Ana içeriğe atla

E-Ticaretin Yükselişi

E-Ticaretin Yükselişi

İzlemek için tıklayınız.

Üniversitemiz İktisadi İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) Dekan Yardımcısı ve aynı zamanda E-Ticaret ve Teknoloji Yönetimi Bölümü Başkanı Doç. Dr. Altan Kar, Habertürk televizyonunda yayınlanan Yolun Başındayken programında, Dr. Görkem İldaş'ın konuğu oldu. Doç. Dr. Altan Kar, yaşadığımız zorlu süreçte e-ticaretin yükselişinin sektöre ve eğitime yansımalarını yorumladı. 
Her alan için dijital becerileri kazanmanın artık zorunluluk olduğu bir dönemde yaşadığımızı ifade eden Doç. Dr. Altan Kar, “Pandemi yalnızca hızlandıran efekt oldu” dedi. E-ticaretin 2020 yılında Türkiye’de yüzde 66, dünyada ise yüzde 23 büyüdüğünü belirten Kar, bu büyümenin özellikle e-ticaretin perakende online alışveriş kısmında olduğunu belirtti.
Pandemi döneminde online müşteri oranının da çok ciddi bir şekilde arttığını belirten Kar, pandemiden önce yüzde 6’larda olan online perakende hacminin yüzde 20’lere yükseldiğini anımsattı. E-ticaret alanına 3 milyonun üzerinde yeni müşteri girdiğini anımsatan Kar, e-ticaret platformlarında yapılan yeni düzenlemelerle, pratikliği ve ekonomik avantajları nedeniyle kazanılan bu müşterilerin kaybedilmeyeceği öngörüsünde bulundu. 
E-ticarette özellikle üniversite-sanayi işbirliklerinin ve markalı derslerin öğrencilere kazandırdıklarını anlatan Altan Kar, şunları söyledi:
“Biz her yıl üniversitenin bütün bölümlerinde dış paydaşlarımızla toplantılar yaparız. Türkiye’de ve dünyada, sektörde ne olmuş? Sektör nereye gidiyor? Nasıl gelişmeler var? Mezunlardan beklenen donanımlar, beceriler nasıl değişiyor? Bunları öğrendikten sonra, programlarımızı bu yönde düzenlemeye çalışırız, ek dersler koyarız. Örneğin geçen yıllarda nesnelerin interneti, yapay zekâ adları altında dersler açtık. Ayrıca markalı derslerimizle, dünyanın önemli şirketlerinin yöneticilerinin de aralarında bulunduğu önemli sektör temsilcilerini ağırlarız. CEO’lar bizzat 12-13 hafta bizde ders verirler.”