Ana içeriğe atla

Prof. Dr. Can Erdem

Yusuf Can Erdem

Prof. Dr. Can Erdem

3263 canerdem@yeditepe.edu.tr

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

Çalışma Alanları: Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı , Pazarlama , Müşteri İlişkileri Yönetimi , Tüketici Davranışları , Uluslararası Pazarlama

ORCID: 0000-0002-4395-2234

Bölüm
  • İşletme Doktora Programı
  • İşletme Yüksek Lisans Programı
  • Muhasebe ve Finans Yüksek Lisans Programı
  • Yöneticiler için İşletme Yüksek Lisans Programı
  • Sağlık Yönetimi Yüksek Lisans Programı
  • İşletme Lisans Programı
Akademik Görevler
  • 2017
    DOÇENT

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ

Öğrenim Bilgisi
  • 2002-2007
    Doktora

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME (DR)

    Tez adı: The effects of pric discounts on consumer attitude in the process of purchasing

  • 1980-1981
    Yüksek Lisans

    East Carolina University

  • 1972-1978
    Lisans

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

    İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ İŞLETME ANABİLİM DALI

Kitaplar
  • Müşteri Deneyimi Yönetimi

    ERDEM YUSUF CAN, Yayın Yeri: BETA, Sayfa Sayısı: 246, ISBN: 9786052423875

    2020 Bilimsel Kitap
  • Customer Experience Management

    ERDEM YUSUF CAN, Yayın Yeri: Tasora Books, Sayfa Sayısı: 300, ISBN: 978-1934690956

    2018 Bilimsel Kitap
  • Business A Changing World

    Enes Molu., Senem Göl Beşer, Yusuf Can Erdrm, Yayın Yeri: McGraw-Hill Education, Sayfa Sayısı: 630, ISBN: 139780077159825

    2014 Bilimsel Kitap
  • EBES 2014 ANTHOLOGY

    ERDEM YUSUF CAN,SAĞLIK ÖZÇAM DİLEK, Yayın Yeri: EBES Yayınları, Sayfa Sayısı: 79, ISBN: 978-605-84468-0-9

    2015 Bilimsel Kitap
  • Global Issues in Health Care Systems Social Legal Economic and Managerial Perspectives

    ERDEM YUSUF CAN, Yayın Yeri: Lambert Academic Publishing, Sayfa Sayısı: 282, ISBN: 978-3-659-51284-1

    2013 Bilimsel Kitap
  • Pazarlama İşletme Yönetimi ve Eğitiminde Seçilmiş Yazılar

    Ersoy. Begüm, Erdem. Yusuf Can, Yayın Yeri: Beta, Sayfa Sayısı: 477, ISBN: 978-605-377-598-0

    2011 Bilimsel Kitap
  • Pazarlama İşletme Yönetimi ve Eğitiminde Seçilmiş Yazılar

    Erdem. Yusuf Can, Gürkaynak. Nilgün, Yayın Yeri: Beta, Sayfa Sayısı: 479, ISBN: 978-605-377-598-0

    2011 Bilimsel Kitap
Makaleler
  • Development of group buying in Turkey shopping on Daily Deal websites

    ERDEM YUSUF CAN,DEMİRAĞ AŞKIN, Yayın Yeri: AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology, 2015

    Uluslararası Hakemli ASOS, Cross Ref, Ulrich's periodicals Directory, Cabell's Directories, EBSCO, ProQuest, DOAJ. Özgün Makale
  • Türk Giyim Sektöründe Yeni Bir e Ticaret Modeli Özel Alışveriş Siteleri

    DURMUŞ BERİL,ERDEM YUSUF CAN,SAĞLIK ÖZÇAM DİLEK,AKGÜN SERKAN, Yayın Yeri: Öneri-Marmara Üniversitesi, 2015

    Ulusal Hakemli EBSCO,Ulakbim, Ulrihcsweb Özgün Makale
  • Exploring Antecedents of Private Shopping Intention The Case of Turkish Apparel Industry

    DURMUŞ BERİL,ERDEM YUSUF CAN,SAĞLIK ÖZÇAM DİLEK,AKGÜN SERKAN, Yayın Yeri: European Journal of Business and Management, 2015

    Uluslararası Hakemli EBSCO, CrossRef, QCLC, Ulrichsweb Özgün Makale
  • Tuzak Pazarlama

    ERDEM YUSUF CAN, Yayın Yeri: Yeditepe Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 2012

    Ulusal Hakemli ULAKBIM Özgün Makale
  • HİLE İLE MÜCADELEDE MUHASEBE ve PAZARLAMA İŞBİRLİĞİ

    ERDEM YUSUF CAN,KAYA CAN TANSEL, Yayın Yeri: The Journal of Academic Social Sciences, 2015

    Uluslararası Hakemli ASOS Özgün Makale
  • The Perceived Country Images in Turkey

    Mehmet Tığlı, Serdar Pirtini, Can Erdem, Yayın Yeri: International Business and Economics Research Journal, 2010

    Uluslararası Hakemli IBSS Özgün Makale
Bildiriler
  • İşletme Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri Pazarlama Öğrencileri Farkl mı

    OKAN ELİF,ERDEM YUSUF CAN(10.06.2015), Yayın Yeri: 2015 Ulusal Pazarlama Kongresi,

    Ulusal Özet bildiri
  • The Perception of E Health Applications by Patients in Turkey

    ERDEM YUSUF CAN(08.01.2015), Yayın Yeri: 15th Eurasia Business and Economics Society Conference Lisbon,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Changing Channels A Conceptual Review of Internet Marketing

    Can Erdem, Altan Erdem(03.10.2004), Yayın Yeri: Academy of Business Adminitration 2004 National Conference,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Sanal Toplulukların Bölgesel Kültür Pazarlama Sürecinde Kullanım Potansiyeli Sosyal Medya Gruplarında Avrupa Kültür Başkentleri

    Nilgün Gürkaynak, Can Erdem(14.10.2009), Yayın Yeri: Ulusal Pazarlama Kongresi Bozok Üniversitesi,

    Ulusal Tam metin bildiri
  • The Importance of Certain Products in Creating Couıntry Images in International Marketing

    Mehmet Tığlı, Can Erdem, Başak Gök(13.06.2008), Yayın Yeri: International Research Conference on Business Strategies,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • E Commerce and Distribution Channels

    Can Erdem(16.06.2005), Yayın Yeri: International Conference on Business, Management and Economics,

    Uluslararası Tam metin bildiri
Dersler

Dönem Ders Adı Dili Saat
2015-2016 Marketing Research İngilizce 3
2015-2016 Consumer Behavior İngilizce 3
2015-2016 International Marketing İngilizce 6
2015-2016 Marketing Management İngilizce 6
2014-2015 Marketing Management İngilizce 6
2014-2015 International Marketing İngilizce 6
2014-2015 Consumer Behavior İngilizce 6
2013-2014 Elektronic Business İngilizce 3
2013-2014 Sales Management İngilizce 3
2013-2014 Introduction to Marketing İngilizce 3
2013-2014 Consumer Behavior İngilizce 3
2013-2014 International Marketing İngilizce 6
2012-2013 Introduction to Marketing İngilizce 3
2012-2013 Sales Management İngilizce 3
2012-2013 Consumer Behavior İngilizce 3
2012-2013 International Marketing İngilizce 6
2007-2008 Supply Chain Management İngilizce 3
2006-2007 Strategic Marketing İngilizce 3
2004-2005 Customer Relationship Management İngilizce 3

Dönem Ders Adı Dili Saat
2015-2016 Current Issues on Management İngilizce 3
2015-2016 Graduation project İngilizce 3
2015-2016 Graduation Thesis İngilizce 6
2015-2016 Consumer Behavior İngilizce 6
2014-2015 Marketing Management İngilizce 3
2014-2015 Graduation Thesis İngilizce 3
2014-2015 International Marketing İngilizce 3
2014-2015 Graduation Project İngilizce 6
2014-2015 Sağlık Yönetiminde Pazarlama Türkçe 3
2014-2015 Consumer Behavior İngilizce 3
2013-2014 Marketinf Management İngilizce 3
2013-2014 Graduation Thesis İngilizce 6
2013-2014 Sağlık Yönetiminde Pazarlama Türkçe 3
2013-2014 Graduation Project İngilizce 6
2013-2014 International Marketing İngilizce 6
2012-2013 Graduation Thesis İngilizce 6
2012-2013 Marketing Management İngilizce 4
2012-2013 Graduation Project İngilizce 3
2012-2013 International Marketing İngilizce 6
2005-2006 Tedarik Zinciri Yönetimi Türkçe 3
2003-2004 E-Business İngilizce 3
Yönetilen Tezler

Yıl Hazırlayan Ad Soyad Tez Adı Üniversite
2008 MEHMET FATİH A psychographic view of market segmentation: Introducing a new paradigm: Enneagram Yeditepe Üniversitesi
2009 ASLI The differences/similarities of the roles and the authority levels of product managers, working in local and international pharmaceutical companies in Turkey Yeditepe Üniversitesi
2011 UMUT Usage of predictive analytics for retail sector and an application example Yeditepe Üniversitesi
2014 MELİSA Private label purchase intension of consumers Bahçeşehir Üniversitesi
2017 ERKAN The role of branding in B2B purchasing context of heating, ventilating and air conditioning sector Yeditepe Üniversitesi
2017 BAHAR CANA Factors affecting customer satisfaction of luxury goods consumption: Research on luxury eyewear consumption in İstanbul Yeditepe Üniversitesi
2017 EDA The role of consumer ethnocentrism and country of origin effect on consumer purchase decision Yeditepe Üniversitesi
2018 KEMAL An examination of brand loyalty components: A case study of construction equipment sector in Turkey Bahçeşehir Üniversitesi
2018 EZGİ DİDEM The relationships between impulse buying tendency, variety-seeking tendency, price consciousness and interpersonal influence on consumer decision making process Bahçeşehir Üniversitesi
2018 MUSTAFA Türkiye'de İndirimli Gıda Perakendeciliğinin Gelişim Potansiyeli Üzerine Bir Araştırma Yeditepe Üniversitesi
2019 BESTE The effect of social media : A case study on university students Yeditepe Üniversitesi
2019 ESRA NUR Online shoppers' intention of using self collection services for last mile delivery: The mediating role of perceived customer value and the moderator effect of customer innovativeness Yeditepe Üniversitesi
2019 BURCU The effect of emotional commitment on brand loyalty in retro marketing for turkish beverage sector: A study on a foundation university students in İstanbul Yeditepe Üniversitesi
2019 MUSTAFA Discount Retail Market in Turkey and Whitespace Analysis Yeditepe Üniversitesi
2019 MAHUR Factors affecting consumers' perceived quality on appeal brands consumption: Research on appeal brands in İzmir Yeditepe Üniversitesi
2019 İREM The effects of luxury purchase intention in Turkey Yeditepe Üniversitesi
2020 MUHAMMET ESAT The study on customers' fuel-oil station choices: A case of Istanbul Yeditepe Üniversitesi
2020 DENİZ ALİ Evaluation of service quality, customer satisfaction and loyalty in marine services industry Yeditepe Üniversitesi
2022 ELİF The influence of fashion attitudes on Turkish consumers' clothing purchase intentions Yeditepe Üniversitesi
2022 ELİF The factors affecting the adoption of self-service technologies in mobile telecommunications industry in Turkey Yeditepe Üniversitesi
2023 BÜŞRA The effect of ethnocentrism level of consumers on country of origin: A study with Chinese household appliances Yeditepe Üniversitesi
2024 GAMZE Investigation of purchasing behavior in industrial markets and buyer-supplier relationship quality Yeditepe Üniversitesi
2024 İNANÇ Relationship between consumer skepticism, variety seeking tendency, risk aversion and loyalty proneness on consumer electronics shopping Yeditepe Üniversitesi

Yıl Hazırlayan Ad Soyad Tez Adı Üniversite
2013 AYLİN The role of children on family purchase decision-making process Yeditepe Üniversitesi
2014 BİLGEHAN Influence of brand experience and its antecedents on customer-based brand equity for women's purchases of convenience and shopping products Yeditepe Üniversitesi
2014 MÜGE The effects of E-atmospherics on online consumer intentions Yeditepe Üniversitesi
2015 HANDE BEGÜM The effect of consumer variables on consumer ethics Yeditepe Üniversitesi
2017 AHMET NİHAT Customer experience and its consequences on attitudinal and behavioral loyalty Yeditepe Üniversitesi
2018 AYPER Effects of brand equity dimensions on firm value and examining the moderating effect of perceived reputation: A study on large stores listed on ise Yeditepe Üniversitesi
2018 ÖZGECAN Key success factors of managing co-creation experience Yeditepe Üniversitesi
2018 IRMAK Effects of market orientation on firm's performance in the framework of brand orientation and brand performance: A study on turkish SMEs in home textile, carpet and furniture industries Yeditepe Üniversitesi
2019 UTKU The impact of retail service quality on store loyalty intentions of the grocery shoppers within the framework of organized retailsector of consumer packaged goods in Turkey Yeditepe Üniversitesi
2019 MURAT Lifestyle segmentation: When is it applicable for the brands? Yeditepe Üniversitesi
2020 EBRU Exploring the factors affecting the adoption of smart home appliances: An application and extension of UTAUT2 Model and E-S-QUAL Yeditepe Üniversitesi
2022 CEYDA A new insight in socially responsible behavior: The relation among uniqueness, frugality and self-esteem with the mediation of socially responsible consumption Yeditepe Üniversitesi
2023 MEHMET FATİH Relationship between personality and effective decision making in online shopping - introducing a holistic personality system: Enneagram Yeditepe Üniversitesi
2024 AYŞE YEŞİM Consumers acceptance of generative artificial intelligence based on chatbot use Yeditepe Üniversitesi
2024 İLKE İBRAHİM Relationship between impulse buying and social interaction: how do social connectedness and social influences affect impulsiveness? Yeditepe Üniversitesi
Ödüller
  • Yeditepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler FAkültesi en başarılı akademisyen ikincilik ödülü

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    TÜRKİYE

  • Yeditepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler FAkültesi en başarılı akademisyen ikincilik ödülü

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    TÜRKİYE

İdari Görevler
  • 2023
    Anabilim Dalı Başkanı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2023
    Enstitü Müdür Yardımcısı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2014
    Anabilim Dalı Başkanı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2013
    Arş. Uyg. Merkezi Müdür Yardımcısı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2006
    Bölüm Başkan Yardımcısı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

Üniversite Dışı Deneyim
  • General Electric - Tradanet A.Ş:

    Elektronik Ticaret servis sağlayıcı olarak çalışan GE Tradanet Şirketinin tüm yönetim süreçlerinin sorumlusu olarak çalışmak.

    1998 Diğer
  • Nutrifarma A.Ş.

    Şrketin kuruluş ve tüm satış/pazarlama işlevlerinden görev almak.

    1996 Diğer
  • Müderrisoglu İlaç a.Ş.

    Şirketin ithalat, dağıtım, satış pazarlamgibi ticari faliyetlerinden sorumlu olmak

    1993 Diğer
  • Fresenius İlaç A.Ş:

    İç pazardaki tüm atış/pazarlama faaliyetleri ve Almanyadaki Genel Müdürlük ile koordinasyon sağlanması

    1991 Diğer
  • Sifar İlaçları A.Ş.

    İç pazardaki tüm satış ve pazarlama faaliyetleri

    1987 Diğer
  • Pancar Motor A.Ş.

    İç ve Dış Pazarlarda tüm pazarlama ve satış işlemlerinde sorumluluk almak.

    1983 Diğer
  • Türkiiye Demir Çelik İşletmeleri

    Satınalama Bölümünde ithalat sorumlusu olarak çalışmak

    1982 Diğer
  • Türkiye İş Bankası

    Banka çalışanlarına eğitim desteği sağlamak.

    1978 Diğer