Ana içeriğe atla

Dr. Öğr. Üyesi Burcu Ünlütabak

Burcu Unlutabak

Dr. Öğr. Üyesi

Burcu Ünlütabak

burcu.unlutabak@yeditepe.edu.tr

Fen-Edebiyat Fakültesi

Bölüm
  • Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı
  • Psikoloji Lisans Programı
Akademik Görevler
  • 2022
    DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ GELİŞİM PSİKOLOJİSİ ANABİLİM DALI

  • 2020
    DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ

    NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ GELİŞİM PSİKOLOJİSİ ANABİLİM DALI

Öğrenim Bilgisi
  • 2012-2018
    Doktora

    Lehigh University

    Psikoloji

    Tez adı: Is the curious child universal? Examining the frequency and types of questions asked by Turkish preschoolers from middle-class and low-income familiers

  • Yüksek Lisans

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

    SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ PSİKOLOJİ (YL) (TEZLİ)

    Tez adı: Developmental relations between Turkish preschool children’xxs theory of mind skills and their ability to track character references in narrative discourse

  • 2004-2008
    Lisans

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

    FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ BATI DİLLERİ VE EDEBİYATLARI BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI PR. (İNGİLİZCE)

Kitaplar
  • Social Environment and Cognition in Language Development

    NICOLOPOULOU AGELIKI,ÜNLÜTABAK BURCU, Yayın Yeri: John Benjamins, Sayfa Sayısı: 16, ISBN: 9789027244116

    2017 Bilimsel Kitap
Makaleler
  • Belarussian and Turkish preschoolers accept and do not empirically verify an adult’s counter-intuitive claim

    RONFARD SAMUEL,ÜNLÜTABAK BURCU,BAZHYDAI MARINA,NICOLOPOULOU AGELIKI,HARRIS PAUL, Yayın Yeri: INTERNATIONAL JOURNAL OF BEHAVIORAL DEVELOPMENT, 2020

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • Questions asked by Turkish preschoolers from middle-SES and low-SES families

    ÜNLÜTABAK BURCU,NICOLOPOULOU AGELIKI,AKSU KOC AYHAN, Yayın Yeri: COGNITIVE DEVELOPMENT, 2019

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
Bildiriler
  • Okul öncesi çocukların anlatılarındaki kişi gönderimlerinin dinleyici açısından anlaşılabilirliği ile işlem belleği ve zihin kuramı arasındaki gelişimsel ilişki

    ÜNLÜTABAK BURCU,AKSU KOC AYHAN(25.04.2012), Yayın Yeri: Ulusal Psikoloji Kongresi,

    Ulusal Özet bildiri
  • Developmental relations between reference to characters in narrative discourse and theory of mind skills

    ÜNLÜTABAK BURCU,AKSU KOC AYHAN(14.07.2013), Yayın Yeri: Society of Research in Child Development (SRCD),

    Uluslararası Özet bildiri
  • Preschoolers do not test counter-intuitive claims: Evidence from Turkey

    RONFARD SAMUEL,ÜNLÜTABAK BURCU,NICOLOPOULOU AGELIKI,HARRIS PAUL(12.10.2017), Yayın Yeri: Cognitive Development Society (CDS),

    Uluslararası Özet bildiri
  • Books as meaningful contexts for understanding theory of mind concepts.

    ÜNLÜTABAK BURCU,NICOLOPOULOU AGELIKI,SPEAROT LAURA,HOUGH LINDSAY(14.07.2014), Yayın Yeri: 13th International Congress for the Study of Child Language (IASCL),

    Uluslararası Özet bildiri
  • The role of inference-making abilities and verbal memory in narrative comprehension during preschool years.

    ÜNLÜTABAK BURCU,NICOLOPOULOU AGELIKI(19.03.2015), Yayın Yeri: Society of Research in Child Development,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Examination of factors that promote early childhood narrative and vocabulary skills.

    NICOLOPOULOU AGELIKI,HINDMAN ANNEMARIE,SAWYER BROOK,ÜNLÜTABAK BURCU(13.07.2016), Yayın Yeri: Annual Meeting Society for the Scientific Study of Reading,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Comparing children’s grasp of false belief in standard tasks and picture book stories

    NICOLOPOULOU AGELIKI,ÜNLÜTABAK BURCU,RONFARD SAMUEL,LINDLEY CAITHLIN(06.04.2017), Yayın Yeri: Society of Research in Child Development,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Questions asked by Turkish Mothers and Preschoolers from Middle-class and Low-income Backgrounds during a Storybook Reading Activity at Home

    ÜNLÜTABAK BURCU,NICOLOPOULOU AGELIKI,AKSU KOC AYHAN(21.03.2019), Yayın Yeri: Society of Research in Child Development (SRCD),

    Uluslararası Özet bildiri
  • Bridging the Translation Gap: An Interdisciplinary Approach to Infusing Spatial Thinking into 3rd Grade Science.

    FISHER KELLY,GAGNIER KRISTIN,ÜNLÜTABAK BURCU,HOLOCHWOST STEVEN(21.03.2019), Yayın Yeri: Society of Research in Child Development,

    Uluslararası Özet bildiri
  • The Examination of Turkish Preschoolers’xx Possibility Judgments and Explanations about Extraordinary Events

    ÜNLÜTABAK BURCU,NICOLOPOULOU AGELIKI(12.10.2017), Yayın Yeri: Cognitive Development Society (CDS),

    Uluslararası Özet bildiri
  • Is the Curious Child Universal? Examining the Frequency and Types of Questions Asked by Turkish Preschoolers from Middle-class and Low-income Families

    ÜNLÜTABAK BURCU,NICOLOPOULOU AGELIKI(12.10.2017), Yayın Yeri: Cognitive Development Society (CDS),

    Uluslararası Özet bildiri
  • Developmental relations between Turkish preschool children’s theory of mind skills and their ability to track character references in narrative discourse.

    ÜNLÜTABAK BURCU,AKSU KOC AYHAN,NICOLOPOULOU AGELIKI(06.06.2013), Yayın Yeri: Jean Piaget Society,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Narrative listening comprehension in relation to inference-making abilities and short-term memory in preschool years.

    ÜNLÜTABAK BURCU,NICOLOPOULOU AGELIKI(29.05.2014), Yayın Yeri: Jean Piaget Society,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Developmental relations between reference to characters in narratives and theory of mind

    ÜNLÜTABAK BURCU,AKSU KOC AYHAN(18.09.2012), Yayın Yeri: Ankara Papers in Turkish and Turkic Linguistics,

    Uluslararası Tam metin bildiri
Yönetilen Tezler

YılHazırlayan Ad SoyadTez AdıÜniversite
2023ESRAHow to design an interactive classroom with children to boost their epistemic curiosityBoğaziçi Üniversitesi
2023İLKAYExamining the effects of interoceptive awareness and self-focus on emotion perception from point-light dance movements: An eye-tracking studyYeditepe Üniversitesi
2023EBRARThe role of parental bonding and social support in mentalization processes during emerging adulthoodYeditepe Üniversitesi
2024NİDAThe relationship between university students living arrangements, basic need satisfaction and relationship satisfactionYeditepe Üniversitesi
2024BÜŞRAThe Role of Parental Reflective Functioning in the Relationship Between Parental Perfectionism and Parental BurnoutYeditepe Üniversitesi
İdari Görevler
  • 2022
    Bölüm Başkan Yardımcısı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ