and feedback approach
ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Education and Training in Developmental Disabilities, 2010
Uluslararası Hakemli SSCI Özgün MakaleA twenty year review of language studies
TOPBAŞ SAİME SEYHUN,ERBAŞ DİLEK,ÖZDEMİR RAMAZAN SERTAN(10.04.2002), Yayın Yeri: The Sixth International Congress on Behaviorism and the Sciences of Behavior,
Uluslararası Özet bildiriOSB (Otizm Spektrum Bozukluğu) Tanısı Almış Bireylere, iPad Yoluyla, Fotoğraflar Hakkında Sohbet Etmeyi Öğretmede Replikli Öğretimin Etkililiği
ERBAŞ DİLEK,Koçarslan Nergiz(06.11.2019), Yayın Yeri: 29. Uluslararası Katılımlı Özel Eğitim Kongresi,
Uluslararası Özet bildiriSupporting educational support in mainstreaming practises: Determination of the effectiveness of a paraprofessional education program
AYDIN AYDAN,ERBAŞ DİLEK,GÖÇ SAMET,ARSLANTÜRK CENNET TUBA,ŞAHSUVAROĞLU NECDET TUNA,ÖZDEMİR ONUR(01.02.2017), Yayın Yeri: 9th World Conference on Educational Sciences,
Uluslararası Özet bildiriTürkçe Konuşan Down Sendromlu Çocuklarda Eylem Çatı Eklerinin Kullanımı
TOĞRAM BÜLENT,ERBAŞ DİLEK,TOPBAŞ SAİME SEYHUN(21.10.2003), Yayın Yeri: 13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi,
Ulusal Özet bildiriÖzel eğitim öğretmenlerinin problem davranışları azaltmada kullandıkları davranış değiştirme tekniklerinin belirlenmesi İstanbul Eskişehir ve Kayseri örneği
ERBAŞ DİLEK,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE,ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU BURCU,GÜLEÇ ASLAN YEŞİM(14.03.2007), Yayın Yeri: 17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’xxnde sunulan bildiri,
Ulusal Özet bildiriFunctional analysis of aggressive behaviors
ERBAŞ DİLEK,BİRKAN BİNYAMİN,İFTAR GÖNÜL SELVER(15.05.2000), Yayın Yeri: Fifth International Special Education Congress,
Uluslararası Özet bildiriGelişimsel geriliği olan çocukların problem davranışlarının azaltılmasında işlevsel iletişim öğretiminin sönme ve sönme olmaksızın etkililiklerinin karşılaştırılması
ERBAŞ DİLEK,TOPBAŞ SAİME SEYHUN(22.10.2002), Yayın Yeri: XII. Ulusal Özel Eğitim Kongresi,
Ulusal Özet bildiriEffects of functional communication training alone and functional communication plus extinction to reduce problem behaviors
ERBAŞ DİLEK,TOPBAŞ SAİME SEYHUN(23.04.2002), Yayın Yeri: Association for Behavior Analysis yıllık kongresi,
Uluslararası Özet bildiriFrequencies of and attributions for problem behavior as described by parents of children with developmental disabilities
Turan Yasemin,ERBAŞ DİLEK,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE,ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU BURCU,GÜLEÇ ASLAN YEŞİM(18.06.2008), Yayın Yeri: ICOSE II. International Conference on Special Education,
Uluslararası Tam metin bildiriAcceptability of Various Language Iterventions Views of Preschool Special Education Teachers
andy niblock,turan yasemin,ERBAŞ DİLEK(15.04.2009), Yayın Yeri: 35nd International Annual Conference for Applied Behavior Analysis,
Uluslararası Tam metin bildiriZihin özürlü çocuklara okuma yazma öğretmede yazma tekniğinin etkililiği
ERBAŞ DİLEK,ÖZEN ARZU(22.10.2002), Yayın Yeri: XII. Ulusal Özel Eğitim Kongresi,
Ulusal Tam metin bildiriThe Effectiveness of an Familiy Education Program On Activity Schedules for Teenagers With Autism
ÖZDEMİR ONUR,GÖÇ SAMET,ERBAŞ DİLEK(15.11.2017), Yayın Yeri: 3rd International Congress on Educational Sciences Learning Technology (ICESLT),
Uluslararası Özet bildiriSupporting Educational Suppor t in Mainstreaming Practices:Determination of the Effectiveness of a Paraprofessional Education Program
AYDIN AYDAN,ERBAŞ DİLEK,GÖÇ SAMET,ARSLANTÜRK CENNET TUBA,ÖZDEMİR ONUR,ŞAHSUVAROĞLU NECDET TUNA(01.02.2017), Yayın Yeri: 9th World Conference on Educational Sciences(WCES-2017),
Uluslararası Tam metin bildiriEVALUATION OF VIRTUAL REALITY APPLICATIONS IN THE FIELD OF SPECIAL EDUCATION
ÖZDEMİR ONUR,ERBAŞ DİLEK,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE(13.07.2016), Yayın Yeri: International Science and Technology Conference (ISTEC),July 13-15, 2016,,
Uluslararası Özet bildiriÖzel Eğitimdeki Sanal Gerçeklik Uygulamasına Yönelik Değerlendirmeler
ÖZDEMİR ONUR,ERBAŞ DİLEK(08.11.2017), Yayın Yeri: Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi,
Uluslararası Özet bildiriSupporting educational support in mainstreaming practices: determination of the effectiveness of a paraprofessional educational program
AYDIN AYDAN,ERBAŞ DİLEK,GÖÇ SAMET,ARSLANTÜRK CENNET TUBA,ŞAHSUVAROĞLU NECDET TUNA,ÖZDEMİR ONUR(01.02.2017), Yayın Yeri: 9th World Conference on Educational Sciences,
Uluslararası Tam metin bildiriComparison of the Diagnostic Assessment Practices of Young Children with Autism in Turkey and USA
KARAASLAN ÖZCAN,james goldberg,ERBAŞ DİLEK,Turan Yasemin(20.02.2014), Yayın Yeri: Conference on Research Innovations in Early Intervention (CRIEI),
Uluslararası Tam metin bildiriUygulamalı davranış analizi ve gelişimsel gerilik alanı
ERBAŞ DİLEK(07.10.2003), Yayın Yeri: XIII. Özel Eğitim Kongresi,
Ulusal Davetli konuşmacıDoğal Dil Öğretim Tekniklerinden Tepki İsteme Modelinin Etkililiği
TOĞRAM BÜLENT,ERBAŞ DİLEK(19.10.2004), Yayın Yeri: 14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi,
Ulusal Tam metin bildiriÖzel eğitim öğretmenlerinin gelişimsel geriliği olan çocuklarda karşılaştıkları problem davranışların belirlenmesi ve bu davranışların nedenlerine ilişkin görüşleri Kayseri Eskişehir ve İstanbul Örneği
ERBAŞ DİLEK,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE,ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU BURCU,GÜLEÇ ASLAN YEŞİM(14.03.2007), Yayın Yeri: 17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi'nde sunulan bildiri,
Ulusal Tam metin bildiriIdentifying the most effective stimuli in the skill acquisition of picture coloring
ERBAŞ DİLEK,ÖZEN ARZU,ACAR ÇİMEN(23.04.2002), Yayın Yeri: Association for Behavior Analysis yıllık kongresinde,
Uluslararası PosterThe effect of write method to teach spelling to students with autism
ERBAŞ DİLEK,ÖZEN ARZU,öykü kırgız(23.04.2002), Yayın Yeri: Association for Behavior Analysis yıllık kongresi,
Uluslararası PosterKaynaştırma uygulamalarında destek eğitime destek projesi: Yardımcı öğretmen eğitiminin etkililiğinin sınanması
MARMARA ÜNİVERSİTESİ Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı 08.07.2015-08.07.2017 , 9.944,67 TÜRK LİRASIProjedeki Görev: Araştırmacı
Projedeki Ünvan: PROFESÖR
Ailelere sağlanan etkinlik çizelgesi hazırlama ve öğretim programlarının otizmli çocuklara boş zamanlarını değerlendirme ve problem davranışlarını azaltmada etkililiği
MARMARA ÜNİVERSİTESİ Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı 08.07.2015-08.09.2017 , 6.112,20 TÜRK LİRASIProjedeki Görev: Araştırmacı
Projedeki Ünvan: PROFESÖR
Ailelere Sağlanan Etkinlik Çizelgesi Hazırlama ve Öğretme Programının Otizmli Çocukların Boş Zamanlarını Değerlendirme ve Problem Davranışlarını Azaltmada Etkililiği
MARMARA ÜNİVERSİTESİ Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı 08.07.2015-21.07.2017 , 6.112.00 TÜRK LİRASIProjedeki Görev: Araştırmacı
Projedeki Ünvan: YARDIMCI DOÇENT
Etkinlik çizelgesi hazırlama ve öğretme aile eğitim programının otizmli çocukların boş zamanlarını değerlendirme ve problem davranışlarını azaltmadaki etkililiği
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Devam Ediyor 08.07.2015-03.09.2018 , 6.122 TÜRK LİRASIProjedeki Görev: Araştırmacı
Kaynaştırma uygulamalarında destek eğitime destek projesi yardımcı öğretmen eğitiminin etkililiğinin sınanması
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Devam Ediyor 08.07.2015-03.08.2018 , 9.944 TÜRK LİRASIProjedeki Görev: Araştırmacı
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARINDA DESTEK EĞİTİME DESTEK PROJESİ YARDIMCI ÖĞRETMEN EĞİTİMİNİN ETKİLİLİĞİNİN SINANMASI
MARMARA ÜNİVERSİTESİ Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı 08.07.2015-15.02.2017 , 9.944,67 TÜRK LİRASIProjedeki Görev: Araştırmacı
Projedeki Ünvan: YARDIMCI DOÇENT
Sözel iletişim geriliği olan ve olmayan 0 3 yaş çocuklarının erken iletişim amaçlarının işlevsel iletişim yaklaşımı ile değerlendirilmesi
DİĞER Tamamlandı , 1000Projedeki Görev: Araştırmacı
Zihin Özürlü Bireylere Yaya Becerilerinin Öğretimi
DİĞER Tamamlandı , 5000Projedeki Görev: Araştırmacı
Problem davranışların azaltılmasında aileler ve öğretmenler tarafından uygulanan olumlu davranışsal destek programının etkileri ve bu programa ilişkin aile ve öğretmen görüşleri
TÜBİTAK PROJESİ Tamamlandı , 80000Projedeki Görev: Yönetici
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat |
---|---|---|---|
2015-2016 | Yanlışsız Öğretim Yöntemleri | Türkçe | 3 |
2015-2016 | Özel Gereksinimli Çocuklarda Fiziksel Eğitim | Türkçe | 3 |
2015-2016 | UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ | Türkçe | 4 |
2014-2015 | Yanlışsız Öğretim Yöntemleri | Türkçe | 3 |
2014-2015 | Özel Gereksinimli Çocuklarda Fiziksel Eğitim | Türkçe | 3 |
2014-2015 | UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ | Türkçe | 4 |
2013-2014 | Özel Gereksinimli Çocuklarda Fiziksel Eğitim | Türkçe | 3 |
2013-2014 | UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ | Türkçe | 4 |
2012-2013 | UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ | Türkçe | 4 |
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat |
---|---|---|---|
2015-2016 | Tek Denekli Araştırma Yöntemleri | Türkçe | 1 |
2015-2016 | UYGULAMALI ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ | Türkçe | 3 |
2015-2016 | SEMİNER | Türkçe | 1 |
2014-2015 | Tek Denekli Araştırma Yöntemleri | Türkçe | 1 |
2014-2015 | UYGULAMALI ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ | Türkçe | 3 |
2014-2015 | SEMİNER | Türkçe | 1 |
2013-2014 | Tek Denekli Araştırma Yöntemleri | Türkçe | 1 |
2013-2014 | SEMİNER | Türkçe | 1 |
Yıl | Hazırlayan Ad Soyad | Tez Adı | Üniversite |
---|---|---|---|
2004 | BÜLENT | Doğal dil öğretim tekniklerinden tepki isteme modelinin öğretilmesinin etkililiği | Anadolu Üniversitesi |
2004 | BARIŞ | En sık karşılaşılan iletişim kopukluğu düzeltme biçimlerinin gelişimsel geriliği olan ve konuşamayan çocuklar tarafından kullanımı | Anadolu Üniversitesi |
2005 | ÖZLEM | Türkçe konuşan 3-6 yaş grubundaki kekemeliği olan ve olmayan çocukların konuşma akıcısızlıklarının incelenmesi | Anadolu Üniversitesi |
2005 | SULTAN SELİM | Serebral palsili çocuklara istek bildirme iletişim amacını gerçekleştirmeye yönelik olarak resimli kart kullanım becerisinin öğretilmesi | Anadolu Üniversitesi |
2007 | VİLDAN | Yabancı dil (İngilizce) öğretiminde ilköğretim birinci kademeye devam eden öğrencilere hedef sözcüklerin oyunla öğretimi | Erciyes Üniversitesi |
2009 | GÖNÜL | Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin görüşleri ve önerileri | Erciyes Üniversitesi |
2010 | AYDIN | İlköğretim çağındaki üstün yetenekli öğrencilerle normal gelişim gösteren öğrencilerin liderlik becerilerinin karşılaştırılması(Kırşehir ili örneği ) | Erciyes Üniversitesi |
2013 | ALİ | Özel eğitim kurumlarında öğretmenlik uygulaması yapan öğretmen adaylarına iş başında eğitim yoluyla ayrık denemelerle öğretimi uygulama becerisi kazandırma | Marmara Üniversitesi |
2014 | ŞERİFE | Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlere yönelik hazırlanan bir öğretim planının anında geri bildirim verilerek ve anında geri bildirim olmaksızın sunulmasının etkililik yönünden karşılaştırılması | Marmara Üniversitesi |
2015 | ANİ | Görme engeli olan çok engelli çocuklar için etkili olan pekiştireç değerlendirme yönteminin belirlenmesi | Marmara Üniversitesi |
2015 | ÖZLEM | Geliştirilmiş bütünleştirici modelin otizm spektrum bozukluğuna sahip çocukların ifade ettikleri kelime ve hece sayısının arttırılmasındaki etkililiği | Marmara Üniversitesi |
2016 | SAMET | İPad yoluyla sunulan etkinlik çizelgelerinin otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda bağımsız ödev yapma becerileri üzerindeki etkisi | Marmara Üniversitesi |
2018 | DİLEK | Otizm spektrum bozukluğu tanısı almış öğrencilerin sözel basmakalıp davranışlarını azaltmada tepkiyi yarıda kesme ve yeniden yönlendirme yönteminin etkililiği | Marmara Üniversitesi |
2019 | GÖKHAN | Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sözel yardım talep etme becerisinin öğretiminde fırsat öğretiminin etkililiği | Marmara Üniversitesi |
2019 | NÜKHET | Birbirine bağımlı gruba dayalı pekiştirme sisteminin derse hazır olma davranışları üzerindeki etkililiği | Marmara Üniversitesi |
2019 | NERGİZ | OSB (Otizm spektrum bozukluğu) tanısı almış bireylere, ıpad yoluyla, fotoğraflar hakkında sohbet etmeyi öğretmede replikli öğretimin etkililiği | Marmara Üniversitesi |
2024 | NİSAN AYŞENUR | Yapılma olasılığı yüksek isteklerde bulunma yönteminin otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilerin yapılma olasılığı düşük isteklere uyma ve problem davranışlarına etkisi | Marmara Üniversitesi |
Uluslararası Yayınları Özendirme Desteği
TÜBİTAK
TÜRKİYE
Uluslararası Toplantılara Katılım Desteği
TÜBİTAK
TÜRKİYE
Uluslararası Yayınları Özendirme Desteği
TÜBİTAK
TÜRKİYE
Uluslararası Yayınları Özendirme Desteği
TÜBİTAK
TÜRKİYE
Uluslararası Yayınları Özendirme Desteği
TÜRKİYE BİLİMLER AKADEMİSİ (TÜBA)
TÜRKİYE
Uluslararası Yayınları Özendirme Desteği
TÜRKİYE BİLİMLER AKADEMİSİ (TÜBA)
TÜRKİYE
T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı Proje Yarışması Mansiyon Ödülü
BAŞBAKANLIK
TÜRKİYE
T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı Proje Yarışması Tohum Vakfı Özel İkincilik Ödülü
BAŞBAKANLIK
TÜRKİYE
TÜBİTAK Projeleri Değerlendirme Panelinde Danışmanlık
Danışman 2010
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
MARMARA ÜNİVERSİTESİ
MARMARA ÜNİVERSİTESİ
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
Anadolu Üniversitesi
1991 DiğerÇanakkale 18 Mart Üniversitesi
1998 DiğerAnadolu Üniversitesi
1999 DiğerAnadolu Üniversitesi
2001 DiğerErciyes Üniversitesi
2005 DiğerErciyes Üniversitesi
2010 DiğerMarmara Üniversitesi
Halen devam etmektedir
2011 Diğer