Ana içeriğe atla

Prof. Dr. Dilek Erbaş

Dilek Erbaş

Prof. Dr. Dilek Erbaş

0216 578 00 00 dilek.erbas@yeditepe.edu.tr

Eğitim Fakültesi

Çalışma Alanları: Eğitim Bilimleri Temel Alanı , Zihin Engelliler Eğitimi

ORCID: 0000-0001-8158-9053

Bölüm
  • Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümü | Bölüm Başkanı
Akademik Görevler
  • 2023
    PROFESÖR

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2011
    PROFESÖR

    MARMARA ÜNİVERSİTESİ

    MARMARA ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2010
    PROFESÖR

    ERCİYES ÜNİVERSİTESİ

    ERCİYES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2005
    DOÇENT

    ERCİYES ÜNİVERSİTESİ

    ERCİYES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2004
    YARDIMCI DOÇENT

    ERCİYES ÜNİVERSİTESİ

    ERCİYES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2001
    YARDIMCI DOÇENT

    ANADOLU ÜNİVERSİTESİ

    ANADOLU ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ÇOK ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 1999
    ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    ANADOLU ÜNİVERSİTESİ

    ANADOLU ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 1998
    ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ

    ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Öğrenim Bilgisi
  • 1998-2001
    Doktora

    ANADOLU ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ (DR)

    Tez adı: Gelişimsel geriliği olan çocukların problem davranışların azaltılmasına işlevsel iletişim öğretiminin sönmeyle birlikte ve sönme olmaksızın uygulanmasının etkililiğinin karşılaştırılması

  • 1996-1998
    Yüksek Lisans

    University of Illinois at Urbana-Champaign {Illinois}

    Eğitim

  • 1987-1991
    Lisans

    ANADOLU ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ PR.

Kitaplar
  • Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar

    ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Türk Psikologlar Derneği, Sayfa Sayısı: 24, ISBN: 978-605-170-172-1

    2023 Ders Kitabı
  • Uygulamalı Davranış Analizi

    ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Pegem Yayınevi, Sayfa Sayısı: 555, ISBN: 978-605-241-141-4

    2024 Ders Kitabı
  • Özel Eğitim Öğretmenleri İçin Etik İlkeler Klavuzu

    APAYDIN FAHRİ,VURAN SEZGİN,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE,BOZKUŞ GENÇ GÜLDEN,ÖZTÜRK HALİL,ÖMÜR NESLİŞAH,ŞAHİN VOLKAN,BAŞ NAGİHAN,GENÇ ESRA,ÖZDEMİR ONUR,KOÇ EMEL,OLÇAY SERAY,KAYHAN HATİCE NİLAY,DÜZKANTAR AYTEN,İLİK ŞERİFE ŞENAY,KONUK ER RUKİYE,MELEKOĞLU MERAL,ERBAŞ DİLEK,AKÇAMETE AYŞE GÖNÜL,ÇAKIROĞLU DEMET,ÖZTÜRK BAŞPINAR NURAN,KURNAZ AHMET, Yayın Yeri: Vize Akademik, Sayfa Sayısı: 74, ISBN: 9786057989505

    2020 Bilimsel Kitap
  • Özel Gereksinimli Öğrencilere Matematik Beceri ve Kavramlarının Öğretimini Planlama ve Uygulama

    ERBAŞ DİLEK,YILDIZ GİZEM, Yayın Yeri: Vize Yayıncılık, Sayfa Sayısı: 24, ISBN: 9786059278256

    2017 Bilimsel Kitap
  • Yanlışsız Öğretim Yöntemleri

    ARSLANTÜRK EGİN CENNET TUBA, GÖÇ SAMET, ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Pegem, Sayfa Sayısı: 563, ISBN: 9786258325584

    2022 Bilimsel Kitap
  • Özel gereksinimli Öğrencilere Matematik Beceri ve Kavramlarının Öğretimini Planlama ve Uygulamalı

    ERBAŞ DİLEK,YILDIZ GİZEM, Yayın Yeri: Vize Yayıncılık, Sayfa Sayısı: 450, ISBN: 978-605-9278-25-6

    2017 Bilimsel Kitap
  • Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri

    ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Nobel, Sayfa Sayısı: 30, ISBN: 978-605-133-888-0

    2014 Bilimsel Kitap
  • İşlevsel değerlendirme-DAVRANIŞ SORUNLARIYLA BAŞA ÇIKMA VE UYGUN DAVRANIŞLAR KAZANDIRMA SÜRECİ

    ERBAŞ DİLEK,Kırcaali Iftar Gönül,TEKİN İFTAR ELİF, Yayın Yeri: Kök yayınevi, Sayfa Sayısı: 200, ISBN: 9754992681

    2011 Ders Kitabı
  • Problem Davranışları Azaltmada Olumlu Davranışsal Destek Uygulamaları Aile ve Öğretmen El Kitabı

    ERBAŞ DİLEK,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE, Yayın Yeri: pegem, Sayfa Sayısı: , ISBN: 9786055985691

    2018 Bilimsel Kitap
  • Sınıfta Etkili Öğretim ve Yönetim (Etkinlikler ve Örnekler)

    ERBAŞ DİLEK,CAN NİYAZİ,DİKEN İBRAHİM HALİL,DEMİR BAŞARAN SEMRA,GÜNGÖR HÜDAYAR CİHAN,ARDIÇ AVŞAR, Yayın Yeri: DATA YAINCILIK, Sayfa Sayısı: 624, ISBN: 978-605-5930-77-6

    2015 Ders Kitabı
  • Sınıfta Etkili Öğretim ve Yönetim Etkinliklerle ve Örneklerle

    ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Pegem A yayıncılık, Sayfa Sayısı: 528, ISBN: 6053182443

    2015 Ders Kitabı
Makaleler
  • Educational support in mainstreaming practices project: Evaluation of the effectiveness of paraprofessional education

    AYDIN AYDAN,ERBAŞ DİLEK,GÖÇ SAMET,ARSLANTÜRK CENNET TUBA,ŞAHSUVAROĞLU NECDET TUNA,ÖZDEMİR ONUR, Yayın Yeri: New Trends Issues Proceedings on Humanities Social Sciences, 2017

    Uluslararası Hakemli Thomson Reuters Web of Science Özgün Makale
  • Özel Eğitimde Sanal Gerçeklik Uygulamaları

    ÖZDEMİR ONUR,ERBAŞ DİLEK,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE, Yayın Yeri: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 2019

    Uluslararası Hakemli ESCI Derleme Makale
  • Olumlu Davranışsal Destek

    ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Özel Eğitim Dergisi, 2005

    Ulusal Hakemli özel eğitim Özgün Makale
  • Intentional communicative behaviours of Turkish speaking children with normal and delayed language development

    TOPBAŞ SAİME SEYHUN,MAVİŞ İLKNUR,ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Child: Care, Health & Development, 2003

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • Problem davranışların işlevsel analiz

    ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2001

    Ulusal Hakemli ed Özgün Makale
  • Okulöncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimineİlişkin Görüşleri ve Önerileri Early Childhood Teachers Opinions about and Suggestions for Inclusion Programs

    GÖK GÖNÜL,ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: International Journal of Early Childhood Special Education, 2011

    Uluslararası Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
  • A Description of Communication Breakdown Repair Strategies Utilized By Nonverbal Children with Developmental Delays

    DİNÇER BARIŞ,ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Education and Training in Developmental Disabilities, 2010

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • Problem davranışların azaltalmasında olumlu davranışsal destek planı hazırlama

    ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 2002

    Uluslararası Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
  • Review of literature related to nonaversive intervention methods for self injurious behaviors of persons with disabilities

    ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Özel Eğitim Dergisi, 2002

    Ulusal Hakemli ed Özgün Makale
  • Özel eğitim öğretmenleri tarafından uygulanan olumlu davranışsal destek programının etkililiği

    ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Özel Eğitim Dergisi, 2008

    Ulusal Hakemli Özel Eğitim Özgün Makale
  • İşlevi kaçma yoluyla olumsuz pekiştirme olan problem davranışların yer aldığı araştırmaların incelenmesi

    YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE,ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Özel Eğitim Dergisi, 2002

    Ulusal Hakemli ed Özgün Makale
  • Teaching pedestrian skills to children with developmental disabilities

    BATU EMİNE SEMA,ERGENEKON YASEMİN,ERBAŞ DİLEK,AKMANOĞLU NURGÜL, Yayın Yeri: Journal of Behavioral Education, 2004

    Uluslararası Hakemli Journal of Behavioral Education Özgün Makale
  • Özel eğitim öğretmenliği programında yer alan uygulama derslerini yürütürken kullanılan iki farklı dönüt verme yönteminin karşılaştırılması

    ERBAŞ DİLEK,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE, Yayın Yeri: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2002

    Ulusal Hakemli ed Özgün Makale
  • Olumlu davranışsal desteğe dayalı davranış değiştirme programının hazırlanması

    ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Özel Eğitim Dergisi, 2002

    Ulusal Hakemli ed Özgün Makale
  • Gelişimsel yetersizliği olan öğrencilerin kullandığı iletişim kopukluğu düzeltme biçimleri

    DİNÇER BARIŞ,ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Özel Eğitim Dergisi, 2006

    Ulusal Hakemli özel eğitim Özgün Makale
  • Özel gereksinimli öğrencilere genel para kullanımını öğretme

    ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Özel Eğitim Dergisi, 2008

    Ulusal Hakemli özel eğitim Özgün Makale
  • Social validation in Special education

    Turan Yasemin,ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: The Journal of International Social Research, 2010

    Uluslararası Hakemli The Journal of International Social Research Özgün Makale
  • Comparison of Two Approaches for Identifying Reinforcers in Teaching Figure Coloring to Students with Down Syndrome

    ERBAŞ DİLEK,ÖZEN ARZU,ACAR ÇİMEN, Yayın Yeri: Education and Training in Developmental Disabilities, 2004

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • Responses to Communication Breakdowns by Nonverbal Children with Developmental Disabilities

    ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Education and Training in Developmental Disabilities, 2005

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • Turkish Special Education Teachers Implement Functional Analysis in Classroom Settings

    ERBAŞ DİLEK,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE,turan yasemin,michalene ostrosky, Yayın Yeri: Education and Training in Developmental Disabilities, 2006

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • Teaching Special Education Teachers How to Conduct Functional Analysis in Natural Settings

    ERBAŞ DİLEK,TEKİN İFTAR ELİF,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE, Yayın Yeri: Education and Training in Developmental Disabilities, 2006

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • The Effect of an Adapted Cover Write Method to Word Naming and Spelling to Students with Developmental Disabilities in Turkiye

    ERBAŞ DİLEK,turan yasemin,ÖZEN ARZU,james w halle, Yayın Yeri: Education and Training in Developmental Disabilities, 2006

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • Turkish Special Education Teachers Reported Use of Positive Behavior Intervention Strategies An Examination of the Variables Associated with Use

    turan yasemin,ERBAŞ DİLEK,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE,ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU BURCU, Yayın Yeri: Journal of Positive Behavior Intervention, 2009

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • The Effectiveness of Instruction on Mand Model One of the Milieu Teaching Techniques

    ERBAŞ DİLEK,TOĞRAM BÜLENT, Yayın Yeri: Eurasian Journal of Educational Research, 2010

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • Attributions for Problem Behavior as Described by Turkish Teachers of Special Education

    ERBAŞ DİLEK,GÜLEÇ ASLAN YEŞİM,glen dunlap,Turan Yasemin, Yayın Yeri: Remedial and Special Education, 2010

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • A collaborative approach to implement positive behavior support plans for children with problem behaviors A comparison of consultation versus consultation and feedback approach

    ERBAŞ DİLEK, Yayın Yeri: Education and Training in Developmental Disabilities, 2010

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
Bildiriler
  • A twenty year review of language studies

    TOPBAŞ SAİME SEYHUN,ERBAŞ DİLEK,ÖZDEMİR RAMAZAN SERTAN(10.04.2002), Yayın Yeri: The Sixth International Congress on Behaviorism and the Sciences of Behavior,

    Uluslararası Özet bildiri
  • OSB (Otizm Spektrum Bozukluğu) Tanısı Almış Bireylere, iPad Yoluyla, Fotoğraflar Hakkında Sohbet Etmeyi Öğretmede Replikli Öğretimin Etkililiği

    ERBAŞ DİLEK,Koçarslan Nergiz(06.11.2019), Yayın Yeri: 29. Uluslararası Katılımlı Özel Eğitim Kongresi,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Supporting educational support in mainstreaming practises: Determination of the effectiveness of a paraprofessional education program

    AYDIN AYDAN,ERBAŞ DİLEK,GÖÇ SAMET,ARSLANTÜRK CENNET TUBA,ŞAHSUVAROĞLU NECDET TUNA,ÖZDEMİR ONUR(01.02.2017), Yayın Yeri: 9th World Conference on Educational Sciences,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Türkçe Konuşan Down Sendromlu Çocuklarda Eylem Çatı Eklerinin Kullanımı

    TOĞRAM BÜLENT,ERBAŞ DİLEK,TOPBAŞ SAİME SEYHUN(21.10.2003), Yayın Yeri: 13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi,

    Ulusal Özet bildiri
  • Özel eğitim öğretmenlerinin problem davranışları azaltmada kullandıkları davranış değiştirme tekniklerinin belirlenmesi İstanbul Eskişehir ve Kayseri örneği

    ERBAŞ DİLEK,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE,ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU BURCU,GÜLEÇ ASLAN YEŞİM(14.03.2007), Yayın Yeri: 17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’xxnde sunulan bildiri,

    Ulusal Özet bildiri
  • Functional analysis of aggressive behaviors

    ERBAŞ DİLEK,BİRKAN BİNYAMİN,İFTAR GÖNÜL SELVER(15.05.2000), Yayın Yeri: Fifth International Special Education Congress,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Gelişimsel geriliği olan çocukların problem davranışlarının azaltılmasında işlevsel iletişim öğretiminin sönme ve sönme olmaksızın etkililiklerinin karşılaştırılması

    ERBAŞ DİLEK,TOPBAŞ SAİME SEYHUN(22.10.2002), Yayın Yeri: XII. Ulusal Özel Eğitim Kongresi,

    Ulusal Özet bildiri
  • Effects of functional communication training alone and functional communication plus extinction to reduce problem behaviors

    ERBAŞ DİLEK,TOPBAŞ SAİME SEYHUN(23.04.2002), Yayın Yeri: Association for Behavior Analysis yıllık kongresi,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Frequencies of and attributions for problem behavior as described by parents of children with developmental disabilities

    Turan Yasemin,ERBAŞ DİLEK,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE,ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU BURCU,GÜLEÇ ASLAN YEŞİM(18.06.2008), Yayın Yeri: ICOSE II. International Conference on Special Education,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Acceptability of Various Language Iterventions Views of Preschool Special Education Teachers

    andy niblock,turan yasemin,ERBAŞ DİLEK(15.04.2009), Yayın Yeri: 35nd International Annual Conference for Applied Behavior Analysis,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Zihin özürlü çocuklara okuma yazma öğretmede yazma tekniğinin etkililiği

    ERBAŞ DİLEK,ÖZEN ARZU(22.10.2002), Yayın Yeri: XII. Ulusal Özel Eğitim Kongresi,

    Ulusal Tam metin bildiri
  • The Effectiveness of an Familiy Education Program On Activity Schedules for Teenagers With Autism

    ÖZDEMİR ONUR,GÖÇ SAMET,ERBAŞ DİLEK(15.11.2017), Yayın Yeri: 3rd International Congress on Educational Sciences Learning Technology (ICESLT),

    Uluslararası Özet bildiri
  • Supporting Educational Suppor t in Mainstreaming Practices:Determination of the Effectiveness of a Paraprofessional Education Program

    AYDIN AYDAN,ERBAŞ DİLEK,GÖÇ SAMET,ARSLANTÜRK CENNET TUBA,ÖZDEMİR ONUR,ŞAHSUVAROĞLU NECDET TUNA(01.02.2017), Yayın Yeri: 9th World Conference on Educational Sciences(WCES-2017),

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • EVALUATION OF VIRTUAL REALITY APPLICATIONS IN THE FIELD OF SPECIAL EDUCATION

    ÖZDEMİR ONUR,ERBAŞ DİLEK,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE(13.07.2016), Yayın Yeri: International Science and Technology Conference (ISTEC),July 13-15, 2016,,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Özel Eğitimdeki Sanal Gerçeklik Uygulamasına Yönelik Değerlendirmeler

    ÖZDEMİR ONUR,ERBAŞ DİLEK(08.11.2017), Yayın Yeri: Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Supporting educational support in mainstreaming practices: determination of the effectiveness of a paraprofessional educational program

    AYDIN AYDAN,ERBAŞ DİLEK,GÖÇ SAMET,ARSLANTÜRK CENNET TUBA,ŞAHSUVAROĞLU NECDET TUNA,ÖZDEMİR ONUR(01.02.2017), Yayın Yeri: 9th World Conference on Educational Sciences,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Comparison of the Diagnostic Assessment Practices of Young Children with Autism in Turkey and USA

    KARAASLAN ÖZCAN,james goldberg,ERBAŞ DİLEK,Turan Yasemin(20.02.2014), Yayın Yeri: Conference on Research Innovations in Early Intervention (CRIEI),

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Uygulamalı davranış analizi ve gelişimsel gerilik alanı

    ERBAŞ DİLEK(07.10.2003), Yayın Yeri: XIII. Özel Eğitim Kongresi,

    Ulusal Davetli konuşmacı
  • Doğal Dil Öğretim Tekniklerinden Tepki İsteme Modelinin Etkililiği

    TOĞRAM BÜLENT,ERBAŞ DİLEK(19.10.2004), Yayın Yeri: 14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi,

    Ulusal Tam metin bildiri
  • Özel eğitim öğretmenlerinin gelişimsel geriliği olan çocuklarda karşılaştıkları problem davranışların belirlenmesi ve bu davranışların nedenlerine ilişkin görüşleri Kayseri Eskişehir ve İstanbul Örneği

    ERBAŞ DİLEK,YÜCESOY ÖZKAN ŞERİFE,ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU BURCU,GÜLEÇ ASLAN YEŞİM(14.03.2007), Yayın Yeri: 17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi'nde sunulan bildiri,

    Ulusal Tam metin bildiri
  • Identifying the most effective stimuli in the skill acquisition of picture coloring

    ERBAŞ DİLEK,ÖZEN ARZU,ACAR ÇİMEN(23.04.2002), Yayın Yeri: Association for Behavior Analysis yıllık kongresinde,

    Uluslararası Poster
  • The effect of write method to teach spelling to students with autism

    ERBAŞ DİLEK,ÖZEN ARZU,öykü kırgız(23.04.2002), Yayın Yeri: Association for Behavior Analysis yıllık kongresi,

    Uluslararası Poster
Projeler
  • Kaynaştırma uygulamalarında destek eğitime destek projesi: Yardımcı öğretmen eğitiminin etkililiğinin sınanması

    MARMARA ÜNİVERSİTESİ Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı 08.07.2015-08.07.2017 , 9.944,67 TÜRK LİRASI

    Projedeki Görev: Araştırmacı

    Projedeki Ünvan: PROFESÖR

  • Ailelere sağlanan etkinlik çizelgesi hazırlama ve öğretim programlarının otizmli çocuklara boş zamanlarını değerlendirme ve problem davranışlarını azaltmada etkililiği

    MARMARA ÜNİVERSİTESİ Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı 08.07.2015-08.09.2017 , 6.112,20 TÜRK LİRASI

    Projedeki Görev: Araştırmacı

    Projedeki Ünvan: PROFESÖR

  • Ailelere Sağlanan Etkinlik Çizelgesi Hazırlama ve Öğretme Programının Otizmli Çocukların Boş Zamanlarını Değerlendirme ve Problem Davranışlarını Azaltmada Etkililiği

    MARMARA ÜNİVERSİTESİ Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı 08.07.2015-21.07.2017 , 6.112.00 TÜRK LİRASI

    Projedeki Görev: Araştırmacı

    Projedeki Ünvan: YARDIMCI DOÇENT

  • Etkinlik çizelgesi hazırlama ve öğretme aile eğitim programının otizmli çocukların boş zamanlarını değerlendirme ve problem davranışlarını azaltmadaki etkililiği

    Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Devam Ediyor 08.07.2015-03.09.2018 , 6.122 TÜRK LİRASI

    Projedeki Görev: Araştırmacı

  • Kaynaştırma uygulamalarında destek eğitime destek projesi yardımcı öğretmen eğitiminin etkililiğinin sınanması

    Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Devam Ediyor 08.07.2015-03.08.2018 , 9.944 TÜRK LİRASI

    Projedeki Görev: Araştırmacı

  • KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARINDA DESTEK EĞİTİME DESTEK PROJESİ YARDIMCI ÖĞRETMEN EĞİTİMİNİN ETKİLİLİĞİNİN SINANMASI

    MARMARA ÜNİVERSİTESİ Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı 08.07.2015-15.02.2017 , 9.944,67 TÜRK LİRASI

    Projedeki Görev: Araştırmacı

    Projedeki Ünvan: YARDIMCI DOÇENT

  • Sözel iletişim geriliği olan ve olmayan 0 3 yaş çocuklarının erken iletişim amaçlarının işlevsel iletişim yaklaşımı ile değerlendirilmesi

    DİĞER Tamamlandı , 1000

    Projedeki Görev: Araştırmacı

  • Zihin Özürlü Bireylere Yaya Becerilerinin Öğretimi

    DİĞER Tamamlandı , 5000

    Projedeki Görev: Araştırmacı

  • Problem davranışların azaltılmasında aileler ve öğretmenler tarafından uygulanan olumlu davranışsal destek programının etkileri ve bu programa ilişkin aile ve öğretmen görüşleri

    TÜBİTAK PROJESİ Tamamlandı , 80000

    Projedeki Görev: Yönetici

Dersler

DönemDers AdıDiliSaat
2015-2016Yanlışsız Öğretim YöntemleriTürkçe3
2015-2016Özel Gereksinimli Çocuklarda Fiziksel EğitimTürkçe3
2015-2016UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİTürkçe4
2014-2015Yanlışsız Öğretim YöntemleriTürkçe3
2014-2015Özel Gereksinimli Çocuklarda Fiziksel EğitimTürkçe3
2014-2015UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİTürkçe4
2013-2014Özel Gereksinimli Çocuklarda Fiziksel EğitimTürkçe3
2013-2014UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİTürkçe4
2012-2013UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİTürkçe4

DönemDers AdıDiliSaat
2015-2016Tek Denekli Araştırma YöntemleriTürkçe1
2015-2016UYGULAMALI ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİTürkçe3
2015-2016SEMİNERTürkçe1
2014-2015Tek Denekli Araştırma YöntemleriTürkçe1
2014-2015UYGULAMALI ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİTürkçe3
2014-2015SEMİNERTürkçe1
2013-2014Tek Denekli Araştırma YöntemleriTürkçe1
2013-2014SEMİNERTürkçe1
Yönetilen Tezler

YılHazırlayan Ad SoyadTez AdıÜniversite
2004BÜLENTDoğal dil öğretim tekniklerinden tepki isteme modelinin öğretilmesinin etkililiğiAnadolu Üniversitesi
2004BARIŞEn sık karşılaşılan iletişim kopukluğu düzeltme biçimlerinin gelişimsel geriliği olan ve konuşamayan çocuklar tarafından kullanımıAnadolu Üniversitesi
2005ÖZLEMTürkçe konuşan 3-6 yaş grubundaki kekemeliği olan ve olmayan çocukların konuşma akıcısızlıklarının incelenmesiAnadolu Üniversitesi
2005SULTAN SELİMSerebral palsili çocuklara istek bildirme iletişim amacını gerçekleştirmeye yönelik olarak resimli kart kullanım becerisinin öğretilmesiAnadolu Üniversitesi
2007VİLDANYabancı dil (İngilizce) öğretiminde ilköğretim birinci kademeye devam eden öğrencilere hedef sözcüklerin oyunla öğretimiErciyes Üniversitesi
2009GÖNÜLOkul öncesi eğitimi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin görüşleri ve önerileriErciyes Üniversitesi
2010AYDINİlköğretim çağındaki üstün yetenekli öğrencilerle normal gelişim gösteren öğrencilerin liderlik becerilerinin karşılaştırılması(Kırşehir ili örneği )Erciyes Üniversitesi
2013ALİÖzel eğitim kurumlarında öğretmenlik uygulaması yapan öğretmen adaylarına iş başında eğitim yoluyla ayrık denemelerle öğretimi uygulama becerisi kazandırmaMarmara Üniversitesi
2014ŞERİFEÖzel eğitim alanında çalışan öğretmenlere yönelik hazırlanan bir öğretim planının anında geri bildirim verilerek ve anında geri bildirim olmaksızın sunulmasının etkililik yönünden karşılaştırılmasıMarmara Üniversitesi
2015ANİGörme engeli olan çok engelli çocuklar için etkili olan pekiştireç değerlendirme yönteminin belirlenmesiMarmara Üniversitesi
2015ÖZLEMGeliştirilmiş bütünleştirici modelin otizm spektrum bozukluğuna sahip çocukların ifade ettikleri kelime ve hece sayısının arttırılmasındaki etkililiğiMarmara Üniversitesi
2016SAMETİPad yoluyla sunulan etkinlik çizelgelerinin otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda bağımsız ödev yapma becerileri üzerindeki etkisiMarmara Üniversitesi
2018DİLEKOtizm spektrum bozukluğu tanısı almış öğrencilerin sözel basmakalıp davranışlarını azaltmada tepkiyi yarıda kesme ve yeniden yönlendirme yönteminin etkililiğiMarmara Üniversitesi
2019GÖKHANOtizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sözel yardım talep etme becerisinin öğretiminde fırsat öğretiminin etkililiğiMarmara Üniversitesi
2019NÜKHETBirbirine bağımlı gruba dayalı pekiştirme sisteminin derse hazır olma davranışları üzerindeki etkililiğiMarmara Üniversitesi
2019NERGİZOSB (Otizm spektrum bozukluğu) tanısı almış bireylere, ıpad yoluyla, fotoğraflar hakkında sohbet etmeyi öğretmede replikli öğretimin etkililiğiMarmara Üniversitesi
2024NİSAN AYŞENURYapılma olasılığı yüksek isteklerde bulunma yönteminin otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilerin yapılma olasılığı düşük isteklere uyma ve problem davranışlarına etkisiMarmara Üniversitesi
Ödüller
  • Uluslararası Yayınları Özendirme Desteği

    TÜBİTAK

    TÜRKİYE

  • Uluslararası Toplantılara Katılım Desteği

    TÜBİTAK

    TÜRKİYE

  • Uluslararası Yayınları Özendirme Desteği

    TÜBİTAK

    TÜRKİYE

  • Uluslararası Yayınları Özendirme Desteği

    TÜBİTAK

    TÜRKİYE

  • Uluslararası Yayınları Özendirme Desteği

    TÜRKİYE BİLİMLER AKADEMİSİ (TÜBA)

    TÜRKİYE

  • Uluslararası Yayınları Özendirme Desteği

    TÜRKİYE BİLİMLER AKADEMİSİ (TÜBA)

    TÜRKİYE

  • T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı Proje Yarışması Mansiyon Ödülü

    BAŞBAKANLIK

    TÜRKİYE

  • T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı Proje Yarışması Tohum Vakfı Özel İkincilik Ödülü

    BAŞBAKANLIK

    TÜRKİYE

Üyelikler
  • TÜBİTAK Projeleri Değerlendirme Panelinde Danışmanlık

    Danışman 2010

İdari Görevler
  • 2023
    Bölüm Başkanı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2012
    Bölüm Başkanı

    MARMARA ÜNİVERSİTESİ

  • 2011
    Anabilim Dalı Başkanı

    MARMARA ÜNİVERSİTESİ

  • 2004
    Anabilim Dalı Başkanı

    ERCİYES ÜNİVERSİTESİ

  • 2004
    Bölüm Başkanı

    ERCİYES ÜNİVERSİTESİ

Üniversite Dışı Deneyim
  • Anadolu Üniversitesi

    1991 Diğer
  • Çanakkale 18 Mart Üniversitesi

    1998 Diğer
  • Anadolu Üniversitesi

    1999 Diğer
  • Anadolu Üniversitesi

    2001 Diğer
  • Erciyes Üniversitesi

    2005 Diğer
  • Erciyes Üniversitesi

    2010 Diğer
  • Marmara Üniversitesi

    Halen devam etmektedir

    2011 Diğer