Skip to main content

Assist. Prof. Dr. Cagla Bal

Cagla Bal

Assist. Prof. Dr. Cagla Bal

0216 578 00 00 cagla.bal@yeditepe.edu.tr

Faculty of Education

Academic Duties
  • 2024
    DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ

    FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2023
    ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ

    ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

  • 2016
    ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ

    HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Education Information
  • 2018-2023
    Doktora

    HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (DR)

    Tez adı: Erken çocukluk eğitimcilerine yönelik hazırlanan ön yargısız eğitim programının öğretmenler ve çocuklar üzerindeki etkisinin incelenmesi

  • 2015-2017
    Yüksek Lisans

    HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)

    Tez adı: Okul öncesi öğretmenlerinin çocuk haklarına ilişkin tutum, davranış ve görüşlerinin incelenmesi

  • 2010-2015
    Lisans

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İNGİLİZCE)

Books
  • Erken Çocuklukta Okul Dışı Öğrenme

    BAL ÇAĞLA,Ketenci-Tona Fazilet Merve, Yayın Yeri: Eğiten Kitap, Sayfa Sayısı: 29, ISBN: 978-625-5974-07-5

    2024 Bilimsel Kitap
  • ÇOCUKLAR İÇİN ÇOK KÜLTÜRLÜ EĞİTİM: ÇEŞİTLİLİKLERİN OLDUĞU BİR DÜNYADA ÖĞRENME VE ÖĞRETİM

    GÜLER YILDIZ TÜLİN, PAMUK DENİZ, KORKMAZ AYSEL, KOŞAN YEKTA, ALAT ZEYNEP, YAĞAN SEVCAN, ALAN ÜMRAN, ATIŞ AKYOL NEVRA, Yayın Yeri: Anı Yayıncılık, Sayfa Sayısı: 248, ISBN: 6051702547

    2018 Kitap Tercümesi
Articles
  • The Self-Awareness Scale for Anti-Bias Education: A Reliability and Validity Study

    BAL ÇAĞLA, AKMAN BERRİN, Yayın Yeri: e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2023

    Uluslararası Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
  • Education for sustainability in early childhood education: a systematic review

    GÜLER YILDIZ TÜLİN, ÖZTÜRK NACİYE, İYİ TÜLAY, Aşkar Neşe, BAL ÇAĞLA, KARABEKMEZ SİBEL, HÖL ŞABAN, Yayın Yeri: Environmental Education Research, 2021

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • Giving Children permission for risky play: parental variables and parenting styles

    AKDEMİR KADRİYE, BAL ÇAĞLA, SEVİMLİ ÇELİK SERAP, Yayın Yeri: Journal of Outdoor and Environmental Education, 2023

    Uluslararası Hakemli ESCI Özgün Makale
  • The impacts of culture and diversity considering anti-bias education: preschool teachers’ views and needs

    BAL ÇAĞLA,AKMAN BERRİN, Yayın Yeri: International Journal of Early Years Education, 2024

    Uluslararası Hakemli ESCI Özgün Makale
  • Okul öncesi dönem çocuklarının ebeveynlerinin akıllı sembol kullanımı ve televizyondan koruma yöntemleri

    BANKO ÇAĞLA,İLHAN TÜLAY,ŞALLI FATİME, Yayın Yeri: Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2017

    Uluslararası Hakemli ProQuest Özgün Makale
  • Evaluation of the knowledge and opinions of the students of a faculty of education about children’s rights, child abuse and neglect

    ÇOBAN Tülin, DOĞAN BAHAR, KAVAKLI DUYGU, KORKMAZ ALİ CAN, BAHADIR BÜŞRA, Has Akdağ Fahriye, DENİZ AYŞEGÜL, BAL ÇAĞLA, İYİ TÜLAY, GÜLER YILDIZ TÜLİN, TURAN FAHRİYE FİGEN, ÇOBAN AYSEL, GÖNEN MÜBECCEL SARA, Yayın Yeri: ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 2021

    Uluslararası Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
  • An investigation of early childhood education teachers attitudes, behaviors, and views regarding the rights of the child

    BAL ÇAĞLA, GÜLER YILDIZ TÜLİN, Yayın Yeri: International Journal of Child Care and Education Policy, 2021

    Uluslararası Hakemli ESCI Özgün Makale
  • Preschool Parenting during Pandemic: What are the Needs of Preschool Parents and Children?

    BATTAL ŞEYMANUR, BAL ÇAĞLA, EROĞLU ESMA, AKMAN BERRİN, Yayın Yeri: Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2023

    Uluslararası Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
  • Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Haklarına İlişkin Görüşleri

    KARDEŞ SERVET,BANKO ÇAĞLA,EREN SABİHA,antakyalıoğlu şahin, Yayın Yeri: Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2017

    Uluslararası Hakemli index copernicus SOBİAD Özgün Makale
  • Okul öncesi dönemdeki iki dilli çocukların ebeveynlerinin ve öğretmenlerinin iki dillilik ile ilgili görüşleri

    BAL ÇAĞLA, Ketenci Tona Merve, AKMAN BERRİN, Yayın Yeri: Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2020

    Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
  • Çocuk Oyun Alanlarının Risk İçeren Oyunları Desteklemesi Açısından İncelenmesi

    BAL ÇAĞLA, AKDEMİR KADRİYE, GEMİCİ KOŞAR MERVE, SEVİMLİ ÇELİK SERAP, Yayın Yeri: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2018

    Uluslararası Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
  • Sığınmacılara Yönelik Sosyal Medya Algısı: Bir Sözlük Değerlendirmesi

    KARDEŞ SERVET,BANKO ÇAĞLA,AKMAN BERRİN, Yayın Yeri: Göç Dergisi, 2017

    Uluslararası Hakemli CNKI Scholar, ERIH Plus, Norwegian Register for Scientific Journals, Series and Publishers,RePEc arama Özgün Makale
  • Araştırma Görevlilerinin Bilimde Etik Değerlere İlişkin Görüşleri

    KARDEŞ SERVET,BANKO ÇAĞLA,AKMAN BERRİN, Yayın Yeri: Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017

    Uluslararası Hakemli SOBİAD, Citefactor, Sindexs, Turkegitimindeksi, Akademikdizin, Academickeys Özgün Makale
Presentations
  • Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programlarında Kullanılan Ders Kitaplarının Kapsayıcılıklarının İncelenmesi

    Koca Özge, BAL ÇAĞLA, ÖZER ZELİHA, YILMAZ ARİF(24.11.2021), Yayın Yeri: 7. ULUSLARARASI OKUL ÖNCESI EĞİTİM KONGRESİ,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Ön Yargısız Eğitim Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

    BAL ÇAĞLA,AKMAN BERRİN(18.11.2024), Yayın Yeri: 5. Eğitim Araştırmaları Kongresi,

    Ulusal Özet bildiri
  • MATHEMATICS PRACTICES AND TEACHER NEEDS IN OUT-OF-SCHOOL LEARNING ENVIRONMENTS IN EARLY CHILDHOOD

    BAL ÇAĞLA,Ketenci- Tona Merve,AKMAN BERRİN(07.12.2024), Yayın Yeri: INCOHIS 2024,

    Uluslararası Özet bildiri
  • THE INVESTIGATION OF THE EFFECTS OF ANTI-BIAS EDUCATION PROGRAM PREPARED FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATORS ON TEACHERS AND CHILDREN

    BAL ÇAĞLA,AKMAN BERRİN(02.09.2024), Yayın Yeri: EECERA 2024,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Haklarına İlişkin Görüşleri

    KARDEŞ SERVET,BANKO ÇAĞLA,EREN SABİHA,antakyalıoğlu şahin(14.09.2017), Yayın Yeri: 1. uluslararası eğitim araştırmaları ve öğretmen eğitimi kongresi,

    Uluslararası Özet bildiri
  • MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı’xxnın Çocuk Hakları Açısından İncelenmesi

    BANKO ÇAĞLA,GÜLER YILDIZ TÜLİN(02.05.2018), Yayın Yeri: Vth International Eurasian Educational Research Congress,

    Uluslararası Özet bildiri
  • An Analysis of Kids Magazines

    BANKO ÇAĞLA,GÜLER YILDIZ TÜLİN(12.10.2017), Yayın Yeri: 3rd International Conference on Education, Culture and Identity,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Ebeveynlerin Çocuk Dergisi Seçimlerinin ve Bu Dergilerle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi

    BANKO ÇAĞLA,GÜLER YILDIZ TÜLİN(18.10.2017), Yayın Yeri: 5. Uluslarası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi,

    Uluslararası Özet bildiri
  • The Playgrounds in Ankara and Risky Play

    Akdemir Kadriye,BANKO ÇAĞLA,GEMİCİ MERVE,SEVİMLİ ÇELİK SERAP(07.11.2016), Yayın Yeri: Child in the City,

    Uluslararası Sözlü Bildiri
  • Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Ebeveynlerinin Televizyondaki Akıllı Sembolleri Kullanma Düzeyleri

    BANKO ÇAĞLA,İLHAN TÜLAY,ŞALLI FATİME(11.11.2016), Yayın Yeri: 2. Uluslarası Çocuk Koruma Kongresi,

    Uluslararası Sözlü Bildiri
  • Ankara da ki belediyelere ait açık hava oyun alanlarının risk içeren oyunlara olanak sağlaması ve risk alma becerisini desteklemesi açısından incelenmesi

    BANKO ÇAĞLA,akdemir kadriye,GEMİCİ MERVE,ŞENYURT EZGİ,SEVİMLİ ÇELİK SERAP(31.05.2016), Yayın Yeri: Ejer Congress 2016,

    Uluslararası Sözlü Bildiri