Skip to main content

Assist. Prof. Dr. Zuhar Rende Berman

Zuhar Rende

Assist. Prof. Dr.

Zuhar Rende Berman

zuhar.rende@yeditepe.edu.tr

Faculty of Education

Department
  • Master's Program in Guidance and Counseling
Academic Duties
  • 2019
    DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

  • 2019
    DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

  • 2018
    UZMAN

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK ANABİLİM DALI

  • 2009
    DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    Georgia Gwinnett Üniversitesi Lawrenceville, Georgia

    Özel Eğitim Öğretmenliği

  • 2006
    DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    Clark Atlanta Üniversitesi

    Özel Eğitim Öğretmenliği

  • 2005
    DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    MacMurray Üniversitesi

    Özel Eğitim Öğretmenliği

  • 2001
    OKUTMAN

    University of California, Los Angeles

  • 1996
    ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    Louisiana State University and Agricultural and Mechanical College

    KONUSMA VE DIL BOZUKLUKLARI

  • 1988
    UZMAN

    ANKARA ÜNİVERSİTESİ

    ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ PR.

Education Information
  • 1996-2004
    Doktora

    Louisiana State University and Agricultural and Mechanical College

    Eğitim Fakültesi

    Tez adı: Alternatif Bir Programa Devam Eden Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Yazılı Dil Becerileri

  • 1988-1993
    Yüksek Lisans

    ANKARA ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ÖZEL EĞİTİM (YL) (TEZLİ)

    Tez adı: Zihinsel Engelli Çocukların Komutları İzleme Becerilerinin Gelişiminde Enstrümantal ve Hareket Müzik Terapi Etkinliklerinin Karşılaştırılması

  • 1994-1995
    Yüksek Lisans

    Louisiana State University and Agricultural and Mechanical College

    Program ve Öğretim

  • 2003-2004
    Yüksek Lisans

    California State University, Fullerton

    Eğitim Liderliği Bölümü

  • 1983-1987
    Lisans

    ANKARA ÜNİVERSİTESİ

    EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ EĞİTİMDE PSİKOLOJİK HİZMETLER PR.

Books
  • Crossing Our ”pettus Bridge” : Students with Dizabilities in the Postsecondary Context. A Social Justice Perspective” ( Kendi ”Pettus Köprümüzi” Gecme : Yüksek Öğretim Bağlamında Özel eğitime gereksinim duyan öğrenciler. Bir Sosyal Adalet Perspektifi

    RENDE BERMAN ZUHAR, Yayın Yeri: PEGEM AKADEMI, Sayfa Sayısı: 56, ISBN: 978-625-7052-81-8

    2020 Bilimsel Kitap
Articles
  • Alternatif bir programda orta ve lise öğrencilerinin yazılı dil becerileri.

    RENDE ZUHAR, Yayın Yeri: Orange County Department of Education, Action Research Publication, 2004

    Uluslararası Hakemsiz Özet
  • Alternatif bir ortamda gençlerin yazı örneklerinin kalitatif analizi

    RENDE ZUHAR, Yayın Yeri: International Association of Special Education (IASE) 10 th Biennial Conference Proceedings, 2007

    Uluslararası Hakemsiz Özet
  • Orlando’da kacirdiklariniz. Türk öğretmenleri ve özel gereksinimi olan öğrenciler için bir anket

    DEĞİRMENCİ ZUHAR, Yayın Yeri: . Council for Exceptional Children, Division of International Special Education Services Newsletter, 6 (3), 5., 1996

    Uluslararası Hakemsiz Özet
  • Increasing the Social Interaction of Two Children with Autism Spectrum Disorder and Their Peers

    RENDE BERMAN ZUHAR, Yayın Yeri: International Journal of Early Childhood Special Education, 2019

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
Presentations
  • Dislekside Ogrenme Stratejileri

    RENDE BERMAN ZUHAR(27.02.2021), Yayın Yeri: Yeditepe Universitesi ve Turkiye Disleksi Vakfi "Varsa Yoksa Disleksi" Sempozyumu,

    Ulusal Tam metin bildiri
  • Engelsiz Kampuse Butuncul Yaklasim. Mevcut Durum

    RENDE BERMAN ZUHAR(10.04.2019), Yayın Yeri: 13. Engelsiz Universiteler Calistayi,

    Ulusal Özet bildiri
  • “ABD Vaka İncelemeleri: Özel eğitimde“Erken Müdahale Hizmetleri”

    RENDE BERMAN ZUHAR(28.06.2020), Yayın Yeri: i 5. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta MüdahaleKongresi (UDEMKO2020),

    Ulusal
  • Jump Frog Jump: İnteraktif hikaye Kitabı Okuma Yolculuğu

    RENDE BERMAN ZUHAR(27.06.2020), Yayın Yeri: 5. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta MüdahaleKongresi (UDEMKO2020),

    Ulusal
  • Komutları İzleme Becerilerini Geliştirmede Etkili Bir Araç Olarak Müzik

    RENDE ZUHAR(10.06.2007), Yayın Yeri: International Association of Special Education 10th Biennial Conference,

    Uluslararası
  • Bana daha fazlasını anlat! Sözlü Dili Yazılıya Bağlama: Etkili Öğretim Stratejileri ve Öğrencilerin Aktif Katılımını Kullanarak Sosyal Bilgiler Dersi

    RENDE ZUHAR(26.01.2007), Yayın Yeri: Georgia Read-Write Now Conference,

    Uluslararası
  • Amerika Birleşik Devletleri’nde Yoksulluğun Değişen Yüzü: Eylem Çağrısı

    RENDE ZUHAR(29.07.2008), Yayın Yeri: The Twentieth Oxford Round Table on Child Poverty: Educational Initiatives and Consequences,

    Uluslararası
  • Maladaptif Davranışların İletişimsel Niyetini Belirleme.

    DEĞİRMENCİ ZUHAR(05.04.1996), Yayın Yeri: The annual meeting of the 16th Super Conference on Special Education,

    Uluslararası
  • Türkiye’de Öğretmenlerin Davranış Yönetimi Stratejilerine iliskin bilgi ve kullanımı.

    DEĞİRMENCİ ZUHAR(06.05.1996), Yayın Yeri: The annual meeting of the Council for Exceptional Children Conference,

    Uluslararası
  • Çocuk Suçlular İçin Sosyal Adalet

    RENDE ZUHAR,Kapple David(24.02.2007), Yayın Yeri: Third Annual Conference on Social Justice through Education at Clark Atlanta University,

    Uluslararası
  • Bir Hikaye Dinlemekten Daha Fazlası, Etkileşimli Hikaye Kitabı Okuma Hakkında Konuşalım.

    DEĞİRMENCİ ZUHAR(05.04.1999), Yayın Yeri: . The annual meeting of the 19th Super Conference on Special Education,

    Uluslararası
  • Alternatif bir ortamda gençlerin yazı örneklerinin kalitatif analizi

    RENDE ZUHAR(01.06.2007), Yayın Yeri: International Association of Special Education (IASE) 10 th Biennial Conference, Hong Kong, HK.,

    Uluslararası
  • Sözlü Dili Yazlıya Bağlamak: Türkiye’den Kağıdıma

    RENDE ZUHAR(08.10.2005), Yayın Yeri: Illinois Council for Exceptional Children(ICEC) Conference,

    Uluslararası
  • Davranış Bozuklukları İçin Risk Altındaki Öğrencilerin Yazılı Dil Becerileri: Bundan Sonra Ne Yapmalı?

    RENDE ZUHAR(15.04.2006), Yayın Yeri: The Annual Meeting of the Council for Exceptional Children Conference,

    Uluslararası
  • Özel Eğitimde Afrikalı Amerikalıların Fazla Sunumu

    RENDE ZUHAR(25.02.2007), Yayın Yeri: Third Annual Conference on Social Justice through Education at Clark Atlanta University,

    Uluslararası
  • Sözlü Dilden Yazılıya Köprüleme: Dil Sanatlarıyla Kültürel Farkındalığı Teşvik Etmek

    RENDE ZUHAR(08.10.2005), Yayın Yeri: Council for Exceptional Children-Atölye Çalışması,

    Uluslararası
  • Engelli Yetişkin Öğrencilere ve GED Sınıflarına Okuma ve Yazma Öğretimi

    RENDE ZUHAR(11.03.2006), Yayın Yeri: Lincoln Land College Hizmet İçi Eğitim-Atölye Çalışması,

    Uluslararası
  • Araştırma ve Uluslararası Faaliyetler Üzerine Düşünceler

    RENDE ZUHAR(17.11.2007), Yayın Yeri: Faculty Forum on Professional Development and Research Agenda, Center for Exellence in Teaching and Learning,

    Uluslararası
  • Engelli Üniversite Öğrencilerine Yönelik Stratejiler

    RENDE ZUHAR(22.10.2010), Yayın Yeri: Center for Teaching Exellence,

    Uluslararası
  • Uluslararası Öğretim Üyelerinin Deneyimleri

    RENDE ZUHAR(29.04.2011), Yayın Yeri: International Faculty Panel at Georgia Gwinett College,

    Uluslararası
  • Çok Kültürlü Toplumlarda Bireysel Farklılıklar ve Engelsiz Toplumlar

    RENDE BERMAN ZUHAR(13.10.2017), Yayın Yeri: Sağlıklı Bireyler Sağlıklı Toplumlar İçin İletişim Temalı Halka Hizmet Sempozyumu,

    Ulusal
Projects
  • “Specially Digitalised”

    Diğer (Uluslararası) Beklemede 01.03.2021- , 194,000 EURO

    Projedeki Görev: Yürütücü

Courses

DönemDers AdıDiliSaat
2020-2021ED 243 Özel Eğitimİngilizce3
2020-2021ED 403 Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğuİngilizce2
2020-2021ED491 Kaynaştırma Eğitimiİngilizce3
2020-2021SPED 124 Çocuk Gelişimiİngilizce3
2020-2021SPED 113 Zihinsel Yetersizlik ve Otizm Spektrum Bozukluğuİngilizce2
2020-2021SPED 11 Özel Eğitimİngilizce2
2019-2020PCG 431 Okullarda Gozlemİngilizce3
2019-2020ED Öğrenme Güçlüğüİngilizce2
2019-2020ED 491 Kaynastirma Egitimiİngilizce3
2019-2020PCG 483 Bireysellestirilmis Egitim Uygulamalariİngilizce3
2019-2020ED 306 Öğetimi Bireyselleştirme ve Uyarlamaİngilizce2
2018-2019Öğrenme Psikolojisiİngilizce3
2018-2019Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarıİngilizce3
2018-2019Kaynaştırma Eğitimiİngilizce3
2018-2019Öğrenme Güçlüğüİngilizce3
2018-2019Özel Eğitimİngilizce3
2010-2011Erken Çocuklukta Eğitimsel Tasarım ve Öğretimİngilizce3
2010-2011Engelli Öğrencilerin Eğitimiİngilizce3
2010-2011Engelli Öğrencilerin Özellikleriİngilizce3
2010-2011Sosyokültürel Perspektiflerİngilizce3
2009-2010ENGELLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİİngilizce3
2005-2006Okul, İş ve Topluma Geçişİngilizce3
2005-2006Özel Eğitimde Seminer/Otizmİngilizce3
2005-2006Özel Eğitimde Öğretim ve Tanıİngilizce3
2005-2006Özel Gereksinimli Öğrencilerin Eğitim Metodlarıİngilizce3
2004-2005Özel Gereksinimli Bireylerin Öğrenme Karakteristikleriİngilizce3
2004-2005Engelli Öğrencilerin Eğitimiİngilizce3

DönemDers AdıDiliSaat
2020-2021PCG 590 Yüksek Lisans Tezİngilizce1
2020-2021PCG 590 Yuksek Lisans Tezİngilizce1
2020-2021ANT 599 Yuksek Lisans Tezİngilizce1
2019-2020PCG 510 Bireyi Tanima TeknikleriTürkçe3
2018-2019Bireyi TanımaTürkçe3
2018-2019Bireyi Tanımaİngilizce3
2008-2009ENGELLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİİngilizce3
2008-2009Davranış İdaresiİngilizce3
2008-2009Atipik Öğrenciler İçin Metodlarİngilizce3
2008-2009Engelli Öğrencilerin Özellikleriİngilizce3
2008-2009Okuma Güçlüklerinin Tanısıİngilizce3
2007-2008Öğretim Amaçlı Psikoeğitimsel Değerlendirmeİngilizce3
2007-2008Konuşma ve Dil Gelişimiİngilizce3
2007-2008Öğretim Metod ve Materyalleriİngilizce3
2007-2008Özel Eğitime Girişİngilizce3
2006-2007ENGELLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİİngilizce3
2006-2007Engelli Çocukların Psikolojisiİngilizce3
2006-2007Zihinsel Engellilerin Özellikleriİngilizce3

DönemDers AdıDiliSaat
2020-2021ISD Disciplinlerarası <engellılık Çalışmalarıİngilizce3
2019-2020EPO 601. Alternatif Educationİngilizce3
Awards
  • CALISMA VE ULUSLARARASI KONFERANSA KATILMA TESVIKI

    CLARK ATLANTA UNIVERSITESI, EGITIM OGRETIMDE MUKEMMELLIK MERKEZI

    AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ

  • UNIVERSITE AKRADITASYON DEGERLENDIRME EGITIMI

    Clark Atlanta Universitesi, Egitim ve Ogretimde Mukemmellik Merkezi

    AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ

  • KONFERANSA KATILIM

    ASSISTIF TEKNOLOJI CLOSEINGTHE GAP DERNEGI

    AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ

Memberships
  • Defne Belediyesi, Kent Konseyi, Engelliler Komitesi Defne, Hatay, Turkiye,

    Başkan 2017 -2018

  • Council for Exceptional Children, Ogrenci Dernegi, Louisiana State University, LA ABD

    Başkan 1995 -1998

  • Council for Exceptional Children (CEC), Jacksonville Chapter, IL ABD

    Başkan Yardımcısı 2005 -2006

  • Council for Exceptional Children, Ogrenci Dernegi,, Mac Murray Universitesi, Jacksonville, Illinois. ABD

    Danışman 2005 -2007

  • Yukesk Ogretim ve Engellilik Dernegi. ABD

    Üye 2019

  • Uluslararasi Okuryazarlik Dernegi, ABD

    Üye 2018

  • Defne Kent Konseyi Kadinlar Komitesi, Defne Hatay Turkiye

    Üye 2017 -2018

  • Rotary International, Antakya Rotary Club

    Üye 2016 -2018

  • International Literacy Association

    Üye 2012

  • American Evaluators Association

    Üye 2010 -2014

  • Alliance for Mental Illness (NAMI), ABD

    Üye 2009 -2012

  • Delta Kappa Gamma International, Atlanta georgia ABD

    Üye 2009 -2012

  • National Association for Peace/Anti-Violence Education, Atlanta georgia ABD

    Üye 2007 -2009

  • International Association of Special Education

    Üye 2006 -2010

  • American Education Research Association

    Üye 2006 -2014

  • Lions Club International, Rosswell Geaorgia ABD

    Üye 2006 -2012

  • Children and Adults with Attention Deficit Disorders

    Üye 2005 -2010

  • Autism Society of America

    Üye 2005 -2010

  • Council for Exceptional Children

    Üye 1995 -2014

  • Rotary International, Antakya Rotary Club

    Yönetim Kurulu Üyesi 2017 -2018

  • Lions Club International, Rosswell Georgia ABD

    Yönetim Kurulu Üyesi 2008 -2009

  • National Association of Multicultural Education

    Yönetim Kurulu Üyesi 2007 -2014

  • International Association of Special Education

    Yönetim Kurulu Üyesi 2006 -2007

Administrative Duties
  • 2019
    Bölüm Başkanı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2006
    Anabilim Dalı Başkanı

    CLARK ATLANTA ÜNİVERSİTESİ

  • 2005
    Bölüm Başkanı

    MACMURRAY COLLEGE

  • 1988
    Arş. Uyg. Merkezi Müdürü

    ANKARA ÜNİVERSİTESİ

Experience Outside the University
  • ÖZEL RENDE GELİŞİM ANAOKULU

    2016 Diğer
  • ÖZEL RENDE İLETİŞİM GELİŞİM TEKNOLOJİ KURSLARI(MEB)

    2015 Diğer
  • TÜRK AMERİKAN DERNEĞİ TÜRK OKULU

    2002 Diğer
  • REACH Okul Sonrası Programı

    2001 Diğer
  • Zihinsel Engelli Çocuklar Rehabilitasyon Merkezi

    1989 Diğer
  • W. Chatham İlkokulu, Savannah Chatham County Devlet Okulları/Georgia/ABD

    2012 Diğer
  • Valencia İlkokulu, El Rancho Birleşik Okul Sistemi, Pico Rivera/California/ABD

    2009 Diğer
  • Riveroaks İlkokulu, E. Baton Rouge Okul Sistemi, Baton Rouge/Louisiana/ABD

    1999 Diğer
  • Louisiana Eyalet Universitesi, Iletisim Bilimi ve Bozukluklari Bolumu

    1996 Diğer