Ana içeriğe atla

UNESCO: 100 Milyonu Aşkın Çocuk, Temel Eğitim ve Öğretimden Yoksun Kaldı

UNESCO: 100 Milyonu Aşkın Çocuk, Temel Eğitim ve Öğretimden Yoksun Kaldı

Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü’nün (UNESCO) yayımladığı raporda, son 14 ayda temel eğitimde milyonlarca çocuğun yeterlilik eşiğinin altında kaldığı yer aldı. Birinci ve sekizinci sınıf öğrencileri ele alınarak hazırlanan rapora göre koronavirüs salgını nedeniyle okulların kapatılmasının ardından temel eğitim ve öğretimden yoksun kalan çocukların sayısı 483 milyondan, 584 milyona çıktı. Ayrıca raporda, kovid-19 ile mücadele sürecinin yanı sıra ailelerin de sosyoekonomik durumlarının bu yetersizliğin artışında etkili olduğu yer aldı.

Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Başkanı Doç. Dr. Yelkin Diker Coşkun, konuyla ilgili değerlendirmelerde bulundu. En önemli çocuk grubunun birinci sınıflar olduğuna işaret eden Doç. Dr. Coşkun,  temel eğitimden yoksun çocukların sayısındaki artışın ve olası olumsuz etkilerinin önlenmesi için alınabilecek tedbirlere dikkat çekti. Doç. Dr. Yelkin Diker Coşkun, “Okuma-yazma öğrenme, eğitimde pek çok şeyin temeli. Okuma yazma becerileri, matematiksel beceriler, değerler, tutumlar ve bunun gibi kritik özelliklerin okul dışında kazandırılması pek kolay değil. Pandemi bu tür becerilerin kazanılmasını engelleyen çok önemli bir faktör oldu. En önemli çocuk grubu, ilkokul birinci sınıflar. Birinci sınıfların temel okuma-yazma eğitimlerini okulda almaları sağlanmalı” diye konuştu.

Basın Yansımaları: dha.com.tr | sondakika.cc | haberler.com