Skip to main content

Tülin Ural

Tulin Ural

Tülin Ural

tulin.ural@yeditepe.edu.tr

Faculty of Economics and Administrative Sciences

Bölüm
  • Master's Program in Business Administration
  • Doctoral Program in Business Administration
  • Master's Program in International Trade and Logistics Management
  • Master's Program in Accounting and Finance
  • Executive Master's Program in Business Administration
  • Bachelor of Business Administration
Academic Duties
  • 2020
    PROFESÖR

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ

  • 2015
    PROFESÖR

    MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ

    MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA ANABİLİM DALI

  • 2010
    DOÇENT

    MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ

    MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA ANABİLİM DALI

  • 2002
    YARDIMCI DOÇENT

    MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ

    MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA ANABİLİM DALI

  • 1997
    UZMAN

    MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ

    MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA ANABİLİM DALI

Education Information
  • 1974-1978
    Lisans

    İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ

    İKTİSAT FAKÜLTESİ İKTİSAT BÖLÜMÜ İKTİSAT PR.

  • 1994-1996
    Yüksek Lisans

    MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ

    SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME (YL) (TEZLİ)

    Tez adı: İşletmelerin dış pazarlama performansı ile dış pazarlama stratejisi değişkenleri arasındaki ilişki ve Adana ili dokuma sanayi üretici işletmeleri üzerine bir araştırma

  • 1997-2001
    Doktora

    ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ

    SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME (DR)

    Tez adı: Pazarlama yöneticilerinin etiksel karar sürecine etkileyen değişkenler üzerine bir araştırma

  • 2006-2007
    Post-Doktora

    Michigan State University

    The Elibroad Graduate School of Management

Books
  • İktisadi Konulara Davranışsal Yaklaşım IV

    Samat Mahmut,URAL TÜLİN, Yayın Yeri: Gazi Kitabevi Tic.Lim.Şti., Sayfa Sayısı: 229, ISBN: 978-625-365-904-2

    2025 Bilimsel Kitap
  • Eurasian Studies in Business and Economics

    Akkor Koktekin Muge,URAL TÜLİN, Yayın Yeri: Springer Nature Switzerland AG 2024, Sayfa Sayısı: 302, ISBN: ISBN 978-3-031-62719-4

    2024 Bilimsel Kitap
  • Interdisciplinary Perspectives on Social Sciences Cambridge Scholars Publishing

    URAL TÜLİN,Ötken G Gülin, Yayın Yeri: Cambridge Scholars Publishing,, Sayfa Sayısı: 10, ISBN: 10:1-4438-5579-0

    2014 Bilimsel Kitap
  • The New Digital Era: Digitalisation, Emerging Risks and Opportunities (Contemporary Studies in Economic and Financial Analysis

    EKŞİOĞLU ŞAHNAZ, URAL TÜLİN, Yayın Yeri: Emerald Publishing Limited, Bingley,, Sayfa Sayısı: 700, ISBN: ISBN: 978-1-80382-980-7, eISBN: 978-1-80382-979-1 ISSN: 1569-3759

    2022 Bilimsel Kitap
  • Doç.Dr.Betül Balıkçıoğlu'nu anlamak: İktisadi ve Politik Konular

    URAL TÜLİN, Yayın Yeri: Detay Yayıncılık, Sayfa Sayısı: 297, ISBN: 978-605-254-931-5

    2024 Bilimsel Kitap
  • Circular Economy: Multidisciplinary Approaches from Turkey

    URAL TÜLİN, OYPAN OĞUZ, Yayın Yeri: Lexington Books, Sayfa Sayısı: 262, ISBN: 9781666921083

    2022 Bilimsel Kitap
  • İşletme ve Pazarlama Etiği

    URAL TÜLİN, Yayın Yeri: Detay, Sayfa Sayısı: 244, ISBN: 9758326546

    2003 Bilimsel Kitap
  • Konaklama İşletmelerinde Pazar Yönlülük

    URAL TÜLİN,ÖRS HÜSNİYE, Yayın Yeri: Detay, Sayfa Sayısı: 148, ISBN: 9789944223799

    2009 Bilimsel Kitap
  • Etik

    URAL TÜLİN, Yayın Yeri: Zeus Kitabevi, Sayfa Sayısı: 10, ISBN: 978-605-5348-09-0

    2012 Bilimsel Kitap
  • Markalamada Yol Haritası

    URAL TÜLİN, Yayın Yeri: Nobel, Sayfa Sayısı: 178, ISBN: 9786053951636

    2009 Bilimsel Kitap
  • Mustafa Kemal Üniversitesi Yüksek Öğrenim Sistemine Bakışımız

    URAL TÜLİN, Yayın Yeri: MKU, Sayfa Sayısı: , ISBN: 978-975-7989-54-7

    2014 Bilimsel Kitap
Articles
  • İmalat sanayinde yeşil pazarlama yöneliminin sürdürülebilir işletme performansı üzerindeki etkileri

    Hallumoglu Çilem Eda,URAL TÜLİN, Yayın Yeri: Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2025

    Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
  • Tüketici Temelli Marka Değerinin Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi Kişisel Bilgisayar Sektöründe Bir Çalışma

    URAL TÜLİN,Perk Gul, Yayın Yeri: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2012

    Uluslararası Hakemli EconLit Özgün Makale
  • Değer Temelli Fiyatlama Ürünün Tüketici Değer Algısına Göre Fiyatlanması

    URAL TÜLİN, Yayın Yeri: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2008

    Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
  • Yeni Tip İşletmeler Global Doğan İşletmelerin Oluşum Nedenleri ve Özellikleri

    URAL TÜLİN,Küçükaslan Ekmekçi Aslı, Yayın Yeri: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi, 2008

    Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
  • Pazarlamada Yeni Yaklaşım Nöropazarlama Üzerine Kuramsal Bir Değerlendirme

    URAL TÜLİN, Yayın Yeri: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2008

    Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
  • Is Ethıcal Judgement Influenced by Socıal Desırabılıty in Respondıng An Analyse on Turkısh Accountants

    URAL TÜLİN,Ozbirecikli Mehmet, Yayın Yeri: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2006

    Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
  • İnternetle Bankacılıkta Tüketici Güveninin Kullanıma Etkisi Üzerine Bir Araştırma Antakya Örneği

    URAL TÜLİN,Korkmaz Emine Vafiye, Yayın Yeri: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi, 2007

    Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
  • Markanın Gelişim Modeli Bölgesel Markadan Ulusal ve Uluslararası Markaya Geçiş Aşamaları

    URAL TÜLİN,Küçükaslan Ekmekçi Aslı, Yayın Yeri: Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 2006

    Uluslararası Hakemli EconLit Özgün Makale
  • Muhasebecilerin Mesleki Kararlarında Etik ve Sosyal Sorumluluğun Önemini Algılama Düzeyleri ve Etiksel Karar Alma Süreci Türkiye Örneği

    ÖZBİRECİKLİ MEHMET, URAL TÜLİN, Yayın Yeri: İktisat, İşletme ve Finans Dergisi, 2007

    Uluslararası Hakemli EkonLit Özgün Makale
  • Muhasebe Mesleğinde Yaşanan Etikdışı Davranışların Tespiti ve Etiksel Değerlemesi Türkiye Örneği

    URAL TÜLİN,Ozbirecikli Mehmet, Yayın Yeri: İktisat, İşletme ve Finans Dergisi, 2006

    Uluslararası Hakemli EconLit Özgün Makale
  • Pazarlama Yöneticilerinin Mesleki Değerlerinin Etiksel Algılama Üzerindeki Oransal Etkileri

    URAL TÜLİN, Yayın Yeri: Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 2001

    Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
  • Çok Uluslu İşletmelerin Tutundurma Faaliyetleri ve Kitle İletişim Araçlarının Küresel Tüketici Kültürü Üzerine Etkisi

    URAL TÜLİN, Yayın Yeri: Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008

    Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
  • The Dominant Effect of Emotional Responses on Actual Green Purchase Behavior Segments of Turkish Young Generation

    URAL TÜLİN,Çoskun Ömer Faruk,Efe Dilek,Avara Adem, Yayın Yeri: European Journal of Business and Social Sciences, 2015

    Uluslararası Hakemli International Science Index (ISI) Özgün Makale
  • Service Quality of Dental Health Care Top of Patients Priorities from Perspective of Turkish Culture

    URAL TÜLİN, Yayın Yeri: The Business Review Cambridge, 2014

    Uluslararası Hakemli The Cambridge Social Science Citation Index, CSSCI. Özgün Makale
  • Güçlü Kent Markası Oluşturmada Destinasyon Kişiliği, Bilişsel ve Duygusal İmajın Rolü: Hatay Örneği

    URAL TÜLİN,Tercan Ebru,Arslan Müzeyyen,Taner Demet, Yayın Yeri: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2016

    Uluslararası Hakemli EBSCO Özgün Makale
  • THE ROLE OF INTERNET TOWARD EXPORTING PERFORMANCE UNDER INTER-COUNTRIES POLITICAL CONFLICT CONDITIONS: A CASE OF TURKEY

    URAL TÜLİN,Hallumoğlu Eda, Yayın Yeri: International Journal of Economics, Commerce and Management, 2017

    Uluslararası Hakemli OA Journal Index, Advanced Science Index, Özgün Makale
  • The specific dimensions of mental well-being: educators perception of the ethicality and relationship quality

    URAL TÜLİN, Yayın Yeri: ıNTERNATİONAL jOURNAL OF ECONOMICS, COMMERCE AND MANAGEMENT, 2017

    Uluslararası Hakemli OA Journal Index, Advanced Science Index, Özgün Makale
  • Factors effecting online consumer purchase intention

    URAL TÜLİN,Devrimağ Ece, Yayın Yeri: International Journal of Economics, Commerce and Management, 2017

    Uluslararası Hakemli OA Journal Index, Advanced Science Index, Özgün Makale
  • Hisse Senedi Getirisi ve Sermaye Yapısı İlişkisine Etki Eden Faktörlerin Yapısal Eşitlik Modellemesi ile Analizi

    KAKİLLİ ACARAVCI SONGÜL,URAL TÜLİN,KARAÖMER YUNUS, Yayın Yeri: İktisat ve İşletme Çalışmaları Dergisi, 2018

    Uluslararası Hakemli Index-Copernicus Özgün Makale
  • Tüketim değerlerinin gösterişçi tüketim eğilimi ve satınalma niyeti üzerindeki etkileri:Hatay örneği

    URAL TÜLİN,Hallumoglu Çilem Eda, Yayın Yeri: İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 2018

    Uluslararası Hakemli IndexCopernicus Özgün Makale
  • An Empirical Study on Antecedents of Consumption Values: The Moderating Effect of Social Class

    URAL TÜLİN,BALIKÇIOĞLU BETÜL,OYPAN OĞUZ, Yayın Yeri: International Journal of Economic and Administrative Studies, 2020

    Uluslararası Hakemli EconLit Özgün Makale
  • Segmenting Youth Market Based On Beliefs Related To High Technology A Study From Turkey

    URAL TÜLİN, Yayın Yeri: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2005

    Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
  • Pazar Yönlülük Pazarlama Yönlülük ve İşletme Performansı İlişkisi Bilgi ve İletişim Sektöründe Bir Araştırma

    URAL TÜLİN,BALIKÇIOĞLU BETÜL,YÜKSELEN CEMAL, Yayın Yeri: Pazarlama Dünyası, 2002

    Ulusal Hakemli Endekste taranmıyor Özgün Makale
  • İşletmelerin Dış Pazarlama Performansı ile Dış Pazarlama Değişkenleri Arasındaki İlişki ve Adana İli Dokuma Sanayii Üretici İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma

    URAL TÜLİN, Yayın Yeri: Pazarlama Dünyası, 1996

    Ulusal Hakemli Endekste taranmıyor Özgün Makale
  • Muhasebe Mesleği Mensuplarının Etiksel Davranışlarına Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma

    URAL TÜLİN,ÖZBİRECİKLİ MEHMET, Yayın Yeri: Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi (MÖDAV), 2004

    Uluslararası Hakemli Art Index (Art Research Database, EBSCO) Özgün Makale
  • Mediating Effect of Corporate Social Responsibility in the Relationship between Innovation and Firm Value

    URAL TÜLİN,KAKİLLİ ACARAVCI SONGÜL,OYPAN OĞUZ,KARAÖMER YUNUS, Yayın Yeri: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2019

    Uluslararası Hakemli ESCI Özgün Makale
  • TARİHSEL REKLAMLARIN SOSYO-EKONOMİK VE KÜLTÜREL AÇIDAN YANSITTIKLARI: 1938 YILINDA HATAY GAZETESİ’NDE YAYINLANAN REKLAMLARIN İÇERİK ANALİZİ

    URAL TÜLİN,ÖZKAYA DUMAN OLCAY,OYPAN OĞUZ, Yayın Yeri: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2019

    Uluslararası Hakemli ESCI Özgün Makale
  • Factors Affecting the Success of Store Brands in Turkish Retailing Market

    URAL TÜLİN, Yayın Yeri: Innovative Marketing, 2008

    Uluslararası Hakemli Scopus Özgün Makale
  • Consumer Responses to Process and Outcome Failures in Service Firms

    URAL TÜLİN, Yayın Yeri: Problems and Perspectives in Management, 2008

    Uluslararası Hakemli Scopus Özgün Makale
  • The Examination of the Antecedents of Consumer Attitude toward Global Brands from Perspective of Turkish Culture

    URAL TÜLİN,Ekmekci Asli Kucukaslan, Yayın Yeri: Innovative Marketing, 2011

    Uluslararası Hakemli Scopus Özgün Makale
  • The Impact of Sales Management Practices on Job Satisfaction of Salespeople

    URAL TÜLİN, Yayın Yeri: Innovative Marketing, 2008

    Uluslararası Hakemli Scopus Özgün Makale
  • Gençlerin İleri Teknolojiye Dayalı Ürün ve Hizmetleri Kullanmalarında Etkin Faktörler

    URAL TÜLİN,BALIKÇIOĞLU BETÜL, Yayın Yeri: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi, 2005

    Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
  • Pazarlama Yöneticilerinin Etiksel Yargılamaları ve Davranışsal Niyetlerini Açıklayan Değerleme Dinamikleri Üzerine Bir Araştırma

    URAL TÜLİN, Yayın Yeri: Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 2001

    Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
  • Satışçıların Bilişsel ve Duyuşsal Değerlendirmelerinin Mesleki Yaşam Mutluluğu Üzerindeki Etkileri

    URAL TÜLİN,Basık Hamit, Yayın Yeri: Paradoks, 2015

    Uluslararası Hakemli EBSCO, ASOS Özgün Makale
  • How do Accountants Perceive the Ban of Advertising in Accounting Profession A Turkish Experience

    URAL TÜLİN,Kırıtoglu Cenk, Yayın Yeri: International Journal of Economics, Commerce and Management, 2015

    Uluslararası Hakemli OA Journal Index Özgün Makale
  • The Mediating Roles of Perceived Customer Equity Drivers Between Social Media Marketing Activities and Purchase Intention A Study on Turkish Culture

    URAL TÜLİN,Yuksel Duygu, Yayın Yeri: International Journal of Economics, Commerce and Management, 2015

    Uluslararası Hakemli OA Journal Index Özgün Makale
  • The Effects of Relationship Quality on Export Performance A Classification of Small and Medium Sized Turkish Exporting Firms Operating In Single Export Market Ventures

    URAL TÜLİN, Yayın Yeri: European Journal of Marketing, 2009

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • Tüketicilerin Sosyal Medyada Yer Alan Kişisel Verilerinin İşletmeler Tarafından Kullanılmasına Yönelik Rahatlık Algısını Etkileyen Faktörler

    URAL TÜLİN, OYPAN OĞUZ, Yayın Yeri: JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH-TURK, 2020

    Uluslararası Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
  • Attitudes of Turkish Young People toward Organ Donation The Roles of Public Service Advertisements and Personality Differences

    URAL TÜLİN,Yıldırım Emre S,Durmuscelebi Cemal,İhtiyat Gamze,Kundakcı Burak,Akın Mustafa, Yayın Yeri: European Journal of Business and Social Sciences, 2015

    Uluslararası Hakemli International Science Index (ISI), EconLit, Cabell’s Economic and Finance Directory, Ulrich's International Periodicals Directory, ProQuest- The International Bibliography of the Social Sciences, ABI/Inform Özgün Makale
  • The Antecedents and Consequences of Relationship Quality According to Stages of the Relationship between Exporters and Importers

    URAL TÜLİN, Yayın Yeri: Problems and Perspectives in Management-International Research Journal, 2007

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • The Effects of Firm s Strategic Factors on Export and Firm Performance A Comparison of Permanent and Sporadic Exporters

    URAL TÜLİN,Acaravci S Kakilli, Yayın Yeri: Problems and Perspectives in Management-International Research Journal, 2006

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • Adolescents Skepticism Toward Advertising A Study In Turkish Culture Ergenlerin Reklamlara Duyduğu Güvensizlik Türk Kültüründe bir Çalışma

    Ural T., Yayın Yeri: İktisat, İşletme ve Finans Dergisi, 2010

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • The Role of Innovation Capability and Appropriability Regime in Internationalization Empirical Evidence from Turkish Firms

    Ural T., Acaravcı S. K., Yayın Yeri: Actual Problems of Economies, 2012

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
  • İhracatçı ve İhracatçı Olmayan İşletmeler Arasındaki Ayırıcı Değişkenler ve Adana İli Dokuma Sanayii Üretici İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma

    Ural T., Yayın Yeri: Pazarlama Dünyası, 1997

    Ulusal Hakemli Özgün Makale
  • System View of Analysis of Firm Performance Effects of Green Marketing Practices

    URAL TÜLİN, Yayın Yeri: Actual Problems of Economies, 2012

    Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
Presentations
  • The Effect of Online Turkish Shoppers’ Perceptions on Purchase Intention in Fashion Industry

    URAL TÜLİN,Akkor Koktekin Muge(12.01.2023), Yayın Yeri: 42nd EBES Conference Proceeding Lisbon/ Portugal,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • The Impact of blockchain technology on brand loyalty in the context of sustainability in the fashion industry

    EYİNÇ ELYESA,URAL TÜLİN(02.10.2024), Yayın Yeri: VIII. International Applied Social Sciences Congress - C-iasoS 2024 Peja –Kosovo, 2-5 October 2024,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Pazar araştırmaları sektörü

    URAL TÜLİN(13.10.2022), Yayın Yeri: 8.Uluslararası Ekonomi Yönetimive Pazar Araştırmaları Kongresi,

    Ulusal Tam metin bildiri
  • NEUROMARKETING STUDIES ON CONSUMER BEHAVIOR

    URAL TÜLİN(28.10.2022), Yayın Yeri: Neuromarketing Webinar, Academia vs Industry,

    Ulusal Tam metin bildiri
  • An Examination of Relationship between COMMUNICATION QUALITY, PERFORMANCE Score, AND RECOMMENDATION of A HOSPITAL using IMPORTANCE-PERFORMANCE MAP ANALYSIS

    HİKMET NEŞET, URAL TÜLİN, ATILGAN EMRAH(30.03.2023), Yayın Yeri: Northeast Decision Science Institu 52nd Annual Conference; RISK, RESILIENCE AND RECOVERY IN TURBULENT BUSINESS ENVIRONMENTS; HOST INSTITUTION School of Business and Public Administration University of the District of Columbia.,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • The Effect of Supply Chain Agility and Supply Chain Resilience on Firm Performance: A Study of the Marmara Organized Industrial Zones

    GÖKHAN ESRA NUR,URAL TÜLİN(20.06.2024), Yayın Yeri: 4. CIBES Conference: Current Issues in Business CIBES & Economic Studies,

    Ulusal Özet bildiri
  • Tüketim değerlerinin gösterişçi tüketim eğilimi üzerindeki etkileri: Hatay örneği

    URAL TÜLİN, Hallumoglu Çilem Eda(27.06.2018), Yayın Yeri: 23. Pazarlama Kongresi-Kocaeli Üniversitesi,

    Ulusal Özet bildiri
  • Antecedents of Consumers’ E-Waste Recycling Behavioral Intentions Based on Theory of Planned Behavior

    URAL TÜLİN, OYPAN OĞUZ(26.11.2021), Yayın Yeri: YUVAM-YIRCoBS’21 5 thYeditepe International Research Conference on Business Strategies “Circular Economy for a Sustainable Future: A Multidisciplinary Approach ” 26-27 November 2021,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • THE EFFECTS OF TECHNOLOGY READINESS ON INTENTION OF USING THE MOBILE PAYMENT APPLICATIONS

    URAL TÜLİN, EKŞİOĞLU ŞAHNAZ(07.10.2021), Yayın Yeri: V. Congress of International Applied Social Sciences C-iasoS 2021 Kuşadası-Turkey,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Yenilik ve Pazarlama Performansı İlişkisi Üzerine Bir Literatür Çalışması

    BALIKÇIOĞLU BETÜL,URAL TÜLİN(28.10.2017), Yayın Yeri: VI. International Balkan and Near Eastern Social Sciences Congress Series-Ohrid/Macedonia,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Küreselleşme Sürecinde Fırsatlar ve Sorunlar Temelinde E Perakendeciliğe Uyum Modeli

    URAL TÜLİN(12.11.2008), Yayın Yeri: Küreselleşme Sürecinde Türkiye: Fırsatlar ve Sorunlar Sempozyum’u,

    Ulusal Tam metin bildiri
  • Deneye Dayalı Pazarlama Çalışmalarının Bulgularını Sentezleme Tekniği Meta Analiz

    URAL TÜLİN(01.10.2007), Yayın Yeri: 12. Ulusal Pazarlama Kongresi Sakarya kongresi,

    Ulusal Tam metin bildiri
  • A Research on Certain Variables That Affect Marketing Managers Ethical Decision Making Process

    URAL TÜLİN(01.05.2006), Yayın Yeri: Global Business and Technology Association, International Conference, Economies and Business in Transition,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma ile Şirket Sahibinin Kültürel Değerleri Arasındaki İlişki Antakya ve Kayseri Örneği

    URAL TÜLİN,BALIKÇIOĞLU BETÜL(17.04.2004), Yayın Yeri: 1. Aile İşletmeleri Kongresi,

    Ulusal Tam metin bildiri
  • The Determinants of Profitability An Application On Manufacturing Sector In Turkey

    URAL TÜLİN,Acaravcı Songul Kakilli(10.11.2005), Yayın Yeri: International conference on:Problems and Success Factors in Business: Perspectives From Emerging Markets and Transition Economies II,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • The effects of attitudes and social norms on ecologically conscious consumption behavior

    URAL TÜLİN(29.11.2018), Yayın Yeri: International congress on business and marketing’xx18,

    Uluslararası Tam metin bildiri
Projects
  • Tüketim Değerlerinin gösterişçi tüketim eğilimi ve satın alma niyeti üzerindeki etkisi

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı 01.02.2018-11.11.2018 , 3000 TÜRK LİRASI

    Projedeki Görev: Yürütücü

    Projedeki Ünvan: PROFESÖR

  • Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde İşletme Sahibinin Deneyiminin Performans Üzerine Etkileri ve Bir Araştırma

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı 01.01.2002-01.01.2003 , 1000 TÜRK LİRASI

    Projedeki Görev: Yürütücü

    Projedeki Ünvan: PROFESÖR

  • Küçülme Stratejileri ve Türkiye’nin İlk 500 Büyük İşletmesinde Krizle Gelen Küçülme Stratejileri Üzerine Bir Araştırma

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı 01.01.2002-01.01.2003 , 1000 TÜRK LİRASI

    Projedeki Görev: Yürütücü

    Projedeki Ünvan: PROFESÖR

  • Yöresel Mutfak Sanatları Merkezi Kadın İstihdamı Destekleme Projesi

    Avrupa Birliği Tamamlandı 01.02.2004-01.09.2004 , 350000 EURO

    Projedeki Görev: Eğitmen

  • Hatay Kültürel Değerlerinin Tanıtımı Geliştirilmesi ve Markalaştırılması Bağlamında İstihdam ve Girişimcilik Projesi

    Avrupa Birliği Tamamlandı , 384000

    Projedeki Görev: Uzman

  • Muhasebecilerin Mesleki Kararlarında Etik ve Sosyal Sorumluluğun Önemini Algılama Düzeyleri ve Etiksel Karar Alma Süreci Türkiye Örneği

    TÜBİTAK PROJESİ Tamamlandı , 17000

    Projedeki Görev: Araştırmacı

  • İhracatçı ve İthalatçı Arasındaki İlişki Kalitesinin Performans Üzerine Etkisi Kültürler arası Bir Karşılaştırma

    TÜBİTAK PROJESİ Tamamlandı , 16000

    Projedeki Görev: Proje Koordinatörü

Courses

DönemDers AdıDiliSaat
2022-2023MARKETING PRINCIPLESİngilizce3
2021-2022PERSONAL BRAND MANAGEMENT SKILLSİngilizce2
2020-2021MARKETING MANAGEMENTİngilizce3
2019-2020MARKETING PRINCIPLESİngilizce3
2016-2017SATIŞ YÖNETİMİTürkçe3
2016-2017PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI ITürkçe3
2016-2017İŞLETME ETİĞİTürkçe3
2016-2017ULUSLARARASI PAZARLAMATürkçe3
2016-2017PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI IITürkçe3
2015-2016İŞLETME ETİĞİTürkçe3
2015-2016ULUSLARARASI PAZARLAMATürkçe3
2015-2016PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI IITürkçe3
2015-2016SATIŞ YÖNETİMİTürkçe3
2015-2016PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI ITürkçe3
2012-2013BUSINESS ETHICSİngilizce3
2012-2013CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENTİngilizce3
2014-2015PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI IITürkçe3
2014-2015ULUSLARARASI PAZARLAMATürkçe3
2014-2015İŞLETME ETİĞİTürkçe3
2014-2015SATIŞ YÖNETİMİTürkçe3
2014-2015PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI ITürkçe3
2013-2014PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI IITürkçe3
2013-2014ULUSLARARASI PAZARLAMATürkçe3
2013-2014İŞLETME ETİĞİTürkçe3
2013-2014SATIŞ YÖNETİMİTürkçe3
2013-2014PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI ITürkçe3
2013-2014PAZARLAMA İLKELERİTürkçe3

DönemDers AdıDiliSaat
2020-2021QUANTITATIVE RESEARCH TECHNIQUESİngilizce3
2016-2017SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİTürkçe3
2016-2017PAZARLAMATürkçe3
2015-2016SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİTürkçe3
2015-2016PAZARLAMATürkçe3
2012-2013MARKETINGİngilizce3
2014-2015SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİTürkçe3
2014-2015PAZARLAMATürkçe3
2013-2014SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİTürkçe3
2013-2014PAZARLAMA YÖNETİMİTürkçe1

DönemDers AdıDiliSaat
2020-2021ADVANCED QUANTITATIVE RESEARCH TECHNIQUESİngilizce3
2016-2017NİCEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİTürkçe3
2016-2017STRATEJİK PAZARLAMATürkçe3
2015-2016NİCEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİTürkçe3
2015-2016STRATEJİK PAZARLAMATürkçe3
2014-2015NİCEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİTürkçe3
2014-2015STRATEJİK PAZARLAMATürkçe3
2013-2014NİCEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİTürkçe3
2013-2014PAZARLAMA YÖNETİMİTürkçe3
Supervised Theses

YılHazırlayan Ad SoyadTez AdıÜniversite
2003Esra B.Küçülme Stratejileri ve Türkiye’nin İlk 500 Büyük İşletmesinde Krizle Gelen Küçülme Stratejileri Üzerine Bir AraştırmaHATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
2003SEYLANKüçük ve orta ölçekli işletmelerde işletme sahibinin deneyiminin performans üzerine etkileri ve bir araştırmaMustafa Kemal Üniversitesi
2010H. GÜLTüketici temelli marka değerinin satın alma kararı üzerine etkisiMustafa Kemal Üniversitesi
2011ŞÜKRANAlgılanan kalite, tatmin ve bağlılık ilişkisi: Filtre sanayiinde kullanıcılar üzerine bir araştırmaMustafa Kemal Üniversitesi
2012GÖZDE GÜLİNMüşteri ve teknoloji yönlülüğün işletmelerde yeni ürün geliştirme performansına etkileri üzerine bir araştırmaMustafa Kemal Üniversitesi
2006EMİNE VASFİYETüketicilerin elektronik bankacılığa duyduğu güven düzeyinin kullanıma etkisi üzerine bir araştırmaMustafa Kemal Üniversitesi
2015DUYGUSosyal medya pazarlama faaliyetlerinin müşterinin algıladığı değer bileşenlerine etkisi üzerine ampirik bir çalışmaMustafa Kemal Üniversitesi
2018ÇİLEM EDATüketim değerlerinin gösterişçi tüketim eğilimi üzerindeki etkileri: Hatay örneğiHatay Mustafa Kemal Üniversitesi
2019MAHMUTAldatıcı reklamların tüketici tutum ve satın alma niyetine etkisi: Antakya'da bir araştırmaHatay Mustafa Kemal Üniversitesi
2021BARANThe effect of supply chain management (SCM) processes on competitive advantage (CA) and organizational performance (OP)Yeditepe Üniversitesi
2021BERNAThe impact of social media use on creating value for hotelsYeditepe Üniversitesi
2021ELYESAThe impact of blockchain technology on brand loyalty in the context of sustainability in fashion industryYeditepe Üniversitesi

YılHazırlayan Ad SoyadTez AdıÜniversite
2024EVRİMThe effect of promotional activities on over-the-counter products' purchase intention, brand loyalty and brand imageYeditepe Üniversitesi
2024ŞULEValue-based political communication strategy of the presidents of Turkiye and the U.S.A. on the Twitter during presidential campaigns from the eye of the generation ZYeditepe Üniversitesi
2020BURCUThe Differences between Cultures Based on Consumer Shopping Behavior in Live Streaming CommerceYeditepe Üniversitesi
2022MÜGEThe effect of online Turkish shoppers' perceptions on purchase intention in fashion industryYeditepe Üniversitesi
2021OĞUZGenişletilmiş planlı davranış teorisi temelinde enerji tasarruflu ürünleri satın alma davranışıHatay Mustafa Kemal Üniversitesi
2023ESRA NURThe effect of supply chain agility and supply chain resilience on firm performance: A study of the Marmara organized industrial zonesYeditepe Üniversitesi
2024İLKEMental Accounting and Reaction to Perceived Excessive Price: The Role of Cost ConsciousYeditepe Üniversitesi
2024ÇİLEM EDAİşletmelerin yeşil pazarlama yönelimlerinin sürdürülebilir işletme performansı üzerindeki etkileriHatay Mustafa Kemal Üniversitesi
Awards
  • Yurt dışı doktora sonrası araştırma burs ödülü-BİDEB

    TÜBİTAK

    TÜRKİYE

Memberships
  • Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği

    Üye 2009 -

Administrative Duties
  • 2020
    Fakülte Kurulu Üyeliği

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2018
    Fakülte Kurulu Üyeliği

    HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ

  • 2018
    Kalite Kurulu Üyeliği

    HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ

  • 2016
    Komisyon Üyeliği

    HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ

  • 2013
    Komisyon Başkanlığı

    HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ

  • 2012
    Konservatuvar Müdürü

    MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ

  • 2009
    Anabilim Dalı Başkanı

    HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ

  • 2009
    Bölüm Başkan Yardımcısı

    HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ

  • 2005
    Yönetim Kurulu Üyeliği

    HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ

Experience Outside the University
  • Michigan State University

    TUBITAK BURSU

    2006 Diğer