Sağlık Bilimleri Fakültesi - Yeditepe Üniversitesi

– Beslenme ve Diyetetik – Fizyoterapi ve Rehabilitasyon – Hemşirelik Sağlık Bilimleri Fakültesi

Prof. Dr. Baki Serdar ÖZTEZCAN Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Sağlık sektörü, üniversiteden mezun olunduğunda iş imkânlarının en iyi olduğu alanlardan biri, ayrıca ülkelerin yaşadığı çeşitli ekonomik vb. çalkantılarda bile vazgeçilmez olan, dolayısıyla mevcut işlerin de en iyi korunduğu, en istikrarlı sektör. Öte yandan kişilerin ve toplumların ekonomik düzeyleri yükseldikçe sağlığa verdikleri önem artıyor ve ortalama yaşam süresi uzuyor. Bu da sağlık sektöründeki meslek çeşitlenmesini ve iş imkanlarını arttırıyor. Ülkemizin özellikle son yıllarda sağlık turizminden aldığı payın artışı da özellikle en azından bir yabancı dili konuşabilen sağlık profesyonelleri için çok daha iyi fırsatlar sunuyor. Bu bölümleri insanlarla birebir yakın temasta olmak, onların sağlığına bir biçimde dokunmak, “ağrısını dindirmek, kaybettiği fonksiyonlarını yeniden kazandırmak veya daha sağlıklı ve uzun bir yaşam sürmelerini sağlamak istiyorum” diyenler seçmeli. Gün içinde yorulacağını bilen ama bu yorgunluğun karşılığını, ay veya yıl sonunda değil, daha hemen o akşam, eve giderken insanlara yardımcı olduğu için huzur duyacak olanlar seçmeli. Ortalama insan ömrünün uzamasına ve hızla artan bilgi birikimine paralel olarak, sağlık sektöründe var olan mesleklerin iş yükü artmakta, yeni iş ve meslek alanları ortaya çıkmaktadır. Sağlık hizmetlerinin vazgeçilmezliği ve giderek daha karmaşık bir hal almasının doğal sonucu olarak, önümüzdeki yıllarda tüm sağlık mesleklerinin önemi daha da artacak, mesleklerdeki çeşitlenme sürecektir. Bu gerçeklerden hareketle kurulan Sağlık Bilimleri Fakültesi, ülkemizde ve dünyada sağlık sektörünün ihtiyaç duyduğu önemli alanlarda evrensel bilgi ve becerilerle donatılmış nitelikli sağlık insan gücü yetiştirmeyi amaçlıyor. Her biri 4 yıllık lisans programı olan Beslenme ve Diyetetik, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ve Hemşirelik bölümlerimizde eğitim dili İngilizcedir. Eğitim programlarını hazırlarken, bir yandan ülkemizin sağlık sektörü ve epidemiyolojik gerçekleri ile uyumlu olmasına, diğer yandan da uluslararası akreditasyon kurumlarının öngördüğü ilkeleri karşılamasına özen gösteriyoruz. Ayrıca fakültemizin Beslenme ve Diyetetik ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümleri Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) tarafından Hemşirelik Bölümü ise Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK) tarafından akredite edilmiştir. Mezuniyet sonrası eğitimlerini daha da ileri götürmek isteyen veya akademik kariyeri hedefleyen öğrencilerimiz için her üç bölümümüzde yüksek lisans programları sunuyoruz. Öğrencilerimiz, hem fakültemizin farklı bölümlerinde hem de diğer fakültelerin kendi meslekleri ile ilgili bölümlerinde çift anadal ve yan dal yaparak iş hayatına bir adım önde başlayabiliyorlar. Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği 321 Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği

Beslenme ve Diyetetik Bölümü; sadece mesleki bilgi ve becerilerle değil, aynı zamanda bir hatta iki yabancı dil bilen, mesleğine ait uluslararası gelişmeleri yakından takip edebilen, bilimsel merakı yüksek, mesleki gelişimine odaklı, beslenme konusundaki bilgilerini topluma aktarma becerisi kazanmış, sosyal ve farkındalığı yüksek mezunlar yetiştiriyor. Hem ülkemiz ihtiyaçlarına cevap verebilecek hem de dünyanın farklı ülkelerinde mesleklerini başarı ile yürütebilen, bireyleri yaş, ırk, cins, kültür, yaşam tarzı, beslenme alışkanlıkları ve risklerine göre değerlendirerek onlara uygun beslenme şeklini belirleyen, toplumda beslenme ile ilişkili sorunları saptayarak toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için plan ve politikalar üreten, beslenme ve diyetetik alanında eğitim almış bireyler yetiştirmek bölümümüzün öncelikli hedefleri arasında yer alıyor. Diğer fakültelerle disiplinlerarası eğitim SABAK akreditasyonuna sahip program 322 Beslenme ve Diyetetik

Çift Anadal Programları Antropoloji Eczacılık Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Gastronomi ve Mutfak Sanatları Genetik ve Biyomühendislik Gıda Mühendisliği Hemşirelik Psikoloji Radyo, Televizyon ve Sinema Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Tıp Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Bölüm Laboratuvarlarında Disiplinlerarası Eğitim Öğrencilerimiz aynı kampüsü paylaşan Tıp, Eczacılık, Gıda Mühendisliği, Gastronomi ve Mutfak Sanatları, Psikoloji gibi mesleklerini ilgilendiren bölümlerin varlığı nedeniyle geniş bir yelpazede ders alma şansına sahip olmanın yanı sıra hem bölüm laboratuvarlarında hem de Tıp Fakültesi, Mühendislik Fakültesi laboratuvarlarında ilgili derslerin pratik uygulamalarını yapabiliyor. Ayrıca bölüme ait Beslenme İlkeleri ve Uygulamaları Laboratuvarı ve Antropometri Laboratuvarında öğrenciler uygulama çalışmalarına devam ediyorlar. Öğrenci kulüplerimizden sağlık alanında aktif olarak çalışan Sanitas YUDieNSA Kulübü aracılığıyla öğrencilerimiz sağlık alanlarında farklı meslek gruplarında okuyan öğrencilerle yakın ilişkiler kurabiliyor, multidisipliner çalışmaya alışma ve karşılıklı etkileşimin önemini kavrama olanağı bulabiliyorlar. SABAK Akreditasyonuna Sahip Program Beslenme ve Diyetetik Bölümü Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) tarafından akredite edilmiştir. 323

324 Anatomi, besin kimyası gibi derslerle insan ve besinlerin genel yapısı hakkında temel bilgiler veriliyor. İnsan bedeninde gerçekleşen olayların fizyolojisi, patolojisi ile moleküler düzeydeki kimyasal olaylardan genel metabolizmaya kadar süreçler, fizyoloji, biyokimya gibi derslerde öğretiliyor. İlk iki yılda özümlenen insan bedenindeki fonksiyonların sağlık ve hastalıkta, farklı yaş grupları ve farklı beslenme koşullarında nasıl değiştiği, tıbbi beslenme tedavisi çalışılıyor. Yine bu yılda edinilen bilgilerin bilimsel yöntemlerle araştırılması ve toplum sağlığı için kullanılması, toplu beslenme yapılan kurumlarda ve gıda endüstrisinde besinin tarladan sofraya, güvenilir ve yüksek besleyicilik özelliği korunarak sağlanması konusunda yöneticilik eğitimi ve mevzuat bilgisi veriliyor. Öğrencilerimiz 3. sınıfın yaz tatilinde yaptıkları 30 iş günü zorunlu yaz stajına, bu yılda üniversitemiz anlaşmalı kurumlarında yaptıkları stajla devam ediyorlar ve ek olarak bitirme projesi, seminer sunumları ve sporcu beslenmesi gibi dersler alıyorlar. Yıllara Göre Akademik Eğitimlerimiz Kariyer Olanakları Mezun öğrencilerimiz; yataklı ve ayakta tedavi kurumları, özel bakım merkezleri, yemek hizmeti veren kurumlar, yiyecek-içecek üretimi ve satışı yapan kuruluşlar, eğitim kurumları, araştırma-geliştirme kurumları, uluslararası sağlık ve beslenme kuruluşları (FAO, WHO, UN, UNICEF), beslenme ile ilgili resmi kuruluşlar, spor kulüpleri, yiyecekiçecek üretimiyle ilgili kalite belgelendirme kuruluşları, özel beslenme ve danışmanlık merkezleri, özel sağlık ve eğitim kampları, besin-ilaç endüstrisi ve medya kuruluşlarında görev alabiliyorlar. Beslenme ve Diyetetik

Görüşleriniz Mezuniyetim sonrasında Yeditepe Üniversitesinin bana kazandırdığının yalnızca bir diploma olmadığının farkına vardım. Üniversitemin uluslararası alandaki başarısı Erasmus+ Öğrenci Değişim Programı kapsamında öğrenimimin bir dönemini Almanya’da geçirmeme olanak sağladı. Bu süreçte yabancı dilimi geliştirmenin yanı sıra mesleğimin Avrupa’daki işleyişini tecrübe etme imkânına sahip oldum. Yine üniversitemin lisans programını derece ile bitiren öğrencilere sunduğu burstan yararlanarak Beslenme ve Diyetetik Anabilim Dalında yüksek lisansa başladım. Eğitim açısından bakıldığında bölümümüz akredite oluşu, %100 İngilizce eğitim sunması, her zaman sorularımızı yanıtlayan, bizi araştırmaya ve kendimizi geliştirmeye teşvik eden alanında uzman akademisyenlerden alınan yoğun ders içerikleri, laboratuvar imkanları, birçok bölümle yapılabilen yan dal ve çift anadal olanakları ile öne çıkmaktadır. 3.ve 4. sınıfta yoğun bir tempoda geçen, teorik bilgilerimizi pekiştirmemize fırsat sunan yaz ve dönem içi stajlarımızın ayarlanmasında bölümümüzün desteği ise çok değerlidir. Bunların yanı sıra bu güzel ve uzun yolculuğu yemyeşil kampüsümüzde, birbirinden çeşitli kulüplerle ve aktivitelerle beraber sürdürebilmenin sosyalleşmemiz, çevre edinmemiz ve iletişim becerilerimizi güçlendirmedeki rolü büyüktür. Mina Anbaroğlu 4. Sınıf Öğrencisi Cem Zeybek Mezun 325

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü; evrensel nitelikte fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi almış, fizyoterapistlik mesleğinin etik değerlerini benimsemiş, fiziksel sağlığın ve fonksiyonel becerilerin korunması, tedavisi ve geliştirilmesini ilke edinmiş, araştırmacı, paylaşımcı, katılımcı, özverili bireyler yetiştiriyor. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bilim dalı; doğumsal veya sonradan gelişen birçok sağlık problemine bağlı olarak kaybedilen fonksiyonların geri kazanılmasına, günlük yaşam becerilerinin geliştirilmesine, hastalıklara veya yaşam şekline bağlı bozuklukların önlenmesine, tedavisine, semptomların kontrol altına alınmasına ve yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik çalışmaları yürütür. Fizyoterapistlerin multidisipliner olarak hizmet verebileceği alanlar; nöroloji ve nöroşirurji, ortopedi ve travmatoloji, romatoloji, göğüs hastalıkları, kardiyoloji, kalp ve damar cerrahisi, kadın sağlığı, obstetrik ve ürojinekolojik problemler, spor yaralanmaları, el rehabilitasyonu, yoğun bakım, geriatri evde bakımdır. Bölümümüzdeki öğrencilerin bursluluk oranı %54’tür. WPT ve SABAK tarafından akredite program Yeditepe Üniversitesi Hastaneleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitim 326 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Çift Anadal Programları Beslenme ve Diyetetik Eczacılık Genetik ve Biyomühendislik Hemşirelik Psikoloji Laboratuvar Altyapısı ile Kapsamlı Uygulama İmkânı Öğrencilerimiz bölümümüzün sahip olduğu Elektroterapi Laboratuvarı, Egzersiz Uygulamaları Laboratuvarı ve Yüksek Lisans Proje Laboratuvarı ile kapsamlı uygulamaları yapan öğrencilerimiz bilgi ve beceri düzeylerini geliştirebiliyorlar. WPT ve SABAK Tarafından Akredite Eğitim Programı ENPHE (European Network of Physiotherapy in Higher Education) üyesi olan Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü aynı zamanda SABAK (Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir. Ayrıca World Physiotherapy (WPT) tarafından 2022-2027 tarihleri arasından tam akreditasyon alan Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü dünyada bu akreditasyona sahip 18 fizyoterapi ve rehabilitasyon programı arasında yer almıştır. Bölüm ayrıca Türkiye’deki ilk tam akredite program olmakla birlikte Türkiye’de bu akreditasyona sahip iki bölümden biridir ve Türkiye’de İngilizce eğitim veren bir bölüm olarak uluslararası akreditasyona sahip ilk bölümdür. Ödül Sahibi Öğrenci Projeleri -YÖK tarafından düzenlenen Engelsiz Üniversite Ödülleri kapsamında üniversitemiz Engeli Olan Öğrenciler Danışma ve Koordinasyon Birimi, yarışmanın 2022 yılında tüm kategorilerde ödül almıştır ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Program Nişanı almıştır. -İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından dezavantajlı bireylerin şehirlerdeki adaptasyonunu arttırmak ve inovatif proje fikirleriyle gündelik hayatlarını kolaylaştırmak amacıyla düzenlenen Engelsiz Şehirler İdeathonu kapsamında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü tarafından geliştirilen “TEBAR’SP Erişilebilir Platformu” başlıklı proje 25 proje arasından birincilik ödülü alarak Ar-Ge, Ürün Geliştirme, Staj Desteği almaya hak kazanmıştır. İngilizce eğitim verilen bölümümüzde temel tıp bilimleri ve mesleki alan derslerinin yanı sıra öğrencilerin sosyal ve entelektüel becerilerini geliştirmeyi hedefleyen farklı dersler de veriliyor. Öğrencilerimiz bölümümüzün yürütmekte olduğu ortak araştırma projeleri ve sosyal sorumluluk projelerinde aktif olarak görev alabiliyorlar. Ayrıca seçmeli dersler kapsamında öğrencilerimiz alanında uzman fizyoterapistlerden lenfödem tedavisi, kadın sağlığı rehabilitasyonu, palpasyon ve ekstremiteler anatomisi, sağlıkta bakım modelleri ve rehabilitasyonu gibi dersler alabiliyorlar ya da diğer bölümlerden ders seçmeyi tercih edebiliyorlar. Böylelikle mesleki alanları tanıma fırsatı bulabiliyor ve farklı disiplinlerle ilişkili bakış açılarını geliştirebiliyorlar. 327

328 Anatomi, fizyoloji, mikrobiyoloji gibi temel tıp bilimleri derslerinin yanı sıra fizyoterapistlik mesleğine giriş dersleri de veriliyor. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ölçme değerlendirme yöntemleri, elektroterapi, manipülatif tedavi, terapatik egzersiz gibi tedavi ajanlarının bilimsel temelleri öğretiliyor. Ortopedik rehabilitasyon, nörolojik rehabilitasyon, kardiyopulmoner rehabilitasyon gibi fizyoterapi bölümünün temel meslek alanları öğretiliyor. Seçmeli dersler ile diğer mesleki alanlardaki bakış açıları eklenerek öğrencilerin vizyonları genişletiliyor. Proje önerisi hazırlama ile proje ve sunum dersleri kapsamında bir araştırma projesi hazırlama ve uygulama, seminer, klinik olgu sunumları ile zenginleşen son sınıf öğrencilerimiz ortopedik rehabilitasyon, nörolojik rehabilitasyon, kardiyopulmoner rehabilitasyon,pediatrik rehabilitasyon, spor rehabilitasyonu, pelvik taban rehabilitasyonu, yaşlı ve çocuk sağlığı gibi alanlarda olmak üzere en az 6 farklı klinik stajı tamamlıyorlar. Öğrencilerimiz stajlarını Kadıköy Belediyesi Sosyal Yaşam Evinde yapabiliyorlar. Öğrencilerimiz 2. sınıfın sonunda devlet hastaneleri ve özel kliniklerde, 3. sınıfın sonunda ise yurt içi veya yurt dışındaki kurumlarda veya takımlarda, rehabilitasyon merkezlerinde, tıp merkezlerinde zorunlu yaz stajı yapıyorlar. Yıllara Göre Akademik Eğitimlerimiz Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Kariyer Olanakları Mezunlarımız; kamu ve devlet hastanelerinde, spor kuruluşları ve kulüplerinde, sağlık ve spor merkezlerinde, okullar ve engeli olan çocuklara yönelik okullarda, özel eğitim merkezlerinde, huzurevleri, belediyeler ve evde bakım merkezlerinde, fizyoterapi merkezlerinde çalışabiliyorlar.

Görüşleriniz Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümündeki alanında başarılar elde etmiş değerli akademik kadrosuyla bizlere 4 yıl boyunca hem teorik hem pratik bilgiler sunan bir eğitim verildi. Pratik açıdan bizleri destekleyen ekipmanlar ve laboratuvarlar okulda klinik açıdan besleyen bir alan sundu. Ayrıca staj imkanlarıyla alanlarında başarılı birçok fizyoterapistle çalışmak ve klinikte tecrübe edinmek mezun olduğumuzda çok faydalı oldu. Bölümümü okurken aynı zamanda Psikoloji bölümüyle de çift anadal yapmaya başladım. Bu imkanlardan, eğitimden ve tecrübelerden faydalanabildiğim için Yeditepe mezunu bir fizyoterapist olduğum için ayrıcalıklı hissediyorum. Bölümümüz yetkin akademik kadrosu ile beraber güncel bilgi ve donanımları etkili bir şekilde öğrenmemizi sağlarken aynı zamanda kaliteli laboratuvarları, çeşitli cihaz ve ekipmanları ile öğrendiğimiz bilgileri pratik anlamda deneyimleme şansı sunmaktadır. Ayrıca bölümümüz geniş staj imkanları sayesinde kaliteli kurumlarda çalışan, alanında deneyimli fizyoterapistler ile çalışma ve tecrübe edinme imkanı vermektedir. Bu sayede teorik eğitim ve laboratuvarlarımızda öğrenilen bilgilerin çeşitli klinik ve hastane ortamlarında pekiştirilmesi sağlanmaktadır. Aynı zamanda eğitim dilinin yüzde yüz İngilizce olması, hem yabancı kaynakların etkili bir şekilde kullanılmasını sağlamakta, hem de uluslararası araştırma ve çalışma yapmak isteyen öğrencilerin literatür takibini ve alandaki gelişmelerin izlenimini kolaylaştırmaktadır. Mert Kaan Arslan Mezun Duru Fedakartürk Mezun 329

Hemşirelik Bölümü; evrensel standartlarda hemşirelik eğitimini sürdürerek, toplumun sürekli değişen ve gelişen hemşirelik hizmetleri gereksinimlerine yanıt veriyor. Bölümümüz yeniliklere, değişime, bilimsel gelişmelere ve rekabete açık; hemşirelik alanında bakım, eğitim, araştırma, yönetim ve liderlikte değişimi kucaklayan evrensel insan hakları ve değerlerine saygılı, bilimsel araştırma bilgi ve becerisine sahip, otonomi kazanmış, sorumluluk üstlenebilen, ulusal ve uluslararası ortamlarda mesleki özgüveni olan, üretken ve mutlu bireyler yetiştiriyor. HEPDAK Tarafından Akredite Eğitim Programı Laboratuvarlarda uygulamalı eğitim 330 Hemşirelik

Çift Anadal Programları Beslenme ve Diyetetik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Psikoloji Sosyoloji Uygulamalı eğitimlerde kullanılan “Hemşirelik Bölümü Uygulama ve Beceri Geliştirme Laboratuvarı” yeniden düzenlenerek alan olarak genişletilmiş, malzeme ve bilişim teknolojileri yönünden zenginleştirilmiştir. HEPDAK Tarafından Akredite Eğitim Programı 2025 yılına kadar Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendire ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK) tarafından akredite edilen Hemşirelik Bölümü, bu belge ile İngilizce eğitim veren kurumlar arasında ilk akredite olan bölümdür. İletişim, Sosyokültürel ve Araştırma Odaklı Dersler İngilizce eğitim veren Hemşirelik Bölümü, temel derslerin yanı sıra Sağlık Psikolojisi ve Kişilerarası İlişkiler, Toplumsal Duyarlılık, Kritik Düşünme, Makale Değerlendirme, Uygarlık Tarihi, Araştırma ve Biyoistatistik, Hemşirelikte İnovasyon gibi derslerle öğrencilerin iletişim, sosyokültürel ve araştırma becerilerini; Evde Bakım, Sağlık Turizmi ve Enfeksiyon Hemşireliği dersleri ile çağımızın değişen sağlık bakımı sorunlarında daha aktif olma yönünden gelişmelerini hedefliyor. Kariyer Olanakları Mezunlarımız; kamu ve özel hastanelerde, rehabilitasyon merkezlerinde, sağlık danışmanlık merkezlerinde, Sağlık Bakanlığı ve İl Sağlık Müdürlüklerinde, iş yeri sağlık birimlerinde ve diğer sağlık hizmeti veren kurumlarda iş imkânı bulabiliyorlar. Ayrıca dileyen mezunlarımız üniversitelerde akademik kariyere de yönelebiliyor. 331

332 Hemşirelik bilgi altyapısını oluşturacak hemşirelik ve sağlık konusunda temel bilgileri içeren dersler veriliyor. Anatomi, Fizyoloji, Beslenme İlkeleri, Mikrobiyoloji dersleri verilirken aynı zamanda Hemşirelikte Temel İlke ve Uygulamalar dersi ve bu ders kapsamında gerçekleştirilen laboratuvar uygulamaları ile hemşire adaylarının temel hemşirelik becerileri geliştiriliyor. Hemşirelikte Temel İlke ve Uygulamalar, Cerrahi Hemşireliği ve İç Hastalıkları Hemşireliği dersleri ile teorik eğitimler devam ederken sene boyunca öğrenciler haftada bir gün klinik stajlar yaparak bu derslerdeki bilgilerini pekiştiriyorlar. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersleri verilirken aynı zamanda Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri dersi ile bilimsel araştırma okuma ve yazma konusunda gerekli bilgi ediniliyor. Geriatri Hemşireliği dersi kapsamında haftada bir gün staja çıkan öğrencilerimiz yaşlı bireylere yönelik ihtiyaç duyacakları bilgi ve beceriyi kazanıyor. Hemşirelikte Liderlik ve Yönetim, Halk Sağlığı Hemşireliği dersleri veriliyor ve bu dersler kapsamında öğrenciler, haftada birer gün staja çıkarak bilgilerini pekiştiriyorlar. Bitirme Projesi Planlama dersi kapsamında hemşire adayları bilimsel bir proje yürütme hakkında gerekli bilgileri edinirken kendi başlarına bilimsel bir proje planlayarak bu bilgilerini pekiştiriyorlar. Ayrıca klinik çalışma (intörn) dersi kapsamında haftada 3 gün toplamda 45 gün olmak üzere, Yeditepe Üniversitesi Hastanelerimizin yanında sağlık müdürlüğüne bağlı tüm kamu hastanelerinde de stajlarını tamamlayarak iş yaşamına hazır duruma geliyorlar. Yıllara Göre Akademik Eğitimlerimiz Hemşirelik

Görüşleriniz Benim için Yeditepe Üniversitesi Hemşirelik Bölümünü diğer üniversitelerden ayıran en önemli özellik eğitim dilinin İngilizce olmasıdır. Bu sayede yurt dışındaki hemşirelerle ve hemşirelik organizasyonlarıyla daha iyi bir iletişim kurabiliyor ve kendimi daha çok geliştirebiliyorum. Eğitimim sırasında Yunanistan’da bulunan Alexander TEI of Thessaloniki Üniversitesine Erasmus programı ile gitmeye hak kazandım. Bu sayede hem derslerimi hem de derslerin stajlarını oradaki hastanelerde tamamladım ve farklı bir ülkenin sağlık sistemini yakından takip ederek farklı deneyimler kazandım. Hemşirelik Bölümü öğrencisi olarak, HEPDAK tarafından yabancı dil ile eğitim veren kurumlardan ilk olarak akredite edilerek niteliğini kanıtlamış bir hemşirelik eğitimi almaktan gurur duyuyorum. Bölümümüzde verilen tüm dersler meslek adına gerekli tüm bilgiyi biz öğrencilere aktarmaktadır. Bazı derslerimizde “takım bazlı öğrenme modeli” kullanılarak klasik eğitimin dışına çıkılmasıyla daha etkin öğrenme yöntemleri ile tanışma fırsatı yakaladık. Bu öğrenme modelinde öğrenci olarak daha aktif ve verimli olduğumu ve edindiğim bilgilerin daha kalıcı olduğunu hissettim. Verilen dersler laboratuvar çalışmaları, staj ve araştırma ödevleri ile desteklenmekte ve hemşirelik mesleğine dair öğrenilen bilgiler kalıcı hale gelmektedir. Yetişkin KİT, iç hastalıkları, yoğun bakım, hematoloji ve onkoloji, ameliyathane, genel cerrahi, psikiyatri, kadın sağlığı ve pediatri gibi özellikli alanlarda stajlar yaparak farklı beceriler kazandım. Yaz stajı, ilk üç senede öğrenmiş olduğum tüm bilgi ve becerilerimi pekiştirmemi sağlayarak beni son sınıfa ve mezuniyetime hazırlamış oldu. Halen 4.sınıft klinik stajıma devam etmekteyim. Rümeysa Çelebi 4. Sınıf Öğrencisi Muhammed Erdinç Demirer Mezun 333

RkJQdWJsaXNoZXIy NzE2Njg1