Dünyanın en etkili sanat topluluklarından biri olan School of Visual Arts New York’un (SVA) Underground Images Afiş Sergisi, İstanbul’da görücüye çıktı. Ünlü tasarımcı Mirko İliç, genç tasarımcıların en büyük yanılgısının hemen büyük reklam ajanslarında çalışmak istemeleri olduğunu söyledi. İliç, “Kendilerini tanımaları için önce kreatif ve ticari hedefi küçük işler yapmalılar. Esas alıcı sokaktadır, ürünü tüketen kişidir” dedi.
Basın Yansımaları: dha.com.tr | mynet.com | istanbulgazetesi.com.tr | haberler.com
School of Visual Arts New York’un (SVA) Underground Images Afiş Sergisi, Yeditepe Üniversitesi’nde sanatseverlerle buluştu. SVA eğitimcilerinden olan tasarımcı Mirko İliç, ayrıca üniversitede ‘Sağdan Sola Tasarım’ başlığıyla bir konferans verdi. Grafik Tasarımı Bölümü öğrencileri ile sosyal sorumluluk afişleri temalı bir workshop da gerçekleştiren İliç, genç tasarımcılarla deneyimlerini paylaştı.
1947’den günümüze New York City metro sisteminde sergilenmek üzere SVA’da tasarlanan afişlerden bir seçki niteliği taşıyan sergi için İliç, “Afişlerin her biri birer tasarım ve sanat eseri. Bu yüzden çok iyi bir koleksiyon. 3 sene önce bize ‘gezen sergi’ye çevrilmesi önerildi. Bu şekilde birçok ülkeyi gezdik. 70 afişlik bir seçkiyi İstanbul’da da sanatseverlerle buluşturmamız çok önemli. Aynı zamanda bir grafik tasarım tarihi diyebiliriz. Toplumla paylaşmak istememizin sebebi, tasarımcı ya da sanatçı olmasanız bile estetik değeri çok yüksek işler olduğunu göstermek” dedi.
‘Underground Images Afiş Sergisi’ 8 Mart tarihine kadar üniversitenin 26 Ağustos Yerleşimi’nde ve Caddebostan Kültür Merkezi’nde görülebilecek.