Ana içeriğe atla

Kaygıyı Yöneten Sınavda Başarılı Olur

Kaygıyı Yöneten Sınavda Başarılı Olur

 

Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) 26-27 Haziran’da yapılacak. Birinci dönemi uzaktan eğitimle tamamlayan 12’nci sınıf öğrencilerinin büyük çoğunluğu yarıyıl tatilinde yüz yüze derslere başladı. Bu yıl yapılan YKS’ye salgın sürecinde hazırlanan adayların kaygı durumu her yıl olduğundan daha fazla. Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı Doç. Dr. Yelkin Diker Coşkun, kaygı yönetimi ile ilgili Posta gazetesine önemli bilgiler verdi.

 

ZİHİNSEL DAĞINIKLIK

Doç. Dr. Yelkin Diker Coşkun, bu yıl sınava girecek öğrencilerin sınav esnasında gerçek performansı ortaya koyamama endişesi yaşadıklarını söyledi. Bu endişenin arkasında salgının neden olduğu ve pek çok kişinin yaşadığı ‘zihinsel dağınıklık’lığın önemli bir rol oynadığını belirten Coşkun, “Gündemde insan sağlığı ile ilgili kritik bir konu varken adayların sınava hazırlık sürecine yeterince odaklanamaması ve bu nedenle stres yaşaması çok normal” dedi.

DUYGU VE ZAMAN YÖNETİMİ

Kaygının olumsuz düşüncelerin yarattığı bir duygu durumu olduğunu söyleyen Coşkun, “Duygu ve zaman yönetimi becerileri çağımızın altın kavramları. YKS sınavında da bu becerileri iyi kullanabilmek önemli oldu. Çünkü son yıllarda soru metinleri gittikçe daha uzun ve seçenekler öğrencilerin algılama, ilişki kurma, analitik düşünme gibi becerilerini daha yoğun kullanmalarını gerektiriyor. Kaygısını yönetebilen adayların sınav performansı daha iyi olacak” dedi.

KAYGI YÖNETİMİ İÇİN ÖNERİLER

Doç. Dr. Yelkin Diker Coşkun, kaygı ile ilgili öğrencilere şu tavsiyelerde bulundu:

  • Adaylar sınava kalan sürede dikkat ve algı süreçlerini olabildiğince sınava yöneltmeye çalışmalı.
  • Yıl boyunca uyguladıkları çalışma temposunda beğenmedikleri, yetersiz olduğunu düşündükleri noktaları kalan zamana göre tekrar düzenleyebilirler.
  • Adaylar, kaygılarını yönetebilmek için sınav öncesinde kaygılandıkları şeyin sınav sonucu olup olmadığını kendilerine sormalılar.
  • Kaygı nedeni başarısız olmaksa kaygılandıkları konuları sınav sonrası düşünüp çözüm üretebileceklerini bilmeliler.
  • Öğrenciler iyi organize olabilmeliler, bunun için bazı stratejiler kullanabilirler. Örneğin soruları hızla taramak, kendilerince kolay sorulardan başlamak, çok zorlandıkları sorularda ara vermek gibi.