Ana içeriğe atla

Prof. Dr. Ayse Akyel

Ayse S. Akyel

Prof. Dr.

Ayse Akyel

aakyel@yeditepe.edu.tr

Eğitim Fakültesi

Bölüm
  • İngiliz Dili Eğitimi Doktora Programı
  • İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans Programı
Akademik Görevler
  • 2005
    PROFESÖR

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 1997
    PROFESÖR

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 1991
    DOÇENT

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 1988
    YARDIMCI DOÇENT

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Öğrenim Bilgisi
  • 1980-1983
    Doktora

    İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ

    EDEBİYAT FAKÜLTESİ BATI DİLLERİ VE EDEBİYATLARI BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ANABİLİM DALI

    Tez adı: Kızıldereli ve Karadereli Edebiyatında Benlik Arayışı

  • 1973-1975
    Yüksek Lisans

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

    FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ BATI DİLLERİ VE EDEBİYATLARI BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI PR. (İNGİLİZCE)

    Tez adı: Creative Aspects of Language Learning

  • 1969-1973
    Lisans

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

    FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ BATI DİLLERİ VE EDEBİYATLARI BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI PR. (İNGİLİZCE)

Kitaplar
  • YALNIZLIKLA TOPLUM ARASINDA

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: PUHU Yayınevi, Sayfa Sayısı: 96, ISBN:

    1986 Bilimsel Kitap
  • Fakülte Okul İşbirliği Çerçevesinde Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri

    S Koç, Ayşe Akyel, Ö Emekçi, L Tercanlıoğlu, Yayın Yeri: Öğretmenler Eğitimi Dizisi, YÖK, Sayfa Sayısı: 25, ISBN:

    1997 Bilimsel Kitap
  • Writing and word processing in the EFL classroom Possible effects on writing strategies

    Ayşe Akyel, S Kamışlı, Yayın Yeri: Athelstan, Sayfa Sayısı: 16, ISBN:

    1999 Bilimsel Kitap
  • Composing in first and second languages Possible effects of EFL writing instruction

    Ayşe Akyel, S Kamışlı, Yayın Yeri: Odense, Sayfa Sayısı: 39, ISBN:

    1997 Bilimsel Kitap
  • Collaboration for Professional Development

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: Heinle & Heinle, Sayfa Sayısı: 4, ISBN:

    2000 Bilimsel Kitap
  • Research Perspectives on Teaching and Learning English in Turkey Policies and Practices

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: Peter Lang., Sayfa Sayısı: 10, ISBN: ISBN 978-3-631-63334-2

    2012 Bilimsel Kitap
Makaleler
  • Effects of an in-service teacher education course on language teachers’ research knowledge and practice

    SÖNMEZ BORAN GÖRSEV,AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: Journal of theory and practice in education, 2017

    Uluslararası Hakemli Ebscho Özgün Makale
  • Possible effects of Sustained Silent Reading in an EFL context: Learner perceptions

    SAVAŞÇI MERVE,AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: Journal of Extensive Reading, 2018

    Uluslararası Hakemli Endekste taranmıyor Özgün Makale
  • possible effects of strategy instruction on L1 and Le Reading

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: Reading in a Foreign Language, 2002

    Uluslararası Hakemli British Education Index Özgün Makale
  • First language use in EFL writing Planning in Turkish vs planning in English

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: International Journal of Applied Linguistics, 1996

    Uluslararası Hakemli British Education Index Özgün Makale
  • Design of a Language Preparatory Program: A Case Study / Dil Hazırlık Okulu Tasarımı: Bir Örnek Çalışma

    MEDE ENİSA,AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2014

    Ulusal Hakemli Education Index (EI) Özgün Makale
  • The role of L1 and L2 reading comprehension in solving mathematical word problems A case in a partial immersion program

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: Australian Review of Applied linguistics, 2005

    Uluslararası Hakemli British Education Index Özgün Makale
  • EFL Reading Comprehension, Individual Differences and Text Difficulty.

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: The Reading Matrix, 2014

    Uluslararası Hakemli Education Index (EI) Özgün Makale
  • Composing in First and Second Languages: Possible Effects of EFL Writing Instruction.

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: ERIC, 1996

    Uluslararası Hakemli Education Index (EI) Özgün Makale
  • TPACK in practice: A qualitative study on technology integrated lesson planning and implementation of Turkish pre-service teachers of English

    AKYEL AYŞE SEMRA,KOÇOĞLU ZEYNEP BANU,KURT GÖKÇE, Yayın Yeri: ELT Journal, 2014

    Uluslararası Hakemli Education Index (EI) Özgün Makale
  • The effects of a professional development Program on English as a Foreign Language Teachers’ Efficacy and Classroom Practice

    ORTAÇTEPE DENİZ,AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: TESOL QUARTERLY, 2015

    Uluslararası Hakemli Education Index (EI) Özgün Makale
  • Expectation of the triad members for the roles and responsibilities of university supervisors and cooperating EFL teachers during the pre service practicum

    AKYEL AYŞE SEMRA,BÜLBÜL İLKAY, Yayın Yeri: ELT Research Journal, 2015

    Uluslararası Hakemli . Özgün Makale
  • Research Engagement in the EFL Pre Service Practicum

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: Language in Focus Journal, 2015

    Uluslararası Hakemli . Özgün Makale
  • Literature in the EFL class A study of goal achievement incongruence

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: ELT Journal, 1990

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • Evaluation of an ESP program A case study report

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: ITL: Review of Applied Linguistics, 1991

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • Review of classroom observation tasks

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: ELT Journal, 1994

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • Stylistic analysis of poetry A perspective from an initial training course in TEFL

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: TESL Canada Journal, 1995

    Uluslararası Hakemli ERIC Özgün Makale
  • Experienced and student EFL teachers instructional thoughts and actions

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: Canadian Modern Language Review, 1997

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • Teachers attitudes towards their job and professional development in Turkey

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: Mediterranean Journal of Educational Studies, 1999

    Uluslararası Hakemli British Education Index Özgün Makale
  • Collaboration to explore teaching A case study

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: TESL Canada Journal, 2000

    Uluslararası Hakemli ERIC Özgün Makale
  • Pen Paper and Electronic Portfolios An Effective Tool for Developing Reflective Thinking of Turkish EFL Student Teachers

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: Mediterrean Journal of Educational Studies, 2008

    Uluslararası Hakemli British Education Index Özgün Makale
  • A language needs analysis research at an English medium university in Turkey

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2010

    Uluslararası Hakemli SCI Özgün Makale
  • A possible application of the developmental process in an initial training course for the teaching of literature in the EFL context

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: Boğaziçi University Journal of Educational Sciences, 1991

    Ulusal Hakemli Boğaziçi University Özgün Makale
  • The role of learner teacher institution factors in the design and implementation of an ESP program

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: Boğaziçi University Journal of Educational Sciences, 1994

    Ulusal Hakemli Boğaziçi Üniversity Özgün Makale
  • Etkin Yabancı Dil Öğrenimi

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: Ana Dili: Dil ve Eğitim Dergisi, 2002

    Ulusal Hakemsiz Özgün Makale
  • Türkiye de Yabancı Dil Eğitimi

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: Artı Eğitim, 2006

    Ulusal Hakemsiz Özgün Makale
  • Loneliness or the borderline between void and society

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: Revista Canaria des Estudios Ingleses, 1987

    Uluslararası Hakemli google scholar Özgün Makale
  • The use of literature in content based writing A conceptual framework

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: Language Learning Journal, 1990

    Uluslararası Hakemli google scholar Özgün Makale
  • Principles involved in writing an ESP textbook for Turkish policemen

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: Journal of Human Sciences, 1991

    Uluslararası Hakemli google scholar Özgün Makale
  • Hypermedia Reading Strategies Employed by Advanced Learners of English

    AKYEL AYŞE SEMRA, Yayın Yeri: System, 2009

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • Turkish EFL Teachers Perceptions of English as a Lingua Franca

    Görsev İnceçay, Ayşe Semra Akyel, Yayın Yeri: Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 2014

    Ulusal Hakemli EBSCO Özgün Makale
Bildiriler
  • At First Sight: The Effects of a Short-Term Extensive Reading Program on Turkish EFL Learners’ Motivation for Reading and Reading Engagement

    SAVAŞÇI MERVE,AKYEL AYŞE SEMRA(04.08.2017), Yayın Yeri: The 4th Extensive Reading World Congress,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Pre-service teacher education in Turkey with a special focus on practicum

    AKYEL AYŞE SEMRA(30.03.2018), Yayın Yeri: 5th International NTELT Conference,

    Uluslararası
  • The History of Pre-service Language Teacher Education in Turkey with a Special Focus on Practicum: A Neglected Component

    AKYEL AYŞE SEMRA(23.10.2014), Yayın Yeri: 3rd National Conference on Foreign Language Education, Boğaziçi University, İstanbul. (,

    Ulusal
  • Collaboration for Individual Classroom Practice: A Case Study Report

    AKYEL AYŞE SEMRA(15.05.2014), Yayın Yeri: 8th International ELT Research Conference: Innovative Approaches to research in ELT, Çanakkale 18 Mart University,,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Extensive Reading and Output-oriented Activities

    SAVAŞÇI MERVE,AKYEL AYŞE SEMRA(04.08.2017), Yayın Yeri: The 4th Extensive Reading World Congress,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Expectation of the triad members for the roles and responsibilities of university supervisor and cooperating EFL teachers during the pre service practicum

    BÜLBÜL İLKAY,AKYEL AYŞE SEMRA(04.03.2015), Yayın Yeri: Language in FocusContemporary Perspectives on Theory, Research, and Praxis in ELT and SLA,

    Uluslararası Davetli konuşmacı
  • Pre service Teacher Education in Turkey

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: Fulbright Yaz Okulu Etkinlikleri Yurtdışı Seminerleri,

    Ulusal Davetli konuşmacı
  • More comprehensible input supported by grammar instruction Pedagogical Implications

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: Kuleli Askeri Lisesi, 3. EFL Conference,

    Ulusal Davetli konuşmacı
  • Writing and word processing in the EFL classroom Possible effects on writing strategies attitudes and compositions

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: Second IATEFL Balkan Conference,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Deneyimli İngilizce öğretmenleri ile öğretmen adaylarının eğitsel düşünce ve eylemleri üzerine bir karşılaştırma

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: Modern Öğretmen Yetiştirmede İlerlemeler,

    Ulusal Tam metin bildiri
  • Composing in first and second languages Possible effects of EFL writing instruction

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: Second IATEFL Balkan Conference,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Inservice Teacher Education

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: 3. EFL Conference,

    Ulusal Davetli konuşmacı
  • Research on the relationship between ESL EFL teachers beliefs and instructional practices

    Ayşe Akyel, H Sağlıcak(), Yayın Yeri: New Trends and aims in language education in the 2000's,

    Ulusal Tam metin bildiri
  • Collaboration in Teacher Education

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: Kara Kuvvetleri Komutanlığı Yabancı Dil Öğretimi Sempozyumu,

    Ulusal Davetli konuşmacı
  • Colloboration for Professional Development

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: ELT Conference Proceedings,

    Ulusal Tam metin bildiri
  • Quality in Education

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: MEB-Kalder Quality in Education Panel,

    Ulusal Davetli konuşmacı
  • Etkin Yabancı Dil Öğrenimi

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: TÖMER,

    Ulusal Davetli konuşmacı
  • Yabancı bir dil olarak İngilizce eğitimi ve öğretiminde yaşanan sorunlar çözümleri ve gelişmeler

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: Özel Okullar Derneği,

    Ulusal Davetli konuşmacı
  • EFL Reading Strategies

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: International ELT Conference,

    Ulusal Davetli konuşmacı
  • Reading In EFL

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: 3rd ELT conference in Eastern Mediterranean University,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • First language use in EFL writing Planning in Turkish vs planning in English

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: AILA 10th International Applied Linguistics Conference Proceedings,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Experienced and student EFL teachers instructional thoughts and actions

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: TESOL Convention, Conference Proceedings,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Professional Development of EFL teachers National and international perspectives

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: TESOL Annual Convention, Conference Proceedings,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Colloquium Professional Development Duty or Delight

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: TESOL Annual Convention,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Collaboration to Explore Teaching

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: IATEFL Conference Proceedings,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Reading Strategies in EFL

    R Salatacı, A Akyel(), Yayın Yeri: TESOL Conference Proceedings,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Professional Development of EFL Teachers

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: EARLI Conference Proceedings,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Factors affecting reading comprehension in a hypermedia environment

    A Akyel, G Erçetin, Y Akbulut(), Yayın Yeri: EUROCALL Conference Proceedings,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Factors affecting reading comprehension in a hypermedia environment

    A Akyel, G Erçetin, Y Akbulut(), Yayın Yeri: EUROCALL Conference Proceedings,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Hypertext reading strategies employed by advanced EFL learners

    G Erçetin, A Akyel(), Yayın Yeri: EUROCALL Conference Proceedings,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • The Relationship of individual difference variables on EFL reading comprehension

    A Akyel, A Neslihan(), Yayın Yeri: International TESL Conference Proceedings,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Quality in Teacher Education

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: 11th International Convention on Students' Imece Circles,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Teacher Efficacy and Professional Development

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: 5th International Conference in ELT Research,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Internet based English Language Education Project

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: International Symposium on e-INSET NET: Recent Developments In Distance Education in Language Teaching and Teacher Education Conference,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Expectations of University Supervisors Cooperating Teachers and EFL Student Teachers for the Roles and Responsibilities of University Supervisors and Cooperating Teachers

    AKYEL AYŞE SEMRA(), Yayın Yeri: Current Trends in SLA Research and Language Teaching Conference,

    Uluslararası Tam metin bildiri
Projeler
  • The evaluation of the Foreign Language Education Program in Darüşşafaka High School

    DİĞER Tamamlandı , 650

    Projedeki Görev: Yönetici

  • Inservice Education for EFL teachers in Musevi Okulu

    DİĞER Tamamlandı , 750

    Projedeki Görev: Yönetici

  • Possible effects of student teacher supervising teacher collaboration on supervising teachers professional development

    DİĞER Tamamlandı , 900

    Projedeki Görev: Yönetici

  • The factors affecting reading comprehension in a hypermedia environment for advanced learners of English

    DİĞER Tamamlandı , 1500

    Projedeki Görev: Yönetici

  • The relationship between professional development and teacher efficacy

    DİĞER Tamamlandı , 1000

    Projedeki Görev: Yönetici

  • The comparison of face to face and blended M A in ELT program

    DİĞER Tamamlandı , 1000

    Projedeki Görev: Yönetici

  • Hayat Boyu Öğrenme Programı Comenius

    Avrupa Birliği Devam Ediyor , 1500

    Projedeki Görev: Yönetici

  • Designing Materials and teaching ESP for Turkish Policemen

    DİĞER Tamamlandı , 750

    Projedeki Görev: Yönetici

  • The effects of using the first language in writing compositions in English as a foreign language

    DİĞER Tamamlandı , 600

    Projedeki Görev: Yönetici

  • The effects of word processing on EFL students writing strategies attitudes and compositions

    DİĞER Tamamlandı , 700

    Projedeki Görev: Yönetici

Dersler

DönemDers AdıDiliSaat
2018-2019İNGİLİZCE EĞİTİMİNDE DİLBİLGİSİİngilizce3
2017-2018İngilizce Eğitiminde Dilbilgisiİngilizce3
2017-2018İngilizce eğitiminde okuma ve yazmaİngilizce3
2016-2017İngilizce Eğitiminde Dilbilgisiİngilizce3
2016-2017İngilizce eğitiminde okuma ve yazmaİngilizce3
2007-2008Sözel İletişim IIİngilizce3
2007-2008Uygulamalı Dilbilimİngilizce3

DönemDers AdıDiliSaat
2014-2015LİSANSÜSTÜ SEMİNERİİngilizce1
2008-2009Yabancı Dil Becerilerinin Öğretimiİngilizce3
2008-2009İngilizce Öğretmenlerinin Hizmet-içi Eğitimi ve Mesleki Gelişimi Konularına Yaklaşımlarİngilizce3
2008-2009Dil Becerilerinin Öğretimine Yaklaşımlarİngilizce3
2007-2008Yabancı Dil Becerilerinin Öğretimiİngilizce3

DönemDers AdıDiliSaat
2018-2019DİL ÖĞRETMENİ EĞİTİMİİngilizce3
2017-2018seminerİngilizce1
2017-2018İkinci dil/yabancı dil olarak ingilizce’xxde okuma yazma konularına yaklaşımİngilizce3
2017-2018İngilizce öğretmeni eğitimiİngilizce3
2016-2017İkinci dil/yabancı dil olarak ingilizce’xxde okuma yazma konularına yaklaşımİngilizce3
2016-2017İngilizce öğretmeni eğitimiİngilizce3
2015-2016İkinci dil/yabancı dil olarak ingilizce’xxde okuma yazma konularına yaklaşımİngilizce3
2015-2016İngilizce öğretmeni eğitimiİngilizce3
2015-2016dünya ingilizceleriİngilizce3
2014-2015dünya ingilizceleriİngilizce3
2013-2014Dil Becerilerinin Öğretimine Yaklaşımlarİngilizce4
2013-2014İngilizce Öğretmenlerinin Hizmet-içi Eğitimi ve Mesleki Gelişimi Konularına Yaklaşımlarİngilizce4
2012-2013Dil Becerilerinin Öğretimine Yaklaşımlarİngilizce4
2012-2013Dil Becerilerinin Öğretimine Yaklaşımlarİngilizce4
2011-2012İngilizce Öğretmenlerinin Hizmet-içi Eğitimi ve Mesleki Gelişimi Konularına Yaklaşımlarİngilizce4
2011-2012İngilizce Öğretmenlerinin Hizmet-içi Eğitimi ve Mesleki Gelişimi Konularına Yaklaşımlarİngilizce4
2011-2012Dil Becerilerinin Öğretimine Yaklaşımlarİngilizce4
2011-2012Dil Becerilerinin Öğretimine Yaklaşımlarİngilizce4
2010-2011İngilizce Öğretmenlerinin Hizmet-içi Eğitimi ve Mesleki Gelişimi Konularına Yaklaşımlarİngilizce4
2010-2011Dil Becerilerinin Öğretimine Yaklaşımlarİngilizce4
2009-2010İngilizce Öğretmenlerinin Hizmet-içi Eğitimi ve Mesleki Gelişimi Konularına Yaklaşımlarİngilizce4
2009-2010İngilizce Öğretmenlerinin Hizmet-içi Eğitimi ve Mesleki Gelişimi Konularına Yaklaşımlarİngilizce4
2009-2010Dil Becerilerinin Öğretimine Yaklaşımlarİngilizce4
2009-2010Dil Becerilerinin Öğretimine Yaklaşımlarİngilizce4
2008-2009Dil Öğretmeni Eğitimiİngilizce4
2007-2008Dil Öğretmeni Eğitimiİngilizce4
Yönetilen Tezler

YılHazırlayan Ad SoyadTez AdıÜniversite
1995ALİThe Role of input in second language acquisition: More copmrehensible input supported by grammer instruction or more grammer instruction ?Boğaziçi Üniversitesi
1997REYHANReading strategies in Turkish and English: A case study of Eight Turkish EFL studentsBoğaziçi Üniversitesi
1998JOHN GEORGEPossible influences on teachers instructional thoughts and actions: A case study of two EFL teachersBoğaziçi Üniversitesi
1999HARİKAThe Effects of teachers beliefs on their instructional practices and decisions in the clasroomBoğaziçi Üniversitesi
2006NESLİHANThe Contributions to foreign language reading comprehension of the selected individual-difference variablesBoğaziçi Üniversitesi
2004İLKAYExpectations for the roles of cooperating teachers and university supervisors during the practice teaching period as perceived by university supervisors, cooperating teachers and student teachersBoğaziçi Üniversitesi
2007SEMAPossible effects of in-service education on efl teachers' professional development in terms of teacher efficacy and reflective thinkingBoğaziçi Üniversitesi
2006DENİZThe relationship between teacher efficacy and professional development within the scope of an in-service teacher education programBoğaziçi Üniversitesi
2012GÜLThe role of text comprehension, L2 reading proficiency, incidental vs. intentional vocabulary exposure in intake, gain, and retention of target vocabularyYeditepe Üniversitesi

YılHazırlayan Ad SoyadTez AdıÜniversite
ElifThe relationship of the nature of teacher feedback on student writing practices with EFL teachers’ and their students’ identity construction as writers: a comparison within multiple perspectives.
OrkunExamining working memory and writing in L1 and L2 from a psycholinguistic
MutahharThe role of morphological processing on reading fluency
Sinanthe relationship between writing process and working memory
Mervethe role of extensive reading (ER) and repeated reading (RR): Unveiling the effects and bridging the gap
SedatProfessional development of preservice teachers at a state university in Turkey: A cross-sectional examination
2001DERİNThe Relationship between collaboration and professional development: Possible effects of EFL student teacher / supervising teacher dialogue on the beliefs and instructional practices of the EFL supervising teachersBoğaziçi Üniversitesi
2006ZEYNEP BANUThe role of protfolios in EFL student teachers` professional development: A case studyBoğaziçi Üniversitesi
2012ENİSADesign and evaluation of a language preparatory program at an English medium university in an EFL setting: A case studyYeditepe Üniversitesi
2012GÖKÇEDeveloping technological pedagogical content knowledge of Turkish pre-service teachers of English through a design studyYeditepe Üniversitesi
2015GÖRSEVAn investigation of research knowledge and orientation of English language teachers attending an MA programYeditepe Üniversitesi
2017MEHMET ORKUNA psycholinguistic study of L1Turkish and L2 English writing: The role of working memoryYeditepe Üniversitesi
2019MERVEBridging the gap: Comparing the relative effects of sustained silent reading (SSR), assisted repeated reading (ARR), and traditional reading (TR) on EFL learners' reading comprehension and silent reading rate, vocabulary knowledge, motivation for reading, and attitudes toward readingYeditepe Üniversitesi
2023ELİFThe relationship between teachers' attitudes and feedback-giving practices and student expectations: Theorizing from practice in an efl contextYeditepe Üniversitesi
Ödüller
  • TÜBA Uluslararası Yayın Desteği

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

    TÜRKİYE

  • Boğaziçi Üniversitesi Akademik Teşvik Ödülü

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

    TÜRKİYE

  • Boğaziçi Üniversitesi Akademik Teşvik Ödülü

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

    TÜRKİYE

  • Boğaziçi Üniversitesi Vakfı Uluslararası Yayın Desteği / TÜBA Uluslararası Yayın Desteği

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

    TÜRKİYE

  • Boğaziçi Üniversitesi Vakfı Uluslararası Yayın Desteği / TÜBA Uluslararası Yayın Desteği

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

    TÜRKİYE

  • Boğaziçi Üniversitesi Vakfı Uluslararası Yayın Desteği / TÜBA Uluslararası Yayın Desteği

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

    TÜRKİYE

  • Halide Edip Adıvar Edebiyat Ödülü

    Arnavutköy Kız Koleji

    TÜRKİYE

Üyelikler
  • IATEFL

    Üye 1992 -

  • EARLI

    Üye 1992 -

  • AAAL

    Üye 1992 -

  • TESOL

    Üye 1988 -

İdari Görevler
  • 2010
    Dekan

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2005
    Bölüm Başkanı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2005
    Enstitü Müdürü

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 1997
    Bölüm Başkanı

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

Üniversite Dışı Deneyim
  • Boğaziçi Üniversitesi

    Eğitim Fakültesinde bölüm başkanı olarak çalıştım

    1997 Diğer
  • Yeditepe Üniversitesi

    Eğitim Fakültesinde bölüm başkanı olarak çalıştım

    2005 Diğer
  • Yeditepe Üniversitesi

    Eğitim Fakültesinde dekan olarak çalışmaktayım

    2010 Diğer
  • Yeditepe Üniversitesi

    Eğitim Bilimleri Enstitüsünde enstitü müdürü olarak çalıştım.

    2005 Diğer
  • istek vakfı okulları

    2005 Diğer
  • boğaziçi üniversitesi

    2006 Diğer
  • yeditepe üniversitesi

    2006 Diğer
  • Boğaziçi Üniversitesi

    2004 Diğer
  • Boğaziçi Üniversitesi

    2003 Diğer
  • Boğaziçi Üniversitesi

    2002 Diğer
  • Boğaziçi Üniversitesi

    1993 Diğer
  • Boğaziçi Üniversitesi

    1997 Diğer