Ana içeriğe atla

Prof. Dr. Altan Kar

Altan Kar

Prof. Dr. Altan Kar

altankar@yeditepe.edu.tr

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

Çalışma Alanları: Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı , Sosyoloji , Beden Sosyolojisi , İletişim Sosyolojisi , Toplumsal Cinsiyet

ORCID: 0000-0002-7450-6616

Bölüm
    Akademik Görevler
    • 2024
      PROFESÖR

      YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

      YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ELEKTRONİK TİCARET VE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ

    • 2019
      DOÇENT

      YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

      YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

    • 2015
      DOÇENT

      YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

      YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

    Öğrenim Bilgisi
    • 2001-2005
      Doktora

      MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ

      SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SOSYOLOJİ (DR)

      Tez adı: Sembolik Kültür İlişkileri ve Bir Örnek Olarak Armağan Olgusu

    • 1999-2001
      Yüksek Lisans

      MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ

      FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ GENEL SOSYOLOJİ VE METODOLOJİ ANABİLİM DALI

      Tez adı: Türk Toplumunda Kadının Yeri ve Aile İçindeki Karar Sürecine Etkisi

    • 1984-1988
      Lisans

      İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ

      EDEBİYAT FAKÜLTESİ ANTROPOLOJİ BÖLÜMÜ ANTROPOLOJİ PR.

    Kitaplar
    • Medya ve Çocuk Rehberi

      KAR ALTAN, Yayın Yeri: Eğitim Kitapevi, Sayfa Sayısı: 288, ISBN: 9789758890538

      2008 Bilimsel Kitap
    • Dişilik, Güzellik ve Şiddet Sarmalında Kadın ve Bedeni

      İNCEOĞLU YASEMİN, KAR ALTAN, Yayın Yeri: Ayrıntı Yayınları, Sayfa Sayısı: 208, ISBN: 9789755395623

      2010 Bilimsel Kitap
    • In Handbook of Research on Organizational Culture and Diversity in the Modern Workforce

      KAMAŞAK RİFAT, Özbilgin Mustafa, ATAY DERİN, KAR ALTAN, Yayın Yeri: IGI Global, Sayfa Sayısı: 543, ISBN: 1799847691

      2020 Bilimsel Kitap
    • İnternet ve Sokak

      KAR ALTAN, Yayın Yeri: Ayrıntı Yayınları, Sayfa Sayısı: 368, ISBN: 978-975-539-984-3

      2016 Bilimsel Kitap
    • Kadın ve Bedeni

      İNCEOĞLU YASEMİN,KAR ALTAN, Yayın Yeri: Ayrıntı, Sayfa Sayısı: 208, ISBN: 9789755395623

      2010 Bilimsel Kitap
    • Handbook of Research on Organizational Culture and Diversity in the Modern Workforce

      KAMAŞAK RİFAT,KAR ALTAN,YAVUZ MELTEM,BAYKUT SİBEL, Yayın Yeri: IGI Global Publications, Sayfa Sayısı: 20, ISBN: 9781522522508

      2017 Bilimsel Kitap
    Makaleler
    • Kutuplaştırmanın Yeni Mekanları Kapalı Siteler

      KESİM GÜVEN SEVGİ,KAR ALTAN, Yayın Yeri: Folklor Edebiyat, 2013

      Uluslararası Hakemli EBSCO Özgün Makale
    • Medyanın Seyirlik Sunakları Yarışma Programları

      KESİM GÜVEN SEVGİ,KAR ALTAN, Yayın Yeri: Folklor Edebiyat, 2010

      Uluslararası Hakemli MLA Folklore Bibliyography, Türkologischer Anzeiger Viyana Özgün Makale
    • Self Gift Giving A New Widespread Consumption Culture

      KAR ALTAN, Yayın Yeri: Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2008

      Uluslararası Hakemli EBSCO Özgün Makale
    • Alternatif Bir Sosyalleşme Zemini Olarak İnternet ve Bir Sanal Cemaat Örneği, İtiraf.com.

      KESİM GÜVEN SEVGİ, KAR ALTAN, Yayın Yeri: Folklor Edebiyat, 2004

      Uluslararası Hakemli EBSCO Özgün Makale
    • Ataerkil Erkeklik Örüntüleri Dönüşüyor mu? Genç Erkeklerin "Erkeklik" Algısı

      KAR ALTAN, KESİM GÜVEN SEVGİ, Yayın Yeri: Yeditepe Üniversitesi İletişim Dergisi, 2011

      Ulusal Hakemli EBSCO Özgün Makale
    • New Beauty Icons: Freedom or Convıctıon to The Human Body

      İNCEOĞLU YASEMİN, KAR ALTAN, Yayın Yeri: İletişim Fakültesi Dergisi, 2009

      Ulusal Hakemli EBSCO Özgün Makale
    • Küreselleşmenin İçerme Gücü / Güçsüzlüğü

      KAR ALTAN, Yayın Yeri: İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2004

      Ulusal Hakemli EBSCO Özgün Makale
    Bildiriler
    • The Identity Formation By Conspicuous Islamists Consumption: Turkey's New Conservative Women, Researchfora

      KAR ALTAN, aksu mehmet, Yalçınkaya Barış, Biroğul Meltem(01.03.2018), Yayın Yeri: 36.th International Conference,

      Uluslararası Tam metin bildiri
    • How Socıal Media Alters Human Relationships: Mediated Communication, Techno Romantic Relationships, Disembodied Love…

      KAR ALTAN, KAMAŞAK RİFAT, Ertuğrul Ferhan(19.05.2016), Yayın Yeri: International Humanities and Social Sciences Conference,

      Uluslararası Tam metin bildiri
    • Uysal Bedenlerin Tekinsizliği: Mahremiyetin İfşası

      KESİM GÜVEN SEVGİ,KAR ALTAN(07.03.2012), Yayın Yeri: International Congress on Visual Culture: New Approaches in Communication, Art and Design "Digitalization",

      Uluslararası Tam metin bildiri
    • İş Tatmini ile Yaşam Tatmininin Tükenmişlik Üzerindeki Nispi Etkisi

      BULUTLAR FUSUN,KAMAŞAK RİFAT,KAR ALTAN(01.03.2004), Yayın Yeri: Sosyal Bilimler Araştırma Derneği, Sosyal Bilimler Araştırmaları Konferansı,

      Ulusal Tam metin bildiri
    • Arkaik Topluluklardan Günümüze Armağanın Toplumsal İlişkiler İçindeki Yeri ve İşlevleri.

      KAR ALTAN(16.11.2005), Yayın Yeri: Türk Kültüründe Hediye Uluslararası Sempozyumu,

      Uluslararası Tam metin bildiri
    • Araştırmalarda Sosyal Antropolojik Boyut Ve Disiplinlerarasılık

      KAR ALTAN(10.04.2008), Yayın Yeri: Yeditepe Üniversitesi, Türkiyede ve Dünyada Antropoloji ve Eğitimi Sempozyumu,

      Ulusal Tam metin bildiri
    • New Beauty Icons Freedom or Conviction to Human Body

      İNCEOĞLU YASEMİN,KAR ALTAN(04.05.2009), Yayın Yeri: Media and Healty Development in Adolescence Conference,

      Uluslararası Tam metin bildiri
    • Kurban Geleneğinin sosyo ekonomik Analizi

      KAR ALTAN(19.09.2006), Yayın Yeri: 16.Ulusal Sosyoloji Koongresi:Sosyolojide Güncel Sorunlar,

      Ulusal Tam metin bildiri
    • Sanal Alana Sızan Sırlar

      KAR ALTAN,KESİM GÜVEN SEVGİ(01.03.2004), Yayın Yeri: Kadın Çalışmalarında Disiplinlerarası Buluşma,

      Ulusal Tam metin bildiri
    • The Paradoxical Relationship Between the Truth of the Real World and the Opening in Social Media (Facebook)

      KAR ALTAN, KESİM GÜVEN SEVGİ(08.05.2013), Yayın Yeri: 14 th. International Cultural Studies Symposium, Change and Challenge,

      Uluslararası Tam metin bildiri
    • Is it Possible to Find an IRIS APFEL in Turkey? The Perception and Attitudes of Agedness, Body and Consumption of 'Silver Generation' in Turkey

      KAR ALTAN(02.09.2015), Yayın Yeri: The International Trends and Issues in Communication & Media Conference,

      Uluslararası Tam metin bildiri
    • Neuromarketing: How Ethical is the Use of Imaging Technics in Marketing?

      BULUTLAR FUSUN, KAR ALTAN, KAMAŞAK RİFAT(01.07.2013), Yayın Yeri: International Conference of Business and Management, Social Science Research Society,

      Uluslararası Tam metin bildiri
    • Is It Real Digital Activism or Is It Just Conscience Relief Movement?

      KESİM GÜVEN SEVGİ, KAR ALTAN(01.09.2013), Yayın Yeri: 2.nd International Symposium Language and Cominucation Exploring Novelties (ISLC),

      Uluslararası Tam metin bildiri
    • Uysal Bedenlerin Tekinsizliği Mahremiyetin İnşaası

      Kesim Güven Sevgi, Kar Altan(07.03.2012), Yayın Yeri: International Congress on Visual Culture:New Approaches Communication, Art and Design "Digitalization",

      Uluslararası Tam metin bildiri
    Projeler
    • Shoemaking Training Institution

      Avrupa Birliği Tamamlandı 01.03.2004-31.08.2004

      Projedeki Görev: Danışman

    • Youth Enterprise and Unemployment YEU

      Avrupa Birliği Tamamlandı 01.11.2012-31.10.2014

      Projedeki Görev: Araştırmacı

    Dersler

    DönemDers AdıDiliSaat
    2013-2014Consumer Behaviorİngilizce3
    2013-2014Pazarlamaya Girişİngilizce9
    2012-2013Farklı Kültürlerde İş Yapmanın Kurallarıİngilizce3
    Yönetilen Tezler

    YılHazırlayan Ad SoyadTez AdıÜniversite
    2019İREMThe impacts of social media advertisements on the number ofreservations in tourism sector: A comparative case study in turkeyYeditepe Üniversitesi
    2021MELTEMThe changes in Turkish consumers' online shopping behavior during the early days of COVID-19 pandemicYeditepe Üniversitesi
    2022AYŞEGÜLOnline brand management during the pandemic period effect on consumers: Review of online marketplacesYeditepe Üniversitesi
    2022SUNAChange in online consumer behavior patterns during the pandemicYeditepe Üniversitesi
    2023İREM KUMSALThe impact of logistics activities on customer satisfaction from an e-commerce perspectiveYeditepe Üniversitesi
    2024ECE FEMPlace of online art galleries and auction houses in TurkeyYeditepe Üniversitesi
    İdari Görevler
    • 2022
      Anabilim Dalı Başkanı

      YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    • 2021
      Dekan Yardımcısı

      YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    • 2021
      Dekan Yardımcısı

      YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    • 2020
      Dekan Yardımcısı

      YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    • 2016
      Anabilim Dalı Başkanı

      YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    Üniversite Dışı Deneyim
    • IBS Araştırma Şirketi

      Tüketici ve Pazarlama konusunda Kalitatif ve Kantitatif Araştırma Yöneticisi

      1994 Diğer
    • FED Training

      Pazar Araştırma, Proje Yönetimi, Pazarlamaya Giriş, Zaman Yönetimi konularında eğitmen

      1998 Diğer
    • Yeditepe Üniversitesi

      Pazar Araştırma,Pazarlamaya Giriş, Tüketici Davranışı konularında eğitmen

      1999 Diğer
    • Kamar Araştırma Şirketi

      Tüketici ve Pazarlama konusunda Kalitatif ve Kantitatif Araştırma Yöneticisi

      1992 Diğer