Ana içeriğe atla

Dr. Öğr. Üyesi Mari ito Alpturer

Mari ito Alpturer

Dr. Öğr. Üyesi

Mari ito Alpturer

malpturer@yeditepe.edu.tr

Fen-Edebiyat Fakültesi

Bölüm
  • Psikoloji Lisans Programı
Akademik Görevler
  • 2017
    DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ

  • 2005
    YARDIMCI DOÇENT

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ

Öğrenim Bilgisi
  • 1985-1989
    Lisans

    Waseda University

    Edebiyat-I, Felsefe, Psikoloji

  • 1990-1992
    Yüksek Lisans

    University of Surrey

    Çevresel Psikoloji M.Sc.

    Tez adı: A cross-cultural study of the concept of bathrooms: Japan and England.

  • 1992-1996
    Doktora

    University of Liverpool

    Psikoloji

    Tez adı: The conceptual structure of place: A cross-cultural study.

Kitaplar
  • Envisioning Architecture: Design, Evaluation, Communication

    BAŞYAZICI BURÇİN, ITO ALPTURER MARI, Yayın Yeri: Edizioni Nuova Cultura, Sayfa Sayısı: 554, ISBN: ISBN-10: 8868121360, ISBN-13: 978-8868121365

    2013Bilimsel Kitap
Makaleler
  • The meaning of places

    ITO ALPTURER MARI, Yayın Yeri: Open House International, 1998

    UluslararasıHakemliSSCIÖzgün Makale
  • Conceptualizacion transcultual de Lugares Cross cultural conceptualization of places

    ITO ALPTURER MARI, Yayın Yeri: Revista Latinoamericana de Psicologia, 2000

    UluslararasıHakemliSSCIÖzgün Makale
  • Accessibility versus privacy Turkish students evaluation criteria for the location of university counselling offices

    ITO ALPTURER MARI, Yayın Yeri: Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2010

    UluslararasıHakemliCONFERENCE PROCEEDINGS CITATION INDEXÖzgün Makale
Bildiriler
  • Terapi odası ortamının terapiye dair beklentiler üzerindeki etkisi

    ITO ALPTURER MARI(14.10.2022), Yayın Yeri: 21. Ulusal Psikoloji Kongresi,

    UlusalÖzet bildiri
  • Yas yaşayan üniversite öğrencilerinde keder, psikolojik sağlamlık ve travma sonrası gelişim'in ilişkisi

    ITO ALPTURER MARI(15.10.2022), Yayın Yeri: 21. Ulusal Psikoloji Kongresi,

    UlusalÖzet bildiri
  • Ev gibisi yok istanbul daki sokak çocuklarının hayat öyküleri ve ev kavramı

    ITO ALPTURER MARI(07.11.2008), Yayın Yeri: 7. Sokakta Çalışan Ve Yaşayan Çocuklar Sempozyumu,

    UlusalÖzet bildiri
  • Which room would you like to visit for counselling The interior design evaluated by counselees

    ITO ALPTURER MARI(04.07.2011), Yayın Yeri: 11th European Congress of Psychology,

    UluslararasıÖzet bildiri
  • Sokak çocuklarının tekrar sokağa dönüş nedenleri

    ITO ALPTURER MARI(04.11.2006), Yayın Yeri: 5. Sokakta Çalışan ve Yaşayan Çocuklar Sempozyumu,

    UlusalTam metin bildiri
  • Psikolojik danışmanlık odasında danışanların önemsedikleri iç mekan özellikleri

    ITO ALPTURER MARI(25.04.2012), Yayın Yeri: 17. Ulusal psikoloji Kongresi,

    UlusalÖzet bildiri
  • Psikolog ve görüşme odasi Oturma düzeni ve eşya tipinin psikolog hakkindaki izlenimler üzerindeki etkileri

    ITO ALPTURER MARI(09.04.2014), Yayın Yeri: 18. Ulusal Psikoloji Kongresi,

    UlusalÖzet bildiri
  • Psikolojik danışmanlık merkezlerinin fiziksel koşulları: Öğrenciler için neler önemlidir?

    ITO ALPTURER MARI(09.04.2015), Yayın Yeri: Üniversiteler Psikolojik Danışma ve Rehberlik Sempozyumu: Üniversite Psikolojik Danışma ve Rehberlik Merkezleri - Uygulamalar, Sorunlar ve Öneriler,

    UlusalÖzet bildiri
  • Environmental inference in psychological counselling rooms: Effects of room settings on the judgements of counsellor qualities (OR0911). International Journal of Psychology, 51 (S1), 562.

    ITO ALPTURER MARI(24.07.2016), Yayın Yeri: 31st International Congress of Psychology,

    UluslararasıÖzet bildiri
  • Accessibility versus privacy Turkish students evaluation criteria for the location of university counselling offices

    ITO MARI(21.04.2010), Yayın Yeri: World Conference of Psychology, Counselling and Guidance,

    UluslararasıTam metin bildiri
  • Subjective evaluation of generic places A cross sample examination

    Ito Mari, Wilson Margaret, Canter David(10.07.1995), Yayın Yeri: the 5th International Facet Theory Conference,

    UluslararasıSözlü Bildiri
  • Place experience and the role of religion Japan and England

    Ito Mari, Wilson Margaret, Canter David(17.07.1994), Yayın Yeri: The 23rd International Congress of Applied Psychology,

    UluslararasıÖzet bildiri
  • Multi cultural experience and the conceptualisation of place Proc of the British Psychological Society Annual Conference

    ITO MARI(01.04.1995), Yayın Yeri: British Psychological Society Annual Conference,

    UlusalÖzet bildiri
  • Would you like a fancy cesarean Elective cesarean sections in Turkey

    Ito Alpturer M, İzbirak G(21.08.2005), Yayın Yeri: The International Forum for Social Sciences and Health (IFSSH) World Congress - Health Challenges of the Third Millennium,

    UluslararasıÖzet bildiri
  • Üniversite psikolojik danışmanlığında yeni bir yaklaşım ve uygulama Sınıfta terapi

    Uslu Ö, Ito Alptürer M, Tosun Ü, Aydın E D(07.06.2007), Yayın Yeri: II. Üniversitelerde Psikolojik Danışma ve Rehberlik Sempozyumu,

    UlusalÖzet bildiri
  • Conceptualisations of rooms in the home Methodological and cross cultural comparisons

    Ito Mari, Canter David, Wilson Margaret(29.08.1993), Yayın Yeri: 4th International Facet Theory Conference,

    UluslararasıTam metin bildiri
  • Cultural specifics and universals in place concepts Cross cultural studies between Japanese and British samples

    ITO MARI(04.11.1997), Yayın Yeri: MERA 97 - International Conference on Environment-Behavior Studies for the 21st Century,

    UluslararasıTam metin bildiri
Dersler

DönemDers AdıDiliSaat
2021-2022PSY346.02 ÇEVRESEL PSİKOLOJİİngilizce3
2021-2022PSY346.01 ÇEVRESEL PSİKOLOJİİngilizce3
2021-2022PSY343.02 KÜLTÜREL PSİKOLOJİİngilizce3
2021-2022PSY343.01 KÜLTÜREL PSİKOLOJİİngilizce3
2021-2022PSY241.01 SOSYAL PSİKOLOİİngilizce3
2020-2021PSY241.01 SOSYAL PSİKOLOİİngilizce3
2020-2021PSY346.02 ÇEVRESEL PSİKOLOJİİngilizce3
2020-2021PSY346.01 ÇEVRESEL PSİKOLOJİİngilizce3
2020-2021PSY241.01 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2020-2021PSY343.02 KÜLTÜREL PSİKOLOJİİngilizce3
2020-2021PSY343.01 KÜLTÜREL PSİKOLOJİİngilizce3
2019-2020PSY346 ÇEVRESEL PSİKOLOJİİngilizce3
2019-2020PSY241.01 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2019-2020PSY478 MEZUNİYET PROJESİİngilizce3
2019-2020PSY346 ÇEVRESEL PSİKOLOJİİngilizce3
2019-2020PSY343.01 KÜLTÜREL PSİKOLOJİİngilizce3
1999-2000PRP311 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIİngilizce3
2018-2019PSY478 MEZUNİYET PROJESİİngilizce3
2018-2019PSY452.03 UYGULAMALI SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2018-2019PSY452.02 UYGULAMALI SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2018-2019PSY452.01 UYGULAMALI SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2018-2019PSY343.03 KÜLTÜREL PSİKOLOJİİngilizce3
2018-2019PSY343.02 KÜLTÜREL PSİKOLOJİİngilizce3
2018-2019PSY343.01 KÜLTÜREL PSİKOLOJİİngilizce3
2000-2001PRP372 WORK PSYCHOLOGYİngilizce3
2002-2003PRP372 WORK PSYCHOLOGYİngilizce3
2003-2004COMM241 PSİKOLOJİYE GİRİŞİngilizce3
2002-2003PRP311 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIİngilizce3
2000-2001ANT434 KÜLTÜREL TEMSİLLER: JAPONYA VE AVRUPA’DA ÇEVRE VE MEKANİngilizce3
2001-2002PRP311 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIİngilizce3
2000-2001PRP311 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIİngilizce3
2001-2002ANT434 KÜLTÜREL TEMSİLLER: JAPONYA VE AVRUPA’DA ÇEVRE VE MEKANİngilizce3
2002-2003ANR369 PSİKOLOJİK ANTROPOLOJİİngilizce3
2001-2002ANR369 PSİKOLOJİK ANTROPOLOJİİngilizce3
2003-2004ANT231 AILE, EVLİLİK VE AKRABALIKİngilizce3
2003-2004MED110 BEHAVIORAL SCIENCEİngilizce2
2002-2003ANT434 KÜLTÜREL TEMSİLLER: JAPONYA VE AVRUPA’DA ÇEVRE VE MEKANİngilizce3
2003-2004ANR369 PSİKOLOJİK ANTROPOLOJİİngilizce3
2003-2004PSY161 PSİKOLOJİYE GİRİŞİngilizce3
2003-2004PRP311 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIİngilizce3
2003-2004ANT384 BÖLGE İNCELEMELERİ: JAPONYA VE AVRUPA’DA ÇEVRE VE MEKANİngilizce3
2003-2004PSY161 PSİKOLOJİYE GİRİŞİngilizce3
2004-2005ANR369 PSİKOLOJİK ANTROPOLOJİİngilizce3
2004-2005ANT231 AILE, EVLİLİK VE AKRABALIKİngilizce3
2004-2005COMM241 PSİKOLOJİYE GİRİŞİngilizce3
2004-2005COMM241 PSİKOLOJİYE GİRİŞİngilizce3
2004-2005ANT384 BÖLGE İNCELEMELERİ: JAPONYA VE AVRUPA’DA ÇEVRE VE MEKANİngilizce3
2004-2005PSY161 PSİKOLOJİYE GİRİŞİngilizce3
2005-2006PSY161 PSİKOLOJİYE GİRİŞİngilizce3
2005-2006PSY343.01 KÜLTÜREL PSİKOLOJİİngilizce3
2005-2006COMM241 PSİKOLOJİYE GİRİŞİngilizce3
2006-2007COMM242 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2006-2007COMM241 PSİKOLOJİYE GİRİŞİngilizce3
2006-2007PSY241.02 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2006-2007PSY241.02 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2006-2007PSY101.01 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2006-2007PSY346 ÇEVRESEL PSİKOLOJİİngilizce3
2006-2007PSY101.05 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2006-2007PSY101.02 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2007-2008PSY241.02 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2007-2008PSY241.01 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2007-2008PSY101.06 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2007-2008PSY101.05 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2007-2008PSY346 ÇEVRESEL PSİKOLOJİİngilizce3
2007-2008PSY101.03 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2007-2008PSY101.02 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2007-2008PSY101.01 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2008-2009ARCH308 MİMARİ PSİKOLOJİİngilizce3
2008-2009PSY101.07 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2008-2009PSY101.06 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2008-2009PSY101.05 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2008-2009ARCH308 MİMARİ PSİKOLOJİİngilizce3
2008-2009PSy492 KÜLTÜR VE PSİKOLOJİDE SEÇME KONULARİngilizce3
2008-2009PSY346 ÇEVRESEL PSİKOLOJİİngilizce3
2008-2009PSY241.02 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2008-2009PSY241.01 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2009-2010ARCH308 MİMARİ PSİKOLOJİİngilizce3
2009-2010PSY346 ÇEVRESEL PSİKOLOJİİngilizce3
2009-2010PSY241.01 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2009-2010PSY101.02 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2009-2010ARCH308 MİMARİ PSİKOLOJİİngilizce3
2009-2010PSY446 ÇEVRE VE DAVRANIŞ İLE İLGİLİ KONULARİngilizce3
2009-2010PSY101.02 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2009-2010PSY101.01 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2010-2011ARCH308 MİMARİ PSİKOLOJİİngilizce3
2010-2011PSY478 MEZUNİYET PROJESİ Iİngilizce3
2010-2011PSY346 ÇEVRESEL PSİKOLOJİİngilizce3
2010-2011PSY241.01 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2010-2011PSY241.02 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2010-2011PSY479 MEZUNİYET PROJESİ IIİngilizce3
2010-2011PSY346 ÇEVRESEL PSİKOLOJİİngilizce3
2010-2011PSY101.02 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2010-2011PSY101.01 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2011-2012ARCH308 MİMARİ PSİKOLOJİİngilizce3
2011-2012PSY446 ÇEVRE VE DAVRANIŞ İLE İLGİLİ KONULARİngilizce3
2011-2012PSY241.02 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2011-2012PSY101.02 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2011-2012PSY101.01 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2011-2012ARCH308 MİMARİ PSİKOLOJİİngilizce3
2011-2012PSY452 UYGULAMALI SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2011-2012PSY452 UYGULAMALI SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2011-2012PSY101.02 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2011-2012PSY101.01 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2012-2013ARCH308 MİMARİ PSİKOLOJİİngilizce3
2012-2013PSY446 ÇEVRE VE DAVRANIŞ İLE İLGİLİ KONULARİngilizce3
2012-2013PSY241.03 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2012-2013PSY241.02 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2012-2013PSY101.01 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2012-2013ARCH308 MİMARİ PSİKOLOJİİngilizce3
2012-2013PSY495 GENEL PSİKOLOJİ ÜZERİNE OKUMA VE ARAŞTIRMALAR Iİngilizce3
2012-2013PSY346 ÇEVRESEL PSİKOLOJİİngilizce3
2012-2013PSY101.02 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2012-2013PSY101.01 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Iİngilizce3
2013-2014PSY446 ÇEVRE VE DAVRANIŞ İLE İLGİLİ KONULARİngilizce3
2013-2014PSY241.02 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2013-2014PSY101.01 PSİKOLOJİYE GİRİŞİngilizce3
2014-2015PSY346 ÇEVRESEL PSİKOLOJİİngilizce3
2014-2015ARCH308 MİMARİ PSİKOLOJİİngilizce3
2014-2015PSY479 MEZUNİYET PROJESİ IIİngilizce3
2014-2015PSY241.02 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2014-2015PSY241.01 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2014-2015ARCH308 MİMARİ PSİKOLOJİİngilizce3
2014-2015PSY446 ÇEVRE VE DAVRANIŞ İLE İLGİLİ KONULARİngilizce3
2014-2015PSY346 ÇEVRESEL PSİKOLOJİİngilizce3
2014-2015PSY241.01 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2014-2015PSY101.01 PSİKOLOJİYE GİRİŞİngilizce3
2015-2016ARCH308 MİMARİ PSİKOLOJİİngilizce3
2015-2016PSY446 ÇEVRE VE DAVRANIŞ İLE İLGİLİ KONULARİngilizce3
2015-2016PSY346 ÇEVRESEL PSİKOLOJİİngilizce3
2015-2016PSY241.02 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2015-2016PSY241.01 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2015-2016ARCH308 MİMARİ PSİKOLOJİİngilizce3
2015-2016PSY346 ÇEVRESEL PSİKOLOJİİngilizce3
2015-2016PSY452 UYGULAMALI SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2015-2016PSY241.03 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2015-2016PSY241.01 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2017-2018PSY343.03 KÜLTÜREL PSİKOLOJİİngilizce3
2017-2018PSY343.02 KÜLTÜREL PSİKOLOJİİngilizce3
2017-2018PSY343.01 KÜLTÜREL PSİKOLOJİİngilizce3
2017-2018PSY452.02 UYGULAMALI SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2017-2018PSY452.01 UYGULAMALI SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2017-2018PSY241.03 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2013-2014ARCH308 MİMARİ PSİKOLOJİİngilizce3
2013-2014PSY346 ÇEVRESEL PSİKOLOJİİngilizce3
2013-2014PSY241.01 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2013-2014ARCH308 MİMARİ PSİKOLOJİİngilizce3
2013-2014PSY495 GENEL PSİKOLOJİ ÜZERİNE OKUMA VE ARAŞTIRMALAR Iİngilizce3
2013-2014PSY478 MEZUNİYET PROJESİ Iİngilizce3
2013-2014PSY346 ÇEVRESEL PSİKOLOJİİngilizce3

DönemDers AdıDiliSaat
2021-2022PSY685 YÜKSEK LİSANS TEZİİngilizce3
2021-2022PSY685 YÜKSEK LİSANS TEZİİngilizce2
2020-2021PSY685 YÜKSEK LİSANS TEZİİngilizce1
2020-2021PSY685 YÜKSEK LİSANS TEZİİngilizce2
2019-2020PSY 685 YÜKSEK LİSANS TEZİİngilizce1
2019-2020PSY685 YÜKSEK LİSANS TEZİİngilizce1
1999-2000OPRT 513 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE VERİ ANALİZİİngilizce3
2000-2001ANT534 JAPONYA VE AVRUPA’DA ÇEVRE VE MEKANİngilizce3
2001-2002ANT534 JAPONYA VE AVRUPA’DA ÇEVRE VE MEKANİngilizce3
2002-2003ANT534 JAPONYA VE AVRUPA’DA ÇEVRE VE MEKANİngilizce3
2002-2003ANT569 PSİKOLOJİK ANTROPOLOJİİngilizce3
2001-2002ANT569 PSİKOLOJİK ANTROPOLOJİİngilizce3
2001-2002PRP507 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2004-2005ANT569 PSİKOLOJİK ANTROPOLOJİİngilizce3
2003-2004PRP507 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2004-2005PRP505 SOSYAL PSİKOLOJİİngilizce3
2004-2005ANT534 JAPONYA VE AVRUPA’DA ÇEVRE VE MEKANİngilizce3
2010-2011PSY521 MİMARLIK İÇİN PSİKOLOJİİngilizce3
Yönetilen Tezler

YılHazırlayan Ad SoyadTez AdıÜniversite
2004ESRA GÖKÇEFunctions and dysfunction in Japanese drinking partyYeditepe Üniversitesi
2004ÖZDENExperience of street children in Istanbul: An exploration of street life and the meaning of homeYeditepe Üniversitesi
2008AYŞEGÜLThe black tent of bedouins in Jordan: Culture, home design and space useYeditepe Üniversitesi
2008PINAR ELÇİNAn explanatory study of the meaning of purity among dalits in New Delhi, IndiaYeditepe Üniversitesi
2012BURÇİNA phenomenological study of sensual space experiences in terms of architectural pleasurability: A critique of visual dominanceYeditepe Üniversitesi
2020FEYZA MELİSThe relationship between grief, resilience and posttraumatic growth in bereaved university studentsYeditepe Üniversitesi
2023SALİHA CERENAn exploratory study of a Turkish sample of persons with hoarding behaviorYeditepe Üniversitesi
2023İREMPerceived stress and burnout in research assistants: The role of humorYeditepe Üniversitesi
2024NUR EFŞANPsychotherapy in culturally diverse Türkiye: A qualitative study of female Muslim clients' experiencesYeditepe Üniversitesi
Üyelikler
  • Türk Psikologlar Derneği (TPD)

    Üye 2012

  • Facet Theory Association (FTA)

    Üye 1996 -1998

  • Men-Environment Relations Association (MERA)

    Üye 1992

İdari Görevler
  • 2003
    Program Koordinatörü

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2003
    Program koordinatörü

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2004
    Bölüm Başkan Yardımcısı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2008
    Bölüm Başkan Yardımcısı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ