Dear Student;
You have joined us as the newest members of the Yeditepe University family after a challenging exam period to achieve the success you have targeted. I congratulate you and your esteemed families who are your biggest supporters in achieving this success.
Every year, one of the most enjoyable periods of our academic calendar is the Registration Days when we welcome our new students.
At Yeditepe University, where you will lay the foundations of a successful future, you will have the solid infrastructure you will need in your future career with the international quality education and wide social opportunities we offer. Thanks to the English education given in our school and other foreign languages you can learn, a successful career both in our country and in the international arena will be waiting for you.
In addition to the academic education you will receive at Yeditepe University, you will be able to participate in more than 1000 events organised by the student clubs at our university every year, and you will be able to enter business life as individuals with developed social skills and the ability to manage and implement events.
As Yeditepe University, we have aimed to raise enlightened individuals who will continue the Atatürk Renaissance since the first day we were founded. In line with this purpose, we are confident that you will proudly represent us by taking part in national and international projects that will bring added value to our country with a researcher and innovative perspective.
I wish you all a university life full of success and beautiful memories. Welcome to our university.
Prof. Dr. Mehmet DURMAN-
Rector
2025-2026 akademik yılında YKS ile Üniversitemize yerleştirilen öğrencilerimiz, 01-03 Eylül 2025 tarihleri arasında https://www.turkiye.gov.tr/yok-universite-ekayit adresinden e-devlet kapısı üzerinden kayıt yöntemi ile (MYO/Fakültelere göre ayrım gözetmeksizin) 01-05 Eylül 2025 tarihleri arasında Üniversiteye gelerek kayıt ofisinde kayıtlarını gerçekleştirebilirler.
E-Devlet Kapısı Üzerinden Elektronik Kayıt İçin İşlem Adımları
YÖK Üniversite E-Kayıt Kullanım Kılavuzu için tıklayınız.
Elektronik kayıtlar 01-03 Eylül 2025 tarihleri arasında MYO/Fakültelere göre ayrım gözetmeksizin gerçekleştirilecektir. E-Kayıt işlemlerini tamamlayan adayların Üniversiteye gelmesine ve herhangi bir evrak teslimi yapmasına gerek yoktur.
Kampüste Kayıt için İşlem Adımları Gerekli Belgeler
Kayıt Sürecinde Dikkat Etmeniz Gerekenler
ÖSYM bursları dışında burs/indirim almaya hak kazanan öğrencilerin belirtilen burs imkânlarından yararlanabilmeleri için belge, diploma sunmaları gerektiğinden Yeditepe Üniversitesi Kampüsü’nde kayıt yaptırmaları gerekmektedir.
Erkek öğrencilerin askerlik durumları e-devlet sistemi üzerinden kontrol edilecektir. Kontrol sonucunda şubeye yönlendirilen öğrenciler askerlik tecil yazısı getirmeleri halinde kayıt işlemi yapabileceklerdir.
Başka bir üniversitede eş düzey bir programda kaydı bulunan öğrencilerin (açık öğretim, uzaktan öğretime kayıtlı öğrenciler hariç) Yeditepe Üniversitesine kayıt yaptırmaları için mevcut kayıtlarını sildirmiş olmaları gerekir.
18 yaş ve üzeri olup Üniversiteye kayıt için şahsen kendileri gelemeyecek öğrenciler yerine noter tasdikli vekâletnamesi bulunan vekilleri gelip kayıt yaptırabilirler. Posta yoluyla gönderilen kayıt belgeleri kabul edilmeyecektir.
Ödemeler tüm MYO/Fakülte bölümleri için Hazırlık ücreti üzerinden yapılacaktır. Hazırlık muafiyet sınavını geçerek fakülteye başlayacak öğrencilerden hazırlık ile fakülte ücreti farklı olanların ücret farklarının düzenlenebilmesi için 19 Eylül 2025 Cuma günü mesai bitimine kadar Mali Kayıt Bölümüne başvurup fark düzenlemesinin tamamlanmış olması gerekmektedir.
1- PEŞİN ÖDEME(Havale/EFT)
PEŞİN ÜCRET, yıllık eğitim ücretinin tamamının KAYIT SIRASINDA (Havale/EFT yoluyla) ödenmesi halinde geçerlidir.
2- KREDİ KARTI İLE PEŞİN ÖDEME
Yıllık eğitim ücretinin tamamının kredi kartı ile tek çekim ödenmesi halinde geçerlidir. Peşin eğitim ücreti üzerinden %2 ek ücret alınır.
3- TAKSİTLİ ÖDEME
Yıllık eğitim ücretinin tamamının ödeme planı yapılması halinde geçerlidir.
NOT: Kayıt işlemleri için Yapı Kredi Bankası Taksitli Eğitim Sistemi İle ödeme yapmak isteyen velilerimiz; Yapı Kredi Mobil’e giriş yaparak Ödemeler>Eğitim Ödemesi>Taksitli Eğitim Sistemi Başvuru ve Talimat Girişi adımından okul bilgisi seçimi yapıldıktan sonra öğrenci numarası girişi yaparak başvuru yapabilmektedir. Peşinat tutarı Taksitli Eğitim Sistemi ile yapılacak ise mutlaka ödeyeceğiniz eğitim ücretinin tamamı dahil edilmelidir.
Taksitli eğitim sistemi ile ödeme gerçekleştirmek isteyen velilerimizden Yapı Kredi Bankası hesabı olmayanların bu işlemi yapabilmeleri için hesap açtırmaları gerekmekte olup, Türkiye genelindeki herhangi bir Yapı Kredi Bankası şubesine giderek hesap açtıktan sonra öğrenci numarası ile taksitli eğitim sistemini gerçekleştirebilirler. Ödeme planı şubelerdeki banka görevlileri tarafından velilerimize iletilecektir.
Yapı Kredi Bankası için gerekli evrak: Öğrenci velisinin nüfus cüzdan fotokopisi.
2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Taksitli Ödeme Planı (Ödeme seçeneği %25 peşinat, kalanı 6 taksit şeklindedir ve sadece Yapı Kredi Bankası Taksitli Eğitim Sistemi üzerinden 2025 ile başlayan okul numaranız ile yapılmaktadır ve işlemler tamamlandıktan sonra ödeme planı banka tarafında verilecektir.)
ÖDEME PLANI | ÜCRETLİ | %25 BURSLU | %50 BURSLU | %75 BURSLU |
Peşinat: Kayıt Sırasında Ödenecektir | 324.157,00 | 243.117,00 | 162.079,00 | 81.039,00 |
1.Taksit: 5 Kasım 2025 | 162.078,00 | 121.558,50 | 81.039,00 | 40.519,50 |
2.Taksit: 5 Aralık 2025 | 162.078,00 | 121.558,50 | 81.039,00 | 40.519,50 |
3.Taksit: 5 Şubat 2026 | 162.078,00 | 121.558,50 | 81.039,00 | 40.519,50 |
4.Taksit: 5 Mart 2026 | 162.078,00 | 121.558,50 | 81.039,00 | 40.519,50 |
5.Taksit: 5 Nisan 2026 | 162.078,00 | 121.558,50 | 81.039,00 | 40.519,50 |
6.Taksit: 5 Mayıs 2026 | 162.078,00 | 121.558,50 | 81.039,00 | 40.519,50 |
TOPLAM ÜCRET | 1.296.625,00 | 972.468,00 | 648.313,00 | 324.156,00 |
Ücretlere %10 KDV dahildir.
Yeditepe University offers students the opportunity to live in its centrally located campus with its dormitories for male and female students with a capacity of 3,529 beds in 26 Ağustos Campus.
Dormitories for female students have rooms for 1 and 2 persons. Dormitories for male students have rooms for 1, 2, 3 and 4 persons and are equipped with bathroom-toilet, mini fridge, private desk, chair, library with glass shelves, wardrobe with mirror and other equipment made of fireproof materials.
Dormitory registrations for the 2024 – 2025 academic year will be conducted from August 19st to 26th, 2024.
To avoid any inconvenience due to high demand, students must carefully follow the steps outlined below and complete their registration renewals on time.
Registration Renewal Steps
Requests to change the selected room will be evaluated after the registration period ends.
One application is sufficient; multiple room types can be selected in a single application.
BANK | YAPI KREDİ BANK |
ACCOUNT NAME | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ DÖNER SERMAYE İŞLETMESİ |
BRANCH | İNÖNÜ CADDESİ TİCARİ ŞUBE |
BRANCH CODE | 682 |
SWIFT | YAPITRISXXX |
Bank Address | 19 Mayıs, İnönü Cd. No:104, 34736 Kadıköy/ İstanbul |
EURO | TR15 0006 7010 0000 0037 8688 22 |
USD | TR40 0006 7010 0000 0037 8668 20 |
Explanation | Student Name-Surname and Student Number |
DOCUMENTS NEEDED FOR REGISTRATION
Documents required for students who will enrol in our student residences for the first time
For students who have previously stayed in our dormitories:
1 copy of the ID card
Criminal record certificate
For students registering for our dormitories for the first time:
1 copy of the ID card
2 passport photos
Criminal record certificate
Students must bring the original documents required for registration on the day of dormitory placement.
For international students only.
MALE DORMITORY ROOM TYPE | ROOM SIZE (m²) | 2024-25 FEES |
SINGLE ROOM WITH EXTERNAL VIEW | 13.50 M² | 8,700 USD |
DOUBLE ROOM WITH EXTERNAL VIEW | 16.50 M² | 6,800 USD |
TRIPLE ROOM WITH EXTERNAL VIEW | 27.00 M² | 5,800 USD |
The selected room type rate + $500 deposit must be paid.
Fees include VAT.
For international students only.
MEYDAN (SQUARE) ROOM TYPE | ROOM SIZE (m²) | 2024-25 FEES |
SINGLE ROOM WITH EXTERNAL VIEW | 17.31 M² | 8,700 USD |
DOUBLE ROOM WITH EXTERNAL VIEW | 16.00 M² | 6,800 USD |
ALT GÜNEY (LOWER SOUTH) ROOM TYPE | ROOM SIZE (m²) | 2024-25 FEES |
SINGLE ROOM WITH EXTERNAL VIEW | 17.57 M² | 8,700 USD |
DOUBLE ROOM WITH EXTERNAL VIEW | 16.37 M² | 6,800 USD |
KUZEY 1 (NORTH 1) ROOM TYPE | ROOM SIZE (m²) | 2024-25 FEES |
SINGLE ROOM WITH EXTERNAL VIEW | 14.86 M² | 8,700 USD |
DOUBLE ROOM WITH EXTERNAL VIEW | 14.88 M² | 6,800 USD |
KUZEY 2 (NORTH 2) ROOM TYPE | ROOM SIZE (m²) | 2024-25 FEES |
SINGLE ROOM WITH EXTERNAL VIEW | 12.06 M² | 8,700 USD |
DOUBLE ROOM WITH EXTERNAL VIEW | 17.02 M² | 6,800 USD |
The selected room type rate + $500 deposit must be paid.
Fees include VAT.
ISTEK A.S., which also provides regular shuttle services for our university, has been providing shuttle services to the students and staff of ISTEK Foundation Schools since 1992 and Yeditepe University since 1996.
Its mission is to understand the needs and expectations of the students and staff it serves accurately and completely, to transport them in safe and comfortable, healthy and hygienic environments, to carry out transportation using new and technologically superior vehicles by using changing and developing technology, to reduce possible malfunctions to zero by performing periodic maintenance and continuous checks of the vehicles, to have information about the location of the vehicles by using appropriate communication technologies, to ensure the training and satisfaction of employees, as well as the continuity of service quality and to develop appropriate solutions against any possible adverse situation.
It provides service with a total of 440 vehicles. A 370-vehicle minibus fleet operates for ISTEK Foundation Schools and a 70-vehicle midibus fleet operates for Yeditepe University students and staff.
Currently, student shuttle services are available from all districts in Istanbul except Çatalca, Silivri, Beylikdüzü, Şile and Sultanbeyli. Route and time information can be found at www.istekservis.com.tr.
In addition, there are 5 ring shuttle services between 08.00 and 23.00 within the 26 August Campus.
Yeditepe University 26 August Campus is located in Ataşehir, the centre of Istanbul, on an extremely easy route in terms of transportation. It is easily accessible by public transport from centres such as Taksim, Üsküdar, Kadıköy, (Metrobus Uzunçayır), Metro (Marmaray), Bostancı, Kartal.
Contact addresses for those who want to get information about the transport service:
(0216) 578 01 34 - (0216) 578 01 35
E-mail: istekservis@istek.org.tr