Skip to main content

Özge Kirezli

Özge Kirezli

Özge Kirezli

ozge.kirezli@yeditepe.edu.tr

Faculty of Economics and Administrative Sciences

Department
    Academic Duties
    • 2019
      DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

      YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

      YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ

    • 2018
      ÖĞRETİM GÖREVLİSİ

      İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ

      İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ İŞLETME PR. (İNGİLİZCE) (TAM BURSLU)

    • 2017
      ÖĞRETİM GÖREVLİSİ

      İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ

      İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ İŞLETME PR. (İNGİLİZCE) (TAM BURSLU)

    • 2010
      ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

      İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ

      İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ İŞLETME PR. (İNGİLİZCE) (TAM BURSLU)

    • 2009
      ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

      İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ

      İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ İŞLETME PR. (İNGİLİZCE) (TAM BURSLU)

    Education Information
    • 2010-2015
      Doktora

      MARMARA ÜNİVERSİTESİ

      SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DR)

      Tez adı: Tüketicilerde alışveriş bağımlılığı eğilimini belirleyen faktörlerin kişisel, nedensel ve durumsal boyutlarıyla incelenmesi

    • 2008-2010
      Yüksek Lisans

      MARMARA ÜNİVERSİTESİ

      SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE)

      Tez adı: Visualizing motivations, strategies and activities of green marketing in organizations: A descriptive study in electronics / battery industry

    • 2003-2007
      Lisans

      MARMARA ÜNİVERSİTESİ

      İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ İŞLETME PR. (İNGİLİZCE)

    Books
    • Digital Entrepreneurship and the Sharing Economy

      ATAKAN MUKADDES GÜL SERAP,KİREZLİ ÖZGE, Yayın Yeri: Routledge, Taylor and Francis Group, Sayfa Sayısı: 19, ISBN: 978-0-367-47240-5

      2021 Bilimsel Kitap
    • Corporate Sustainability in the Age of Circular Economy

      KİREZLİ ÖZGE,TUZCU MUTEBER, Yayın Yeri: Altınbaş Üniversitesi Yayınları, Sayfa Sayısı: 430, ISBN: 978-625-8174-75-5

      2024 Bilimsel Kitap
    • Transition to the Circular Economy Model: The Case of Turkey

      KİREZLİ ÖZGE,TUZCU MUTEBER, Yayın Yeri: Springer Nature Switzerland, Sayfa Sayısı: 144, ISBN: 978-3-031-52700-5

      2024 Bilimsel Kitap
    • ULUSLARARASI PAZARLAMA

      BARUÖNÜ FATMA ÖZGE, KİREZLİ ÖZGE, Yayın Yeri: SEÇKİN, Sayfa Sayısı: 576, ISBN: 978-975-02-8790-9

      2023 Ders Kitabı
    • Circular Economy Multidisciplinary Approaches from Turkey

      TUZCU MUTEBER, KİREZLİ ÖZGE, Yayın Yeri: Lexington Books, Sayfa Sayısı: 262, ISBN: 978-1-66692-109-0

      2023 Bilimsel Kitap
    • Green Marketing and Environmental Responsibility in Modern Corporations

      KİREZLİ ÖZGE, KAYTAZ YİĞİT MELİS, Yayın Yeri: IGI Global, Sayfa Sayısı: 245, ISBN: 9781522523314

      2017 Bilimsel Kitap
    • Digital Entreprenurship and the Sharing Economy

      KİREZLİ ÖZGE, ATAKAN MUKADDES GÜL SERAP, Yayın Yeri: Routledge, Sayfa Sayısı: 219, ISBN: 978-1-003-03682-1

      2021 Bilimsel Kitap
    • Analyzing Global Social Media Consumption

      KİREZLİ ÖZGE, AYDIN ALTINOKLAR ASLI ELİF, Yayın Yeri: IGI Global, Sayfa Sayısı: 358, ISBN: 9781799847182

      2020 Bilimsel Kitap
    • Muhasebe Organizasyon Pazarlama Anlayış, Tartışma ve Gelişmeler

      TOLUNAY ASLI, KİREZLİ ÖZGE, Yayın Yeri: Gazi Kitabevi, Sayfa Sayısı: 470, ISBN: 978-625-7358-87-3

      2021 Bilimsel Kitap
    • Muhasebe, Organizasyon, Pazarlama Anlayış, Tartışma ve Gelişmeler: Cilt 2 - Pazarlama - Organizasyon

      TOLUNAY ASLI, KİREZLİ ÖZGE, Yayın Yeri: Gazi Kitabevi, Sayfa Sayısı: 475, ISBN: 978-625-7358-87-3

      2021 Bilimsel Kitap
    • Dijital Dönüşüm Ekseninde İşletme Uygulamaları

      KİREZLİ ÖZGE, Yayın Yeri: Detay Yayınevi, Sayfa Sayısı: 592, ISBN: 9786052541432

      2019 Bilimsel Kitap
    • Corporate Social Responsibility and Strategic Market Positioning for Organizational Success

      KAYTAZ YİĞİT MELİS, KİREZLİ ÖZGE, Yayın Yeri: IGI Global, Sayfa Sayısı: 250, ISBN: 9781522554097

      2019 Bilimsel Kitap
    • Green Marketing and Environmental Responsiblity in Modern Corporations

      KİREZLİ ÖZGE,KAYTAZ YİĞİT MELİS, Yayın Yeri: IGI Global, Sayfa Sayısı: , ISBN: 978-1-5225-2331-4

      2018 Bilimsel Kitap
    • Corporate Social Responsibility and Strategic Market Positioning for Organizational Success

      KAYTAZ YİĞİT MELİS,KİREZLİ ÖZGE, Yayın Yeri: IGI GLOBAL, Sayfa Sayısı: , ISBN: 9781522554097

      2018 Bilimsel Kitap
    Articles
    • Analyzing Motivational Determinants of Shopping Addiction Tendency

      KİREZLİ ÖZGE,ARSLAN FATMA MÜGE, Yayın Yeri: EGE ACADEMIC REVIEW, 2019

      Uluslararası Hakemli ESCI Özgün Makale
    • The Varying Impact of Self and Other Oriented Message Appeals on Volunteering

      AYDIN ALTINOKLAR ASLI ELİF, KİREZLİ ÖZGE, YURDAKUL ELİF, Yayın Yeri: Yönetim Bilimleri Dergisi, 2021

      Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
    • Exploring the distress factors of weight-based stigmata in shopping: a qualitative study on obese females

      KİREZLİ ÖZGE,ÖZTUNÇ MÜGE,KAYTAZ YİĞİT MELİS,İRFANOĞLU MÜGE,BARUÖNÜ FATMA ÖZGE, Yayın Yeri: Middle East Journal of Management, 2025

      Uluslararası Hakemli ESCI Özgün Makale
    • A review of counterfeiting research on demand side: Analyzing prior progress and identifying future directions

      BARUÖNÜ LATİF FATMA ÖZGE,KAYTAZ YİĞİT MELİS,KİREZLİ ÖZGE, Yayın Yeri: The Journal of World Intellectual Property, 2018

      Uluslararası Hakemli ESCI Özgün Makale
    • Do Social Media Characteristics Trigger Customer Engagement? An Empirical Study On Smart Phone Brands

      POLAT EMRE, KİREZLİ ÖZGE, Yayın Yeri: Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 2022

      Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
    • Value Creation in Crowdfunding Projects - Evidence from an Emerging Economy

      OBA BEYZA,ATAKAN MUKADDES GÜL SERAP,KİREZLİ ÖZGE, Yayın Yeri: Journal of Innovation Economics and Management, 2018

      Uluslararası Hakemli ESCI Özgün Makale
    Presentations
    • Exploring Fair Trade Attitude and Fair Trade Behavior of Turkish Consumers

      KİREZLİ ÖZGE,KABADAYI KUŞCU ZEYNEP(21.06.2012), Yayın Yeri: 8th International Strategic Management Conference,

      Uluslararası Tam metin bildiri
    • Consumer Coping Strategies during COVID-19 Pandemic Within a Shopping Context

      ATAKAN MUKADDES GÜL SERAP, KİREZLİ ÖZGE, EKER İŞCİOĞLU TUTKU(06.07.2023), Yayın Yeri: 44th EBES Conference,

      Uluslararası Özet bildiri
    • DÖNGÜSEL EKONOMİ PERSPEKTİFİNDE MODA ENDÜSTRİSİNE BAKIŞ

      KİREZLİ ÖZGE, TUZCU MUTEBER(19.11.2022), Yayın Yeri: CES II CIRCULAR ECONOMY SERIES II INTERNATIONAL CONFERENCE,

      Ulusal Özet bildiri
    • AN EXPLORATORY STUDY ON THE ROLE OF MUNICIPALITIES’ IN CIRCULATION OF THE SECOND-HAND TEXTILE PRODUCTS: UNDERSTANDING THE PROCESS, MOTIVES, AND CHALLENGES

      KİREZLİ ÖZGE, TUZCU MUTEBER(26.12.2021), Yayın Yeri: SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR GELECEK İÇİN, MULTİDİSİPLİNER BİR YAKLAŞIM OLARAK DÖNGÜSEL EKONOMİ,

      Ulusal Özet bildiri
    • THE EFFECTS OF VALUE CONSCIOUSNESS, SALE PRONENESS AND PRICE MAVENISM ON CONSUMER SATISFACTION IN DISCOUNT STORES

      KİREZLİ ÖZGE, Gençelli İbrahim Berke(23.06.2022), Yayın Yeri: 26. PAZARLAMA KONGRESİ,

      Ulusal Tam metin bildiri
    • Farklı Güdülerin Sosyal Medya Kullanım Davranışına Etkisi: Yaş ve Cinsiyetin Rolü

      KİREZLİ ÖZGE, AYDIN ALTINOKLAR ASLI ELİF(30.06.2021), Yayın Yeri: 25. Ulusal Pazarlama Kongresi,

      Ulusal Özet bildiri
    • Online Group Buying Behavior: Analyzing the Drivers and Behavioral Patterns of a Recent Trend

      KİREZLİ ÖZGE, ATAKAN MUKADDES GÜL SERAP, JULAR ÖZFİDAN JANSANEM(04.06.2013), Yayın Yeri: 42nd EMAC Annual Conference,

      Uluslararası Tam metin bildiri
    • İnternetten Grup Satın Alma Davranışı:Fırsat Sitelerinde Alışveriş Yapan Tüketicilerin Tutum ve Davranışlarını Anlamaya Yönelik bir Çalışma

      JULAR ÖZFİDAN JANSANEM, ATAKAN MUKADDES GÜL SERAP, KİREZLİ ÖZGE(19.06.2013), Yayın Yeri: 18. Ulusal Pazarlama Kongresi,

      Ulusal Tam metin bildiri
    • Museum Marketing: Shift from Traditional to Experiential Marketing

      KİREZLİ ÖZGE(27.04.2011), Yayın Yeri: CIRCLE Conference,

      Uluslararası Tam metin bildiri
    Projects
    • Advancing Global Collaboration: Establishing a Double Degree Partnership between Henley Business School and Yeditepe University  

      Diğer Resmi Kurum ve Kuruluşlar Devam Ediyor 11.04.2025- , 24,826.17

      Projedeki Görev: Proje Koordinatör Yrd.

    • OBEZ TÜKETİCİLERİN ALIŞVERİŞTE YAŞADIĞI UTANÇ DUYGUSU : NEDENLERİ VE BAŞA ÇIKMA MEKANİZMALARINI ANLAMAK

      Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Devam Ediyor 02.06.2021- , 23.200 TÜRK LİRASI

      Projedeki Görev: Araştırmacı

    • Obez Tüketicilerin Alışverişte Yaşadığı Utanç Duygusu: Nedenleri ve Başa Çıkma Mekanizmalarını Anlamak

      Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Devam Ediyor 02.06.2021- , 27376 TÜRK LİRASI

      Projedeki Görev: Araştırmacı

    • Obez Tüketicilerin Alışverişte Yaşadığı Utanç Duygusu: Nedenleri ve Başa Çıkma Mekanizmalarını Anlamak

      Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı 02.06.2021-03.06.2024 , 27376 TÜRK LİRASI

      Projedeki Görev: Araştırmacı

    Courses

    DönemDers AdıDiliSaat
    2024-2025BBA 362 CONSUMER BEHAVIORİngilizce3
    2024-2025BBA 361 MARKETING RESEARCHİngilizce3
    2024-2025BBA 261İngilizce9
    2022-2023BBA 261- Marketing Principlesİngilizce6
    2021-2022BBA 261- Marketing Principlesİngilizce6
    2021-2022BBA 362- CONSUMER BEHAVIORİngilizce3
    2021-2022BBA 361 Marketing Researchİngilizce3
    2021-2022BBA 261 Marketing Principlesİngilizce3

    DönemDers AdıDiliSaat
    2024-2025MBA 532 CONSUMER BEHAVIORİngilizce3
    2022-2023FEAS 598- SEMINARİngilizce3
    2022-2023MBA 532- CONSUMER BEHAVIORİngilizce3
    2021-2022FEAS 598- SEMINARİngilizce3
    2021-2022MBA 533 Brand Managementİngilizce3
    2021-2022MBA 534 Services Marketingİngilizce3

    DönemDers AdıDiliSaat
    2024-2025DBA 642 STRATEGIC MARKETING MANAGEMENTİngilizce3
    Supervised Theses

    YılHazırlayan Ad SoyadTez AdıÜniversite
    2021İBRAHİM GÖKHANUnderstanding big data effects on buying intention through usefulness, risk and trust perceptions of consumers towards websitesYeditepe Üniversitesi
    2020EMREThe influence of social media characteristics on customer engagement: An empirical study on smartphone industryYeditepe Üniversitesi
    2021İBRAHİM BERKEIdentifying price based determinants of consumer satisfaction in discount stores: Analyzing the moderating effect of self-congruityYeditepe Üniversitesi
    2021ANILDetermining the effects of environmental-oriented attitudes, eco-label, price sensitivity and social influence on green purchase intention: An empirical study on air-conditioning marketYeditepe Üniversitesi
    2021ÇAĞKANThe effects of programmatic advertising characteristics on consumer attitude and intention to clickYeditepe Üniversitesi
    2022ÖZGEThe impact of social media marketing efforts on consumer equity and consumer loyaltyYeditepe Üniversitesi
    2023MUTEBERThe role diverse perceived values in value co-cretion: A study on collaborative consumptionBoğaziçi Üniversitesi
    2023BEYZAGender representation in television advertising and stereotypes on women in advertisementsYeditepe Üniversitesi
    2023GÖZDEFactors that affect the intention to use e-learning sites: A study from the perspective of technology acceptance modelYeditepe Üniversitesi
    2023ECESUAstrology marketing: Examining diverse factors affecting astrology related consumptionYeditepe Üniversitesi
    2024CEYDAAnalyzing the effects of tax awareness and perceived tax fairness on taxpayer compliance: A descriptive research on white-collarsYeditepe Üniversitesi
    2024YAPRAKSağlıkta dijitalleşme sürecinde sağlık personelinin sağlık teknolojilerine ilişkin tutumlarının demografik değişkenler açısından incelenmesi: Diyarbakır ili örneğiYeditepe Üniversitesi
    2024SEDAUnderstanding the effect of supplier relations and market orientation on firm performance: Evidence from TurkeyYeditepe Üniversitesi

    YılHazırlayan Ad SoyadTez AdıÜniversite
    2024MERVEThe influence of website quality on customer purchase intention through the mediating role of e-satisfaction anf flow experienceYeditepe Üniversitesi
    Administrative Duties
    • 2023
      Bölüm Başkan Yardımcısı

      YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    • 2023
      Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği

      YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    Experience Outside the University